Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Så varför hänger han med dem?
Antagligen för att han faktiskt har någon form av diagnos, eller möjligen hjärnskada (som kan vara förvärvad, och dykt upp senare i livet). Men inget som är officiellt känt.
Delvis för att han faktiskt har varit deltagare i flertal säsonger, och fått ganska mycket tv-tid. De flesta som dyker upp har någon sådan problematik. Med undantag för tex när Lindas familj har dykt upp. Oftast brorsan Filip, tror jag. Har lite svårt att förstå varför en helt normal och vanlig människa (utan familjeband eller relevant yrkesroll) skulle spendera tid med folk med olika funktionsnedsättningar, samtidigt som produktionsbolaget villigt ger ganska mycket tv-tid på en sådan person. Det skulle ta bort fokus på vad tv-serien egentligen handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Har tänker mest på hans unga år som raggare.
Aha, jag tänkte i allmänhet. Eftersom han framstår som ganska arrogant och typen som kan allt, och vet allt. Osv. Jag har lite svårt att tro att han alltid talar sanning, utan att överdriva eller ljuga emellanåt. Men raggarlivet kan nog vara sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Streetviwer
Tyvärr så har Åke drabbats av stroke, och skall vara på något hem i Köping nu.
Inte enligt folkbokföringen dock, där står det att han bor i en vanlig hyreslägenhet (en trea). Samma som man fick se i serien. Men det kanske inte har uppdaterats än.
Synd att han har fått stroke.