Citat:
Inlägg på X från en luttrad högstadielärare.
https://x.com/Lararandreas/status/2082080324578623520?s=20
Hur ska söndercurlade ungdomar hantera arbetslivet efter den kravlösa skolgången?!
Redigerat inlägg ref. 1.02.
/ mod
https://x.com/Lararandreas/status/2082080324578623520?s=20
Hur ska söndercurlade ungdomar hantera arbetslivet efter den kravlösa skolgången?!
Redigerat inlägg ref. 1.02.
/ mod
Helt sjukt. När man kört det här vansinnet i botten som kommer det resultera i två saker. Inga vettiga lärare kommer finnas kvar och en hel generation som står utan någon vidare utbildning. Att en hel generation kommer ha skrala kunskaper lär påverka inte bara dem utan samhället negativt i decennier framöver. Samma sak när det inte finns vettiga lärare kvar., vem ska då undervisa kommande generationer? Att få bort kulturmarxismen från lärarskolorna lär ta ett tag, att därefter börja utbilda nya lärare som sedan ska få erfarenhet att utbilda lär ta ett eller ett par decennier det också. Så det är inte bara en generation som vi förlorar utan kanske ytterligare 1-2. Hur ska landet upprätthålla en välfärd på det tror ni? Det kommer inte gå, alla kommer förlora på det. De som kan (kapital/rätt yrke) ser sig kanske om efter ett annat land. De som inte kan fly har att se fram emot ett samhälle i förfall, där våldsbenägna, kriminella invandrare allt mer tar över och tar elementära saker som sjukvård, rättsväsende, underhåll av vägar, energileverans eller bara tillgång till färskt vatten inte längre är säkert.
Citat:
Ja det finns inga män kvar i skolan.
Och nu skall kvinnor (som alltså är lika bra som män på allt) leda skolan och då uppstår ingen ledning alls.
KAnske är det nödvändigt för föräldrarna att fylla tomrummet?
Snart kanske vi får se kriminellas föräldrar styra polis och rättsväsende?
Med barn på dagis från 12 månader finns det naturligtvis ingen tid att uppfostra barn?
Vad fan hade ni väntat er?
Och nu skall kvinnor (som alltså är lika bra som män på allt) leda skolan och då uppstår ingen ledning alls.
KAnske är det nödvändigt för föräldrarna att fylla tomrummet?
Snart kanske vi får se kriminellas föräldrar styra polis och rättsväsende?
Med barn på dagis från 12 månader finns det naturligtvis ingen tid att uppfostra barn?
Vad fan hade ni väntat er?
Så är det. Låt dem hållas lite till. När musiken väl tystnar och man gör bokslut på de senaste 50 åren så kommer kvinnor i högre positioner vara ett minne blott. Jag är inte främmande för att rösträtten också ryker, i alla fall för kvinnor som inte äger ett större kapital, fastighet, företag osv. Inkvotering kommer betraktas som lika sjukt som häxbränning.
Det viktiga är dock att folk en gång för alla begriper vem/vilka/vad som ligger bakom hela västvärldens "undergång".
Citat:
Jag har känslan av att vi börjar närma oss en vändning. Jag tror att det är många som börjar tänka om. Fr.om. 1 juli (kommer att träda på kraft på riktigt i augusti) gäller mobilförbud i grundskolan, grundsärskolan, specialskolan, sameskolan och fritidshemmet. Förbudet är en bred överenskommelse och kommer med ej att hävas oavsett vem som vinner valet. Händer massa andra saker bakom kulisserna och ett byte av regering kommer att kunna trycka in mer resurser i välfärden. Tror verkligen att vi står inför en vändpunkt i denna och många andra frågor.
Heja Sverige!
Heja Sverige!
Att de som skapat vansinnet ska lösa vansinnet är koko. Alla insatta (utom de som gapade "tjejer, å å å tjejer...") har ju naturligtvis förstått konsekvenserna av detta innan det iscensattes. De tjänar "främmande makt". Nu när folk en masse reagear och vi kanske står inför en samhällskollaps så sker förändringar under galgen med myrsteg. Det man borde göra är att utlysa ett nationellt katastrofläge och införa undantagstillstånd. Repatriera ett par miljoner individer i första skedet som definitivt inte ska vara här. Tillse att polis och militär har resurser att hantera och slå ner på minsta försök till sabotage, förstatliga skolan, återgå till ordning och reda och kunskapsinlärning, dvs ÄKTA KUNSKAP och inget kulturmarxistiskt flum. Personligen undrar jag om ens AfS skulle kunna reda ut det. Inga av de övriga partierna är ens i närheten.
Citat:
Jag har en gammal barndomsvän som är lärare som jag har kontakt med då och då. Lågstadiet eller mellanstadiet. Han säger att de absolut jobbigaste föräldrarna är typiska medelklass svennar som vill verka framgångsrika. Det bästa föräldrarna är lantisar och liknade som är mer jordnära och har vanligt sunt bondförnuft.
De absolut jobbigaste föräldrarna är invandrarföräldrarna. Om det råder det ingen tvekan. Bland de svenska föräldrarna har du säkert helt rätt.
Citat:
3. XX ska inte tilltalas med födelsenamn. Hen meddelar på morgonen vilket namn som gäller den aktuella dagen.
Den här punkten var ju lite spännande. Kravet avser alltså lärare och personal här antar jag? Det skulle ju aldrig gå att få (tvinga) de övriga eleverna eller föräldrar inom skolområdet att följa det även om skolan var så dumma att de gick med på det.
Den här punkten var ju lite spännande. Kravet avser alltså lärare och personal här antar jag? Det skulle ju aldrig gå att få (tvinga) de övriga eleverna eller föräldrar inom skolområdet att följa det även om skolan var så dumma att de gick med på det.
Jag ser ett upplägg skapat för kommande kränkningar med påföljande skadestånd, ett upplägg som kan ge jackpot varje dag.