2026-08-03, 12:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Men har han problem eller så?
Nej, det skulle jag inte påstå. Han har sitt på det torra.
Citera
2026-08-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej, det skulle jag inte påstå. Han har sitt på det torra.

Så varför hänger han med dem?
Citera
2026-08-03, 12:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Han gillar väl det sociala och att berätta om sina dyrgripar, dvs Kliff Rickard skivorna.

Han är ju iof lite eljest och röker som en bortsbindare, men det går som en dans för det mesta.

Han blev ju riktigt bra kompis med Johan (Tror jag han hette), han som var en duktig Michael Jackson imitatör.
Citera
2026-08-03, 13:45
Medlem
Citat:
Han gillar väl det sociala och att berätta om sina dyrgripar, dvs Kliff Rickard skivorna.

Han är ju iof lite eljest och röker som en bortsbindare, men det går som en dans för det mesta.

Han blev ju riktigt bra kompis med Johan (Tror jag han hette), han som var en duktig Michael Jackson imitatör.

Så egentligen är det inget fel på Åke? Han har alltså jobbat och varit en raggare på 70-talet?
Citera
2026-08-03, 13:46
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Så egentligen är det inget fel på Åke? Han har alltså jobbat och varit en raggare på 70-talet?
Ja det stämmer nog. Han snackade med nån annan lirare när han satt på Harrys. Denna berättade ju då att hans farsa och Åke "hade raggat brudar på 70-talet i stora amerikanska bilar".
Citera
2026-08-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ja det stämmer nog. Han snackade med nån annan lirare när han satt på Harrys. Denna berättade ju då att hans farsa och Åke "hade raggat brudar på 70-talet i stora amerikanska bilar".
Tyvärr så har Åke drabbats av stroke, och skall vara på något hem i Köping nu.
Citera
2026-08-04, 12:19
Medlem
Citat:

Antagligen för att han faktiskt har någon form av diagnos, eller möjligen hjärnskada (som kan vara förvärvad, och dykt upp senare i livet). Men inget som är officiellt känt.

Delvis för att han faktiskt har varit deltagare i flertal säsonger, och fått ganska mycket tv-tid. De flesta som dyker upp har någon sådan problematik. Med undantag för tex när Lindas familj har dykt upp. Oftast brorsan Filip, tror jag. Har lite svårt att förstå varför en helt normal och vanlig människa (utan familjeband eller relevant yrkesroll) skulle spendera tid med folk med olika funktionsnedsättningar, samtidigt som produktionsbolaget villigt ger ganska mycket tv-tid på en sådan person. Det skulle ta bort fokus på vad tv-serien egentligen handlar om.

Citat:
Har tänker mest på hans unga år som raggare.

Aha, jag tänkte i allmänhet. Eftersom han framstår som ganska arrogant och typen som kan allt, och vet allt. Osv. Jag har lite svårt att tro att han alltid talar sanning, utan att överdriva eller ljuga emellanåt. Men raggarlivet kan nog vara sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Streetviwer

Inte enligt folkbokföringen dock, där står det att han bor i en vanlig hyreslägenhet (en trea). Samma som man fick se i serien. Men det kanske inte har uppdaterats än.

Synd att han har fått stroke.
Citera
2026-08-04, 12:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetviwer
Det var tråkigt att höra. Undrar vad som händer med hans ovärderliga samling av Kliff Rickard?

Citera
2026-08-04, 12:54
Medlem
Citat:

Har du inte sett serien? Han är väl extremt lågbegåvad och mytoman
Citera
2026-08-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassyoh
Har du inte sett serien? Han är väl extremt lågbegåvad och mytoman

Ja alltså det ä väldigt oklart vad han gör i programmet. Bor han med brukarna?
Citera
2026-08-04, 19:00
Medlem
XtraXs avatar
Citat:

Bor i egen lägenhet.
Citera
2026-08-04, 19:03
Medlem
Citat:

Åke är folkbokförd i en hyresrätt, privat hyresvärd. Man fick även se lägenheten i serien. Han bor inte tillsammans med de andra. Vissa deltagare bor på LSS-boende (även om de kan ha separata lägenheter, som tex Mats).

Bowlingbröderna har också klarat av eget boende (tidigare bodde de tillsammans, vilket man får se i serien med, nu bor de i varsin lägenhet).

Åke har troligen någon form av funktionsnedsättning eller liknande, även om det inte är officiellt vad det är. Detsamma kan man nog säga om vissa andra deltagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in