Igår, 20:32
Medlem
Citat:
Vem kan styra Mauri? är en intervjuserie där programledaren Mauri Hermundsson möter partiledarna för samtliga riksdagspartier under en roadtrip genom Sverige. Programmet syftar till att ge en personlig insikt i människorna bakom partiledarrollen och diskutera frågor om makt och ledarskap. Serien har premiär den 10 augusti 2026 och sänds två gånger i veckan fram till riksdagsvalet.

Vad tror ni om det här?

Citat:
Inför höstens riksdagsval får tittarna se en helt ny sida av Sveriges partiledare. I Vem kan styra Mauri? tar programledaren Mauri Hermundsson plats bakom ratten medan partiledarna från samtliga åtta riksdagspartier får agera handledare under hans övningskörning.
Citera
Igår, 20:57
Medlem
pn222jws avatar
Förmodligen blir V och S dom bästa lärarna och SD och M nervösa och dåliga.
Citera
Igår, 21:02
Medlem
Straminskys avatar
Det är ju på tv4, ingen kollar på den skräpkanalen.

Duger inte youtube åt den där nollan för övrigt? Har genierna bakom tv4 "headhuntat" honom?
Citera
Igår, 21:10
Medlem
Varje avsnitt blir runt 20 minuter. TV4 Play visar också.

Citat:
Programmet kombinerar personliga intervjuer med oväntade situationer bakom ratten. Medan partiledarna försöker guida Mauri genom rondeller, korsningar och landsvägar passar han på att ställa frågor om makt, ledarskap, ansvar och livet utanför politiken. Målet är inte bara att få svar på politiska frågor, utan också att komma närmare människan bakom partiledarrollen.
Citera
Igår, 22:09
Medlem
Absolut han hade säkert fungerat med något ny 100 Höjdare eller dylikt där det ingår att det blir pinsamt, löjligt och oseriöst.

Men det här? Nej, helt fel person..
Citera
Igår, 22:13
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Absolut han hade säkert fungerat med något ny 100 Höjdare eller dylikt där det ingår att det blir pinsamt, löjligt och oseriöst.

Men det här? Nej, helt fel person..

Finns en tendens inom media att omvandla politik till lättsam underhållning. Jag vänder mig emot då jag menar att det verkar fördummande.
Citera
Igår, 22:19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Varför ställer våra politiker upp på något sånt här?
Får media bestämma så skulle valet ha varit en dokusåpa.
Citera
Igår, 22:31
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Finns en tendens inom media att omvandla politik till lättsam underhållning. Jag vänder mig emot då jag menar att det verkar fördummande.

Medveten strategi.
Citera
Igår, 22:54
Medlem
Borraolmmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Det är ju på tv4, ingen kollar på den skräpkanalen.

Duger inte youtube åt den där nollan för övrigt? Har genierna bakom tv4 "headhuntat" honom?

Du skulle bli förvånad hur många Svens son Svensson som gillar det bättre än SVT, inte helt förvånande över eftersom SVT ändå kapat på kvaliteten och börjat med all ai-slop.
Citera
Igår, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Varför ställer våra politiker upp på något sånt här?
Får media bestämma så skulle valet ha varit en dokusåpa.

Politiker är gärna med i barnprogram.
När hörde du senast grodan Kermit ställa en jobbig fråga om budgetunderskottet och hur det skall lösas eller vad Kristersson har att säga om att han tog för sig av lägenheterna som var avsedda för behövande kvinnor?

Sådana frågor slipper man och man får ändå synas i rutan.
Win-win.
Citera
Igår, 23:52
Medlem
Kryckmannens avatar
Varför kör Mauri med grön övningskörningsskylt om de anlitat en körskola?

Edit: Bilen ser inte heller ut att vara utrustad med dubbelkommando enligt Transportstyrelsen
Senast redigerad av Kryckmannen Idag kl. 00:07.
Citera
Igår, 23:55
Medlem
Jag tror inte Nooshi Dadgostar (V) har körkort. Så hur det ska fixa sig begriper jag inte. Men ett bättre upplägg än Fördomsshowen som var ett jävla magplask.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in