2026-08-02, 21:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Dags för Solna att börja blicka nedåt i tabellen.

Det blir rätt guppigt framåt med dubbla derbyn + Malmö borta.
Jinxa inte nu IGEN - vi har sett det förr
Citera
2026-08-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Ja vart kom den imponerande insatsen ifrån. Den såg man inte komma. Man måste ge ÖIS insats idag högsta betyg (med deras förutsättningar).

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fy fan vad vi är sämst!

AIK är också svaga idag. Det börjar märkas nu att Celina, Yohanna och Csongvai är sålda och Ayari och Koame (nu även Sotte) är skadade. Det är så illa att, och tunnt på bänken, att två av spelarna på plan inte har varit med på mer än den matchförberedande träningen.

Det ser ut att bli ngr mörka omgångar framåt
Senast redigerad av MrOrdonnee 2026-08-02 kl. 22:40.
Citera
2026-08-03, 01:37
Medlem
snillet_1s avatar
Undrar om Degerfors ångrar den långa förlängningen på Goitom? Efter att hans nya kontrakt blev officiellt fjärde maj har man 0-2-7 i resultatkolumnen och 5-19 i målskillnad. Inte gjort mål på fem raka matcher efter uppehållet. Tio poäng på femton matcher är ju katastrofalt dåligt.
Citera
2026-08-03, 03:24
Medlem
Hur var MFF då mot BP förutom målen? Hade spanjoren något mer att bjuda på, verkar han lovande? Har spelet blivit något förändrat med norsk ledning? Har Ali fått semester eller varför är inte han med?
Citera
2026-08-03, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Wtf, chilla lite Lunkan. Jag gillar ju dig.
Ursäkta. Jag har bra minne om händelser men skitdåligt minne gällande namn.
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur var MFF då mot BP förutom målen? Hade spanjoren något mer att bjuda på, verkar han lovande? Har spelet blivit något förändrat med norsk ledning? Har Ali fått semester eller varför är inte han med?
Garcia var bara inne några minuter.
Taha Ali såldes till PAOK för ett par veckor sedan.
Citera
2026-08-03, 08:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Man skapade chanser, men många dåliga avslut rakt på målisen.

Gick bort oss rejält vid deras mål.

Spanjoren jobbade bra, bra avslut och några offensiva bollvinster.

Ali är såld.
Citera
2026-08-03, 10:04
Medlem
Tonyos avatar
Visst är allsvenska domare usla på att faktiskt använda sig av det nya regelverket för att motverka maskningar? Att man måste kliva av i en minut om man får läkarvård har ju löst sig av sig självt men övriga direktiv verkar de ju knappt följa de matcher jag sett.

Målvakter får hålla i bollen i 10 sekunder innan man börjar räkna och när man väl räknar så är varje "sekund" 2-3 sekunder. Många inkast tar minst lika lång tid som tidigare och även där börjar de räkna för sent och alldeles för långsamt. Nu har jag inte sett alla matcher men de matcherna jag kikat så är det inte en enda domare som varit i närheten av lika bra på att följa direktiven som domarna i VM.
Citera
2026-08-03, 12:08
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Aksum ursäktar mjällbys tabellplacering med fokus på Europaspel? Dom har spelat 2 matcher i Europa mot div.2 motstånd såhär långt? 🤔
Kvalificerat trams såklart. De har inte vunnit hemma i Allsvenskan sedan 27 april.
Senaste allsvenska vinsten på bortaplan var den 9 maj.

Alla vet att det sliter att dubbla i Europa, men det inleddes ju inte för Mjällby i månadsskiftet april/juni.

Undanflykter och försök att undvika ansvar.
Citera
2026-08-03, 13:38
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Målvakter får hålla i bollen i 10 sekunder innan man börjar räkna och när man väl räknar så är varje "sekund" 2-3 sekunder. Många inkast tar minst lika lång tid som tidigare och även där börjar de räkna för sent och alldeles för långsamt. Nu har jag inte sett alla matcher men de matcherna jag kikat så är det inte en enda domare som varit i närheten av lika bra på att följa direktiven som domarna i VM.
De skall sägas att domaren inte ska börja räkna förens målvakten är ”otäckt ” om du fattar va jag menar. Men med det sagt så är han fortfarande seg att börja räkna och han räknar långsamt ja.
Men på det hela är det så otroligt mycket bättre än hur det var tidigare (Nordfeldt…)

Bara så det inte blir som med den där skitbra regeln att motståndaren får kort om dom petar på bollen efter avblåsning, att den försvinner helt över tid.
Citera
2026-08-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Ursäkta. Jag har bra minne om händelser men skitdåligt minne gällande namn.
Garcia var bara inne några minuter.
Taha Ali såldes till PAOK för ett par veckor sedan.

Lungan, Lunkan!

Jag tycker Garcia har sett bättre ut än Botheim de få minuter han har gjort.
Citera
2026-08-03, 15:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Undrar om Degerfors ångrar den långa förlängningen på Goitom? Efter att hans nya kontrakt blev officiellt fjärde maj har man 0-2-7 i resultatkolumnen och 5-19 i målskillnad. Inte gjort mål på fem raka matcher efter uppehållet. Tio poäng på femton matcher är ju katastrofalt dåligt.
Känns som att ledningen blev lite euforiska med vändningen som räddade kvar dom i Allsvenskan ifjol efter Goitoms svaga start som en konsekvens av att rättfärdiga deras beslut efter en ok inledning i år efter all kritik av den utifrån märkliga sparkningen av William Lundin ifjol.
Citera
2026-08-03, 19:30
Medlem
AndersABs avatar
Dif Västerås just nu 27:48 3 - 0
Varför spelar dif i vita tröjor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem