2026-08-03, 18:54
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Man förstår varför du kallar dig matematiker. Så länge ingen motbevisar dina helt efterblivna påstående så är det du som har rätt.
Alltid trevligt att luta sig tillbaka på även om man inte kan räkna.

Det bor alltså enbart 1000 colombianer i dom svenska skogarna? Det kan inte se ut på något annat sätt?
Som SiamGnome uttryckte det, ”antingen är man rasist eller så är man vänster”.

Jag ska vara snäll mot dig här, vi tar 1 miljon och provar att dividera med både 4 och sen även 5.

Dividerat med 4 handlar det alltså om 250.000 illegala i Sverige.
Dividerat med 5 handlar det om 200.000 illegala i Sverige.

Det gäller alltså när du själv får bestämma och jag bjuder på generös avrundning.

Nåväl kära
Om jag nätsöker på "illegala flyktingar i sverige" med parameter "senaste månaden" och "i Sverige" så får jag Noll träffar. Tydligen inte ett så stort problem Sverige, bara för dig. Alltså ett lättlöst problem: sluta fantisera. Nu blev du väl glad!
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-03 kl. 18:57.
Citera
2026-08-03, 18:58
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om jag nätsöker på "illegala flyktingar i sverige" med parameter "senaste månaden" och "i Sverige" så får jag Noll träffar. Tydligen inte ett så stort problem Sverige, bara för dig. Alltså ett lättlöst problem: sluta fantisera. Nu blev du väl glad!
Så här såg det ut för ett år sedan. Ca: 185 000

https://bulletin.nu/skatteverket-185-000-personer-lever-illegalt-i-sverige
Citera
2026-08-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det har de inte vilket tydligt framgår av bland annat Aftonbladets reportage.

Så det där om att alla redan lämnat var önsketänkande.

Nu är det upp till Spanien att visa att de kan hantera detta.

(Tycker Aftonbladet kunde skrivit "män" eller "män i vapenför ålder" i stället för "killar". Men man får väl vara tacksam över att de i varje fall inte låtsades att det handlar om kvinnor och barn.)

"Vapenför ålder" Vad har vapen med nånting att göra? Inte en kotte har ju ens en tanke på vapen av dessa migranter. Inte ens en ärtpistol har siktats i Ceuta!
Senast redigerad av Swer99 2026-08-03 kl. 19:02.
Citera
2026-08-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Är Svd slaskpress? Om du tycker säger ganska mycket om dig. Du brölar ut siffror utan källor. Du hittar bara på saker.

Är du vänster eller rasist? Det är så du ser världen.

Vilka siffror är det du menar är fel? Din om 10.000(Hint! Vänsterextrem siffra) eller min som du påstår är.. ja vilken siffra har jag påstått stämmer?

Tänk efter nu.
Till skillnad från dig har jag fört fram ett resonemang om en rimlig siffra, enligt matematikern Lund-no-go-zone ligger den på runt 200.000 sydamerikaner i dom svenska skogarna.

Detta kan du inte tåla. Vad är det totala antalet amnesti-ansökningar i Spanien? Vad säger du?
Ska vi gå på Lunda-miffots 1,1 miljoner även om den exakta siffran enligt AP var 1,174,978?

Gör gärna det om det stärker din tes och även om siffran är över en månad gammal.
Citera
2026-08-03, 19:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så här såg det ut för ett år sedan. Ca: 185 000

https://bulletin.nu/skatteverket-185-000-personer-lever-illegalt-i-sverige
Här är originalartikeln.

Citat:
https://www.skatteverket.se/omoss/pressochmedia/nyheter/2025/nyheter/skatteverketpresenterarnylagesbildoverbefolkningen .5.6e1dd38d196873bc1e13fa4.html
Cirka 110 000-185 000 personer lever och verkar dessutom i Sverige utan personnummer eller samordningsnummer, vilket är samma nivå som föregående år. Folkbokföringsfelet bedöms vara 2-3 procent.
Dvs det är "folkbokföringsfel i statens register på 2-3%". Ridå.

