2026-08-03, 04:17
Medlem
Sven5678s avatar
Albin Zorman Olsson och hans fru Ramona har väl endast ett barn, en son. De har ingen dotter

Enligt TV4 Nyheterna kom det första larmet in till 112 via en person som befann sig i en annan båt i närheten, som ringde och sa: "Jag saknar min bror med familj".

Den drabbade pappan har alltså en bror som slog larm – vilket inte heller stämmer överens med Albins familjeband
Citera
2026-08-03, 05:07
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Albin Zorman Olsson och hans fru Ramona har väl endast ett barn, en son. De har ingen dotter

Enligt TV4 Nyheterna kom det första larmet in till 112 via en person som befann sig i en annan båt i närheten, som ringde och sa: "Jag saknar min bror med familj".

Den drabbade pappan har alltså en bror som slog larm – vilket inte heller stämmer överens med Albins familjeband
Jo de har en dotter också vid namn Id*n (*u). Hon har nämnts i diverse poddar och Anton "Mr Cool" Magnusson är gudfar.
Citera
2026-08-03, 07:05
Medlem
Hallå era horor!

För att bidraga till lite mer roligare skvaller kan jag meddela att Albin är ett stort fan av Göteborgsbandet Jävlaranamma.

MHV Halva Hitler.
Citera
2026-08-03, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678

Dem har (hade) två barn 💔
Hans bror heter Sim*n T*resk*g numera, båda uppvuxna i Lycke. Gick i samma skola en period, humor var deras grej redan då.
Citera
2026-08-03, 07:45
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2treo
Är det någon som vet varför ingen av komikerna som är han närmaste vänner lägger upp något om det? Simon G lägger upp reels som vanligt, t.ex. Känns jävligt märkligt?

@AZO jag tänker på dig i princip varje timme och hoppas att du och E blir bättre. Jag beklagar verkligen det ni behövt och kommer att behöva gå igenom. Vila i frid I och R.
Och vad tycker du dom ska skriva?
Allt kommunikation till familjen kan ju ske direkt istället för via sociala medier.

Detta är trots allt en jävligt privat grej, oavsett om man är kändis eller inte, om händelsen är mer omtalad eller inte.

Det sista jag hade tänkt på, som kompis/kollega, är att lägga upp något gällande händelsen på sociala medier.
Jättemärklig prioritering.

Däremot förstår jag att för vissa måste man fortsätta med arbetet. Även om det blir konstigt att posta sånt.
Dock har jag kikat lite på kollegor som är nära honom och det är verkligen tyst i deras kanaler.

Förutom Simon då, som förmodligen har sina på schema.
Citera
2026-08-03, 08:02
Medlem
Är det bekräftat att de är offren?
Citera
2026-08-03, 08:48
Medlem
Borttaget.
Fel Albin Olsson
Senast redigerad av IknewIT 2026-08-03 kl. 08:51. Anledning: Fel Albin Olsson
Citera
2026-08-03, 08:50
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz

Ej officiellt men inofficiellt får man nog säga det.

Podden Vad blir det för mord? Ställde in veckans avsnitt pga sorg. Båda programledarna är nära vänner med AZO med familj.
Citera
2026-08-03, 10:37
Medlem
Aranjours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BearWithMe
Visste först inte vem det var, men kom på att det var ju han som trollade lite lätt med Martin Timell för en hel del år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=RvhBsfUsmmY
Minns detta som hysteriskt roligt. Tragiskt det som har hänt dock
Citera
2026-08-03, 11:51
Medlem
Jag har hört ryktesvägen att han kraschat en båt med hela sin familj på.

Men han var nykter trodde i vart fall de som spred ryktena till mig.

All lycka åt överlevarna må ni leva i frid.
Citera
2026-08-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Och vad tycker du dom ska skriva?
Allt kommunikation till familjen kan ju ske direkt istället för via sociala medier.

Detta är trots allt en jävligt privat grej, oavsett om man är kändis eller inte, om händelsen är mer omtalad eller inte.

Det sista jag hade tänkt på, som kompis/kollega, är att lägga upp något gällande händelsen på sociala medier.
Jättemärklig prioritering.

Däremot förstår jag att för vissa måste man fortsätta med arbetet. Även om det blir konstigt att posta sånt.
Dock har jag kikat lite på kollegor som är nära honom och det är verkligen tyst i deras kanaler.

Förutom Simon då, som förmodligen har sina på schema.

Nej det är offentliga handlingar om det sker olycka på havet....
Citera
2026-08-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz

Ja det är kräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto