2026-08-04, 16:05
Medlem
Så jag planerar att skaffa mig ett Sega mega CD 2 efter att jag har skaffat mig mitt sega mega drive 2 och jag har testat ett av spelen på emulator för många år sedan och det var Sonic CD på emulatorn kega fusion och jag gillade spelet mycket och detta spelet har släppts om flera gånger sedan dess.

Hur många i Sverige ägde ett Sega mega CD när den såldes under dom 2-3 år då modellen fanns att köpa i Sverige och Europa?

Det finns spel som är bättre på mega CD som Ecco the dolphin med sitt fantastiska soundtrack och bland annat extra nivåer eller final fight på sega CD som är en av de bästa portningarna av arkadspelet samt earthworm Jim special edition och Strider och andra titlar som Batman returns.

Sega var även en av de första att introducera CD baserade spel på en spelkonsol den första var NEC och deras turbo grafx CD tillbehör.

Vad tyckte ni om Sega mega CD när den var ny i Sverige ?
Citera
Igår, 14:05
Medlem
Bret-Harts avatar
Hade en polare som hade det, vi lirade Mortal kombat minns jag, det var annars ingen storsäljare just Mega CD här i Svedala
Citera
Idag, 01:38
Medlem
Tavastehuss avatar
Brio började rämna vad gäller Sega i Sverige efter det här. Kan inte ha varit en drömsits för dem att tvingas ta ställning till Mega CD, möjligen 32X och sen en apdyr Saturn som redan på förhand såg ut att förlora mot alla konkurrenter.

Det dummaste med Mega CD var att målgruppen köpt sin Mega Drive för att den var billigare än Snes, dvs budgetspelare.

Jag är lite av samma åsikt som James Rolfe, att konsolen var en parasit som levde på Mega Drive i dubbel bemärkelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in