2026-08-02, 11:22
Medlem
Epimaness avatar
Om allt ditten datten hade varit så viktigt för testosteronet så är mitt gravt sänkt.

Var inte fet eller underviktig, träna, stressa inte, sov o ha inte näringsbrister. Det är de stora grejerna.

Men det är inte fel att prata med ett gäng 20-åriga tjej-kollegor om dagarna.
Citera
2026-08-02, 11:53
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Är det naturligt att vara orkeslös? Klart man ska orka ta sig till gymmet om det inte är något speciellt, som att man håller på att starta upp ett företag, småbarnsåren eller något annat som suger en massa energi.

Sen måste man inte gymma heller, men någon slags motion eller idrott ska man hålla på med. Men gym är ganska tacksamt att bara gå till när man har tid över om man har ett gym i närheten.

Vad jag menar att män med lägre testosteron allmänt är mer orkeslösa och helt inte orkar vare sig gymma eller ta sig an andra sporter.

Vad vi vet:
Sport (samt orka ta sig an en bra kost) - vältränad - högre testonivåer

men kanske det finns ett samband:

normala testonivåer - orkar sporta - vältränad - högre testonivåer
lägre testnivåer - orkar inte sporta - lönnfet - minskande testonivåer

Kanske det inte en stor skillnad, men just det här fungerar som "kipppunkt" där man hamnar i en ond spiral. I vilket fall är det viktigt att man tidigt i liver drillas i att röra på sig.

För folkhälsan och svenskens långsiktiga överlevnad vore det bra att ta tag i problemet snabbt och hårt. Sätt extra sportundervisning par ggr in veckan där det tränas löping, styrka osv. Ingen jävla fotboll eller innerbandy där hälfen av ungarna med chipstuttar står i utkanten av planen och försöker unvika att få bollen på sig.
Citera
2026-08-02, 12:09
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Om det verkligen är så som studien säger borde man undersöka den och fixa till en behandling.
Jag alltid undrat var sjukvården får „det där är helt normala nivåer“ när man får värdena analyserade.
„Normala“ för de som söker vård och blir testade. Hur ofta är det ngn problemfri som kommer in och påstår att „jag känner mig kraftfull och vill knulla 5 ggr om dagen, kanske bäst att testa mitt testosteron“.

Vissa söker ju vården i ett närliggande ärende, som PSA-prov. Men ja de tar ju en samling män och exkluderar en del kända problem som diabetes, leverproblem, pungbråck etc. En djupdykning i det kanske kan vara i sin ordning då jag också tycker att resultatet med referensintervallet känns off. Vet att en you-tuber(Man Medicine) anmärkte på att det amerikanska referensintervallet uppdaterades och då sänktes, vilket resulterar i att vissa naturligt hamnar över referensintervallet i onödan.
Citera
2026-08-02, 12:11
Medlem
sk33s avatar
Alla riktiga män struntar i miljögifter, vägrar ekologisk mat, älskar ultraprocessad mat...hm...

Nej, det är komplext såklart. Men övervikt, stillasittande, kemikalier (ända från fosterstadiet!), droger och mediciner, allt påverkar.

Minst påverkan har sannolikt feminismen i sig.

Däremot är det dåligt för barn om föräldrarna använt droger, fått i sig gifter (speciellt under graviditeten) etc. Vet inte hur mycket av det man kan skylla på "feminismen" även om sannolikt exempelvis rökning bland kvinnor kan skyllas delvis på feminism; rökning bland män kan däremot mestadels skyllas på dumhet.
Citera
2026-08-02, 12:14
Medlem
ffeeeeea777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Sex är viktigt ur ett rent hälsoperspektiv men det är så mycket annat som också spelar in. Hela vår moderna livsstil gör oss sjuka och det gäller både män och kvinnor. Ändå försöker vi inte åtgärda orsaken utan fortsätter i full fart framåt och utvecklar nya mediciner i takt med att vi skapar nya problem.
Ja som mening och relationer.

Att knulla jämnt och ständigt med nya partners är inte att skapa en sund relation kommen från själen.
Citera
2026-08-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Det handlar troligen om kemikalier etc.
Cocktail-effekt;

Mindre kroppsarbete, mer hormonstörande ämnen, mer ämnen som låter testosteron aromatisera till östrogen.

