Citat:
Jag beklagar, men tyvärr händer sånt här rätt många. Varför TS fru väljer att skiljas vet vi inte fullt ut och ibland går det inte att säga exakt heller, men uppenbarligen är det något som skaver. Det kan vara frågan om många vardagliga småsaker som till slut summeras upp och blir "för mycket".
Jag skulle säga att det som nu är viktigt är att ni ser till att reda ut hur ni ska göra med boende osv. Generellt är jag av åsikten att den som blir lämnad ska ha få bo kvar om personen har råd. Det gäller nu att hon kommer ut från lägenheten i god takt för det kommer bara bli än mer jobbigt ju längre ni bor ihop. Sen gissar jag väl att hon har sitt jobb i samma stad som ni bor, så hon kommer väl sannolikt bo kvar i stan. Sen om det är en timmes restid mellan er är ju ingen stor sak. Det klarar en tioåring. Men viktigt är ändå att hon kan ta sig till och från skolan hyfsat enkelt.
Nästa sak, är att om hon väl flyttat ut och ni bestämt er, strula inte med varandra, har man lämnat så har man och då finns ingen återvändo.
TS (fd) fru behöver inte varit otrogen, men hon kanske är uppvaktad och känner attraktion från någon annan. TS beskriver henne ju som snygg, även om det är upp till var och en att bedöma.
Det TS ska göra är att se till att ta hand om sig, att inte ta till flaskan, det är lätt att den blir en snabb men destruktiv medicin. Försök hitta vettiga saker att göra, träna kan vara en sak men det är verkligen inte lösningen för alla. Om TS har något intresse så kan han kanske odla det.
Jag skulle säga att det som nu är viktigt är att ni ser till att reda ut hur ni ska göra med boende osv. Generellt är jag av åsikten att den som blir lämnad ska ha få bo kvar om personen har råd. Det gäller nu att hon kommer ut från lägenheten i god takt för det kommer bara bli än mer jobbigt ju längre ni bor ihop. Sen gissar jag väl att hon har sitt jobb i samma stad som ni bor, så hon kommer väl sannolikt bo kvar i stan. Sen om det är en timmes restid mellan er är ju ingen stor sak. Det klarar en tioåring. Men viktigt är ändå att hon kan ta sig till och från skolan hyfsat enkelt.
Nästa sak, är att om hon väl flyttat ut och ni bestämt er, strula inte med varandra, har man lämnat så har man och då finns ingen återvändo.
TS (fd) fru behöver inte varit otrogen, men hon kanske är uppvaktad och känner attraktion från någon annan. TS beskriver henne ju som snygg, även om det är upp till var och en att bedöma.
Det TS ska göra är att se till att ta hand om sig, att inte ta till flaskan, det är lätt att den blir en snabb men destruktiv medicin. Försök hitta vettiga saker att göra, träna kan vara en sak men det är verkligen inte lösningen för alla. Om TS har något intresse så kan han kanske odla det.
Tack, ja, jag har råd. Hon har väl kanske inte råd, tjänar nästan 3x vad hon tjänar.
Citat:
Om man tänker sig att dottern är under tolv, vem har reda på när läxor ska vara gjorda, när proven är, när det är gympa, när det är friluftsdagar, när hon är bjuden på kalas och köper presenter till dessa etc? Oftast när kvinnor tröttnar så är det för att de upplever att det bara är de som håller i allt detta. Resor kanske är ett exempel på samma?
Skolgrejer är ju mest hon, sant. Men jag gör oftast grejerna. Det är jag som går på kalas och tar med på träningar.
Citat:
Friktion under 20 års tid. Förr eller senare säger det stopp. Det kommer nog att klarna för dig också.
Det är som det är. Gör det bästa av situationen fast känslorna spökar och gör ont. En dag blir era fina minnen tillsammans något vackert och bitterljuvt. Så tillåt dig sörja separationen men håll huvudet högt, tänk på ditt mående, håll fast vid rutiner och var en trygg, närvarande och kärleksfull förälder, allt för din dotter. Håll avstånd till ditt ex, ha enbart kontakt avseende dottern, och se till att detta funkar smidigt. Tala aldrig illa om ditt ex inför dottern. En dag inser du varför det inte höll, att det hon gjorde inte var fel, särskilt när du har träffat en ny kvinna där friktionen inte finns på samma sätt.
Det är som det är. Gör det bästa av situationen fast känslorna spökar och gör ont. En dag blir era fina minnen tillsammans något vackert och bitterljuvt. Så tillåt dig sörja separationen men håll huvudet högt, tänk på ditt mående, håll fast vid rutiner och var en trygg, närvarande och kärleksfull förälder, allt för din dotter. Håll avstånd till ditt ex, ha enbart kontakt avseende dottern, och se till att detta funkar smidigt. Tala aldrig illa om ditt ex inför dottern. En dag inser du varför det inte höll, att det hon gjorde inte var fel, särskilt när du har träffat en ny kvinna där friktionen inte finns på samma sätt.
Kanske jag vet inte. Jag hoppas väl fortfarande på att vi kan prata ut men det är ju mest fantasier.
Citat:
Jag höll på att lämna min relation, men kom då överens om vad som skulle gälla för att jag skulle stanna kvar. Ett år senare gällde inte överenskommelsen längre. Hon tyckte det var självklart att saker och ting förändras på ett år. Då skulle väl du säga att hon som individ är sådan. Men jag hävdar bestämt att det finns ett kvinnligt moment i detta. Kvinnor är konflikträdda av naturen eftersom de är fysiskt underlägsna. De går med på saker och ting och ser det som en tillfällig brygga till en annan typ av samvaro längre fram. Jag kan inte dra slutsats på annat sätt. Jag gjorde förresten slut. Och har inget som helst hopp om att hitta en bättre relation i framtiden. Det är bara är så här och det är numera vi män som drar det korta strået.
PS. Nu har jag gnällt klart och önskar alla lycka till med framtida relationer.
PS. Nu har jag gnällt klart och önskar alla lycka till med framtida relationer.
Ja tack. Det får ju inte bli så - såklart. Jag tänker att man måste göra ett helt annat förhållande än i dag om det ska ha en chans att funka. Hon var nog inte så jätteintresserad av att testa oavsett, tyvärr. Tyckte att vi kan väl prova parterapi bara för att se hur man känner, om man kan hitta tillbaka, men ja, verkar inte så intressant.