Mer kul siffror från samma text:
-Det finns cirka 116 000 personer som bor i landet med felaktig folkbokföringsadress.
-Det finns cirka 24 000 personer som bor i landet och som uppfyller kraven för att vara folkbokförda men inte är det.
-Minst 79 000 folkbokförda bedöms ha flyttat från landet
-Nästan tusen oklara identiteter identifierades
-Kommuner och regioner bör ha möjlighet att begära tilldelning av samordningsnummer, för att minimera parallella egna nummerserier.
-Fler myndigheter behöver omhänderta uppgiftsändringar som Skatteverket aviserar
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-03 kl. 19:07.
Citera
2026-08-03, 19:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Här är originalartikeln.

Dvs det är "folkbokföringsfel i statens register på 2-3%". Ridå.
Du är bara obstinat nu.
Citera
2026-08-03, 19:05
Medlem
Glödskals avatar
Citat:

Vad är det för konstig sökterm du använder? Inte konstigt att du inte får några träffar. Sök på "papperslösa" istället.
Citera
2026-08-03, 19:06
Medlem
Citat:

Hur många tror du tar ”matematikern” på allvar?

Förr eller senare lär du dig pluttifikations-tabellen och börja med det istället för att ge dig på något så avancerat som ”nätsökning”.

Verkar dock som att den verkliga siffran ligger nära ditt worst-case på 200.000 illegala. Snyggt!
Citera
2026-08-03, 19:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Verkar dock som att den verkliga siffran ligger nära ditt worst-case på 200.000 illegala. Snyggt!
Länka fakta.
Citera
2026-08-03, 19:14
Medlem
Citat:
Jag tror det finn 1000 illegala i Sverige dvs knappt märkbart antal. Vad får dej att misstro siffran? Passar den ej in i ditt narrativ?
eller ??

Citat:
Så bara du får fråga off topic men inte jag? OK.

Din jämförelse är trams.
-Spanien har 5 gånger fler invånare än Sverige och kan dölja 5 gånger fler flyktingar
-Sverige ligger vid nordpolen och hit tar man sig inte lätt
-Spanien är huvudspråks-land för hela Sydamerika med 300M invånare eller så medans ingen i världen kan svenska. Nästan alla illegala i Spanien har spanska som eget språk utom rumänska zigenare.
-Spanien har 100.000-tals arbetstillfällen bland sina fruktodlingar året runt, i Sverige finns 5000 bärplockarjobb i augusti.
-de 1.3M i Spanien är inte ens ILLEGALA...

Men visst är siffran "1.3M nya invånare i Spanien" en chock för alla, inklusive (s) i Spanien. Ett extremt illa skött land som det verkar.

Citat:
Länka fakta.

Varsågod.

Ser att du hann ändra från 1,7 till 1,3 och senare även 1,1 trots att siffran var 1,174,978…
Citera
2026-08-03, 19:24
Avstängd
Citat:
Hur många tror du tar ”matematikern” på allvar?

Förr eller senare lär du dig pluttifikations-tabellen och börja med det istället för att ge dig på något så avancerat som ”nätsökning”.

Citat:
Länka fakta.

Du (EnoughisEnough) fortsätter verkligen att briljera med din totala brist på logik och grundläggande läsförståelse och att du sitter och yrar om "200 000 illegala" i Ceuta visar ju bara att din egen pluttifikationstabell har kraschat totalt.
Citera
2026-08-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ingen har motbevisat mina 1000 hittills. Så kanske ska du vänta med "idiot"-skallet fast du saknar andra argument.

Själva tanken att tall-skogarna i Sverige bågnar över av illegala Colombianer ger ändå rätt kul bild över hur hjärnan fungerar på rasister. Eller snarare Inte fungerar.

"Uppskattningsvis uppehåller sig mellan 10 000-35 000 personer, inklusive cirka 2 000–3 000 barn".

En person som fått avslag på sin ansökan om uppehållstillstånd, och ska utvisas, har rätt att ansöka om ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen (SoL).

Stadsbidraget för att barnen ska kunna gå i skolan är 50 miljoner/år.

https://www.google.com/goto?url=CAESkwEB7keqTfVDXOSqbMW0nEzmkato2KWY2eE9U Ghy8uFaoC_qxh7EgUeWZ37NNNO6Nt0IXa4bUO6UsviAL8w3RsJ SvKipiQDi9bg_BgjC95oCkvrE-HY_oetdvXZaktCn9YSB_GsVQIDLlYA5mts3jKFczLuT3tEiEUN YXLIW97ZTusARPnFsVtR9yxm Jzj8m0aSxQdQ=
Senast redigerad av Newton555 2026-08-03 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in