Var och en av alla plaster och ämnen kanske inte är farlig, men kombinationen aromatiserar eller sänker testosteronet.

UT går på en egen livslång TRT sista åren och har aldrig haft det bättre.
Citera
2026-08-02, 12:47
Medlem
EmilioZapatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Man märker det överallt. Dagens män är feminina. Man kan se det på dem. Smala, bögiga kläder, bögiga ansiktsuttryck. 0 aggresivitet. Är ju inte jättekonstigt att kvinnorna inte vill ha dem. Frågan är vilken anledningen är. Är det en planerad och överlagd förgiftning? Har feministera gjort detta för att ta över makten?

När fan var män mindre bögiga enligt dina parametrar, då? Smala kläder har man (män) ju burit sedan 1600-talet. Gå till Livrustkammaren så får du se. Karl XII verkar ha varit en äkta twink, för att inte tala om Gustav III.

Det är väl snarare så att smalheten bytts mot tjockhet? Och att kroppsarbete inte längre utförs i samma utsträckning?

Men tro på dina gubbiga konspirationsteorier du, tjockis.
Citera
2026-08-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ffeeeeea777
Ja som mening och relationer.

Att knulla jämnt och ständigt med nya partners är inte att skapa en sund relation kommen från själen.

Ja såklart. Med ständigt nya partners blir det inte hälsosamt.
Citera
2026-08-02, 13:06
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Man märker det överallt. Dagens män är feminina. Man kan se det på dem. Smala, bögiga kläder, bögiga ansiktsuttryck. 0 aggresivitet. Är ju inte jättekonstigt att kvinnorna inte vill ha dem. Frågan är vilken anledningen är. Är det en planerad och överlagd förgiftning? Har feministera gjort detta för att ta över makten?

Konsumerism. Förgiftning är en tragisk konsekvens, men att få folk att äta billigt skräp med goda marginaler så att man blir rik är planen för de de stora globala företagen. Liknande tragik med underhållningen och sociala medier.

Sen har vi förvisso de som vill försvaga oss och kontrollera och styra oss. De som ligger bakom feminismen som ideologisk strömning.
Citera
2026-08-02, 13:24
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Doping?

Mitt låg på 39 när jag blev tvungen att testa mig för ett par år sedan, var vid tillfället 35 år. Har aldrig tagit starkare tillskott än zink, magnesium och kreatin.

Min plan är ändå att börja trycka runt 45 eller när jag känner av att det dippat för mycket.
Tyvärr kommer jag då förmodligen bli tvungen att vända mig till en osäker och oreglerad svartmarknad och riskera att bli dömd. Förvirrade tonåringar får hormoner gratis via skattemedel men män som vill fortsätta att vara friska och må bra hatar regeringen. Helt sjukt!
Citera
2026-08-02, 13:37
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Om det verkligen är så som studien säger borde man undersöka den och fixa till en behandling.
Jag alltid undrat var sjukvården får „det där är helt normala nivåer“ när man får värdena analyserade.
„Normala“ för de som söker vård och blir testade. Hur ofta är det ngn problemfri som kommer in och påstår att „jag känner mig kraftfull och vill knulla 5 ggr om dagen, kanske bäst att testa mitt testosteron“.

Att dra slutsatsen att vältränade man som har högre nivåer, men samtidigt kan det vara så att de som naturligt har högre nivåer orkar ta sig till gymmet?

Ja gränsen för "normala nivåer" ligger typ på en gräns där majoriteten inte vill begå självmord. Nivåer för att som man fungera optimalt är något helt annat. Den svenska regeringen hatar män i allmänhet och vita män i synnerhet.
Citera
2026-08-02, 14:51
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Mitt låg på 39 när jag blev tvungen att testa mig för ett par år sedan, var vid tillfället 35 år. Har aldrig tagit starkare tillskott än zink, magnesium och kreatin.

Min plan är ändå att börja trycka runt 45 eller när jag känner av att det dippat för mycket.
Tyvärr kommer jag då förmodligen bli tvungen att vända mig till en osäker och oreglerad svartmarknad och riskera att bli dömd. Förvirrade tonåringar får hormoner gratis via skattemedel men män som vill fortsätta att vara friska och må bra hatar regeringen. Helt sjukt!

Man behöver inte vara konspiratoriskt lagd för att förstå att detta är riktigt jävla skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in