2026-08-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
hade en somalie i vår klass han betedde sig på ett sådant sätt att han inte förtjänar att vara i sverige längre.
Antagligen 30 i IQ.
Citera
2026-08-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Det bor drygt 100 000 personer med somaliskt ursprung i Sverige, varav cirka 66 000–69 000 är födda i Somalia och drygt 30 000 är födda i Sverige med somaliska föräldrar. (Wikipedia)

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utrikes-fodda-i-sverige/
Rent för många
Citera
2026-08-04, 15:57
Medlem
Det är värre att du bor i en kommun med 12500 människor än 30 somalier
Citera
2026-08-04, 16:00
Medlem
Mest svenskar här uppe i norr.
Citera
2026-08-04, 16:02
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
I Stockholms län bor det 13 000 somalier. Sist jag kollade bor Kung Carl XVI Gustaf och Benny Andersson kvar iaf.

Är det för sinnessjukt tankesätt? Du kan inte riktigt vara frisk.

Ska vi låtsas som att det inte är nån skillnad där Kungen bor och Rinkeby? Är det vad du vill ha sagt?

För om det är det du vill ha sagt, då är det ingen mening att vi diskuterar. Och av allt att döma är det precis det du vill ha sagt, så då säger vi hejdå här.
Citera
2026-08-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Jag frågade AI hur många somalier det bor i min kommun och fick svaret 32. Det bor runt 12500 i min kommun. Borde jag oroa mig att dom snart är 320 stycken med tanke på hur dom förökar sig.

Vart går gränsen för er över antalet somalier. Min gräns går vid noll.

Nej, det bör du inte oroa dig över.
Citera
2026-08-04, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Rent för många

Och mörkertalet är säkert det dubbla.
Citera
2026-08-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Och ändå har inte folk i dessa kommuner kommit längre i livet.

Sveriges somalier!

Antar att du är en ignorant stockholamre?

I Stockholms stad bor det strax över 1 miljon invånare. Om man ser till hela tätorten är det drygt 1,6 miljoner, och i hela Stockholms län (Storstockholm) bor det över 2,4 miljoner människor. Bruttoregionprodukten (BRP) per invånare i Stockholms län uppgick till cirka 858 000 kronor.

I Gällivare kommun bor 17,108 innevånare. Gällivare har en bruttoregionprodukt (BRP) på 1 083 000 kronor per invånare.

Har storstaden Stockholm inte kommit längre?
Citera
2026-08-04, 16:15
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Det tar 8-10 år, eller längre, innan 50% av somalierna kommer ut i arbetslivet. Och då gäller det inte alltid heltidstjänster. Den högsta arbetslösheten finns bland somalier.

Bland inrikesfödda är arbetslösheten 6,2%. Somalier 27,9%.

Om vi räknar bort alla som inte har en vanlig heltidsanställning utan lönebidrag, samt har en sjukfrånvaro över 2% så återstår cirka 0 st.
Citera
2026-08-04, 16:19
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Antar att du är en ignorant stockholamre?

I Stockholms stad bor det strax över 1 miljon invånare. Om man ser till hela tätorten är det drygt 1,6 miljoner, och i hela Stockholms län (Storstockholm) bor det över 2,4 miljoner människor. Bruttoregionprodukten (BRP) per invånare i Stockholms län uppgick till cirka 858 000 kronor.

I Gällivare kommun bor 17,108 innevånare. Gällivare har en bruttoregionprodukt (BRP) på 1 083 000 kronor per invånare.

Har storstaden Stockholm inte kommit längre?

gällivare? va fan snackar du ens om.

lol

bönder som du borde fan inte ens ha tillgång till internet
Citera
2026-08-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Det är värre att du bor i en kommun med 12500 människor än 30 somalier
Finns allt jag behöver här. Har inga behov av köpcentrum och nattliv. Trivs med lugnet och att barnen kan gå ut slippa se kriminella överallt. Du kan gärna ta emot desss 32 somalier
Citera
2026-08-04, 16:25
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker inte du ska oroa dig. Många somalier reser hem. Det är lite mer stabilt i vissa landsändar i Somalia och somalier trivs inte i Sverige. Vi haft massor i mitt område, kanske 30 % som mest men man ser dem inte så ofta nu. I kommunen kanske 5000.

En del somalier är mer normala som vi ser det, men det är få. De som har en utbildning från hemlandet. De flesta har inte det, finns analfabeter, lever i gammal kultur, de allra flesta är inte genomdåliga utan "bara" helt kulturellt fel i Sverige. Vissa är dock helt fel de brukar låsas in av sina män. Får inte gå ut ensamma osv. Mycket misshandel. De flesta är "bara" så att de inte har några kunskaper alls och de har ingen barnuppfostran, barnen utvecklas inte normalt därför, de får göra vadsomhelst och de lär sig inte prata för deras föräldrar interagerar sällan med dem.

En del sådana barn har plockats av socialen. Det har satt sådan skräck i dem att de flyttar till Somalia. Eftersom det är självklart för dem att kvinnan ägs av mannen och barnen i synnerhet är egendom så tycker det att det är skitkonstigt att någon har lagar om DERAS barn = ägodelar. För samtidigt som de skiter i hur det går för barnen så ska de finnas och ju fler desto mer skryt.

Tycker ändå det är hemskt att vissa döttrar vuxit upp i Sverige och faktiskt blivit ganska fria, de får leka, dansa, ha framtidsplaner. Men sedan dras de med till "hemlandet" fast de är födda här. Måste vara en chock, att de inte får gå i skola mer, inte får ha ett yrke, de ska bara städa, laga mat och föda barn.

Det var ett tag som somalierna blev fler i Sverige. Men skulle säga att den tiden är förbi. Men fattar heller inte hur man kan vara rädd för att det finns 32 st. Vad skulle de ställa till med? Och de blir inte 320. Par i Somalia får i snitt 6 barn. Får de barn först i Sverige får de i snitt 3 barn eller färre. Kan vara ett mellanting med om några fötts redan i Somalia och någon fötts här. Är det en sverigefödd somalier som blivit vuxen så ligger födslotalet på under 2 barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in