2026-08-02, 22:21
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det måste finnas gränser. En högt uppsatt person som President Trump måste tåla mer än vanligt folk, men detta var långt över gränsen ändå. Trump har dessutom redan varit utsatt för flera mordförsök. Ett kom direkt efter att Biden hade sagt att "vi måste göra honom till måltavla" (eller något liknande som associerade till skjutning) - och sedan blev Trump skjuten. Det FINNS människor som är så galna - och särskilt i USA - att de skulle kunna försöka döda Trump bara för att få vara med på det där ölutskänket.

Donald Trump är ingen psykopat, han är en av de klokaste och sundaste människorna som finns i detta nu. Jag kommer att bli ledsen när han går bort, han är en av få färgstarka personer som är kvar på världsscenen. Jag hoppas att han kommer att ha många friska år kvar när hans tid som president är över, så att han hinner spela golf och umgås med sina barn och barnbarn mer än han hunnit under sitt långa arbetsliv.
Det roliga med folk som går omkring och hoppas på att Trump ska dö under sin ämbetsperiod är att många inte fattar att han i så fall skulle bli ersatt av Vance, som är bra mycket mer polariserande rent politiskt.

Jag har hört tänkande amerikaner på vänsterkanten uttrycka stark önskan om att Trump ska överleva fram till valet, just för att alternativet skulle bli så mycket värre.
Citera
2026-08-02, 22:24
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Microbryggeri som försöker få fler kunder, du får det att låta som det är typ Budweiser det handlar om.
Finns det något äckligare blask än Bud? Som att älska i en kanot -- f*cking close to water.

Den dag det äckliga fettot dör blir verkligen en dag att fira för alla patriotiska européer!
Citera
2026-08-02, 22:30
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Det roliga med folk som går omkring och hoppas på att Trump ska dö under sin ämbetsperiod är att många inte fattar att han i så fall skulle bli ersatt av Vance, som är bra mycket mer polariserande rent politiskt.

Jag har hört tänkande amerikaner på vänsterkanten uttrycka stark önskan om att Trump ska överleva fram till valet, just för att alternativet skulle bli så mycket värre.

Ja, det är lite kul! Jag gillar Vances åsikter så jag skulle inte tycka att det blev "värre", och med sitt stabila äktenskap och alla sina barn inom äktenskapet, samt inga otrohetsaffärer så vitt man vet, så är han egentligen en bättre förebild för republikanernas väljare (konservativa, högerkristna, "family values") än Trump.

...men jag tycker inte att Vance kan bära upp presidentrollen med sitt utseende och sin personlighet. Han är för tråkig. Han försöker, men han når inte riktigt ut till folk, han kan inte entusiasmera och energisera (finns ordet på svenska?) en folkmassa som Trump kan.
Citera
2026-08-02, 22:50
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är lite kul! Jag gillar Vances åsikter så jag skulle inte tycka att det blev "värre", och med sitt stabila äktenskap och alla sina barn inom äktenskapet, samt inga otrohetsaffärer så vitt man vet, så är han egentligen en bättre förebild för republikanernas väljare (konservativa, högerkristna, "family values") än Trump.

...men jag tycker inte att Vance kan bära upp presidentrollen med sitt utseende och sin personlighet. Han är för tråkig. Han försöker, men han når inte riktigt ut till folk, han kan inte entusiasmera och energisera (finns ordet på svenska?) en folkmassa som Trump kan.
Bättre förebild på samma sätt som att en ny Rolls-Royce är bättre bil än rostig och trasig gammal ryzk Lada? Flottyrorangutangen har nog säkert även flera aborter på sitt samvete efter alla som han har knullat runt med. Eller rättare sagt, något samvete har han ju inte öht, och de flickstackare det gäller har nog bara fått höra att det är deras eget problem och att han kommer stämma skiten ur dem om de knystar. Art of the deal, tRump style! Finns nog en varm och oskön plats redo för honom i efterlivet efter en välförtjänt hjärtattack.
Citera
2026-08-02, 22:58
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Bättre förebild på samma sätt som att en ny Rolls-Royce är bättre bil än rostig och trasig gammal ryzk Lada? Flottyrorangutangen har nog säkert även flera aborter på sitt samvete efter alla som han har knullat runt med. Eller rättare sagt, något samvete har han ju inte öht, och de flickstackare det gäller har nog bara fått höra att det är deras eget problem och att han kommer stämma skiten ur dem om de knystar. Art of the deal, tRump style! Finns nog en varm och oskön plats redo för honom i efterlivet efter en välförtjänt hjärtattack.

Jag tror inte att Trump har detta i sig, inte minst för att han är fiercly protective of his children. Han skulle se redan ett litet foster som en bärare av hans fantastiska gener, en supergåva till mänskligheten!

...och jag har uppfattat hans abortmotstånd som äkta.
Citera
2026-08-02, 22:59
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Kom ihåg att Trump räddade landet från öppna gränser, folkutbyte, kastade ut massa kriminella parasiter, städade upp massa misskötta stater, dödade WOKE och liberaliserade kommunistländer i Syd Amerika. Saker som håller på att förstöra västvärlden.

VA!

Finns det bara indianer där nu?
Citera
2026-08-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevarsMilderPeng
VA!

Finns det bara indianer där nu?

Nu spelar du dum i huvudet. Han räddade landet från att bli ett laglöst samhälle där man bara öser in människor från alla världens hörn, allt ifrån Somalier till Mexxare. Det är givetvis skillnad på folk och folk, men tanken var för Demokraterna att skapa "second class citizen's" som förövrigt röstar på det partiet där bidragen kommer ifrån.

Indianerna plockade vi Européer, vi slaktade dom för några hundra år sedan, dom har inte med saken att göra längre. Men så har det tyvärr fungerar i alla tider. Nu äger ättlingar till Européer USA.

Lika mycket som att Israel äger Gaza nu.
Citera
2026-08-03, 06:23
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Vad är detta med att önska livet ur folk?

Seriöst

Det här är inte svenskt att sitta och önska livet ur folk oavsett politisk motståndare eller ej. Och man firar det definitivt inte.

Jag tar mer än gärna avstånd från det här, så långt spm möjligt.
Jag firar gärna när genuint onda människor som Trump eller Putin dör. Människor som är helt oberörda trots att dom har miljontals liv på sitt samvete.
Citera
2026-08-03, 06:28
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel

Ingen tar clownen Vance på allvar, inte ens inom det egna partiet. Vance hade varit en svag president utan verkställande makt då han antagligen hade haft senaten emot sig.
Citera
2026-08-03, 07:35
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Nu spelar du dum i huvudet. Han räddade landet från att bli ett laglöst samhälle där man bara öser in människor från alla världens hörn

Don't mess with America!

Ett öl med besk eftersmak. Och visste ni att alkoholförbudets dagar riktades sig mot de tyska bryggerierna? Efter sänkningen av Lusitania.

Ja, bryggeriet har svikit sina drickare, och sitt land!
Senast redigerad av PerOF 2026-08-03 kl. 07:37.
Citera
2026-08-03, 09:03
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Verkar som dåren som äger bryggeriet har Trump på hjärnan, precis som dåren som skapat denna tråd.

mMm detta beteendet ser man överallt numera. De som gått full dåre genom sitt skärmtittande.
Citera
2026-08-03, 09:57
Medlem
Glödskals avatar
Jag tror på att bryggeriet kommer att ge bort öl den dagen de gör det. Ord kostar inget.

Sedan behöver de ju inte fira Trumps död, de kunde ju fira politiska segrar istället, som en vald demokratisk president, kongressledamot eller guvernör. Det är val i november. Bryggeriet kan öppna plånboken då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in