2026-08-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Mer än hälften har åkt/gått hem - ska man tro på detta - varför skulle de ge upp nästan direkt,

Hur många illegalister har lyckats etablera sig på Ceuta o har jobb o får bo där idag?

Enligt rapport idag har merparten åkt hem - det är ruttet i Marocko säger han o spanien är drömlandet - o han ska göra om detta gång på gång - MEN VARFÖR GÅR/åker han dåå TILLBAKA

Vet en arabisktalade invandrarsvensk som köpt bostad i Marocko o är där någon månad flera
gånger per år - han säger att det är jättejuste där o han är mindre rädd att vara ute sent där än
här är dock osäker på vilken stad.
Citera
2026-08-01, 18:27
Medlem
Marocko vill ha tillbaka detta område anser spanien stulit från M

Matar marcko på med miljoner miljoner pers lär dom få tillbaka-
det är skälet till att M spelat under täcket o matat på de sista horderna
Citera
2026-08-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Marocko vill ha tillbaka detta område anser spanien stulit från M

Matar marcko på med miljoner miljoner pers lär dom få tillbaka-
det är skälet till att M spelat under täcket o matat på de sista horderna

Det området var spanskt innan det blev marockanskt.
Ganska ironiskt att EU inte ser det som en attack mot schengen utan det är "Spaniens fel" att marocko har benådat 50K fångar för att invadera ett NATO-land, uppbackat av USA och Israel.

Var det Polens fel när Vitryssland transporterade flyktingar till Polens gräns? Nej då, då slöt NATO upp.

Sedan har vi svenskar i tråden som är ANTI invandring, som stödjer det här

svensken förtjänar allt och lite mer.
Citera
2026-08-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Som jag sa ni vänstertomtar lever i en fantasivärld där judar beskylls för allt jävelskap som islamister ställer till. i verkligheten är det terrorgrupper som Hamas, Hizbollah, Houthis och andra terrorgrupper i Irak och Syrien som konstant skjuter raketer och drönare in mot civilsamhällen i Israel. Israel har inte bara rätt utan en skyldighet att försvara sin egen befolkning. Det är inte judar som illegalt tar sig in i Europa och begår terrorbrott som den i Berlin senast. Det är muslimer som illegalt invaderar Europa, mördar och våldtar den Europeiska befolkningen. Judar invaderar inte Europa de flyr från Europa därför att de förföljs av muslimer och rasistiska vänsterfånar som du.

Nu är man alltså en "vänstertomte" för att man är emot invandring av kaosfångar och att EU ska invaderas av marockaner? Men du är för detta för att du är pro-israel?
Vem är det som är landsförrädaren i det här egentligen?
Inte är det vi.
Citera
2026-08-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Vansinnigt att narrativet från media & stor del av världen sägs vara att de är fredliga.
& att nästan alla återvänt.

Undrar om de ser samma videos som jag ser ?

Ser inget om kravaller, upplopp, mord, våldtäkter, bränder, livrädda spanjorer som lämnats mitt i inferno. Enda stället jag ser detta på är de obundna politiska kanalerna på nätet.

Skrämmande invasion.
Inte ens tal om trojanska hästar utan helt öppet.

Ganska många högermedier internationellt talar om invasion.

Det är massvis med nyheter som tidigare bara fanns på "avpixlat" och Flashback och liknande förr. Samma människor som tidigare skulle ha kallat de artiklar som de nu själva skriver för rasistiska och i värsta fall nazistiska.

Eu-länderna pressade Sanchez till att deportera istället för att skicka vidare dem till Tyskland/Sverige, detta direkt och inte efter ett par miljoner anlända.

Det bästa vore om alla illegala invandrare försökte komma den 1 Januari och avvisades vid gränsen, folk verkar bry sig mer om samma mängd kommer på en gång, oklart varför.
Citera
2026-08-01, 18:40
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag undrar när ökad flyktingströmmar börjar märkas av i norra Europa. De lär försöka ta sig till länder som Tyskland, Belgien, Storbritannien, Nederländerna (har en stor minoritet från just Marocko redan) Norge, Österrike, och så Sverige såklart.

Politiker på högerkanten låter som de ska klara av det utan att det kommer att märkas, vi får se hur det blir med den saken. Jag är väldigt tveksam.

Tweet från Sveriges Statsminister Ulf Kristersson.
Ulf Kristersson
@SwedishPM
Det är viktigt att Spanien agerar skyndsamt för att återfå kontroll över situationen och uppfylla sina åtaganden inom Schengensamarbetet. Om utvecklingen skulle riskera att påverka Sveriges säkerhet eller migrationssituation är regeringen beredd att vidta de åtgärder som krävs för att värna ordning och kontroll.

Den socialdemokratiska regeringen i Spanien får nu inte göra samma misstag som Socialdemokraterna i Sverige 2015 - där ett nej inte är ett nej.

Sedan vi fick uppgifter om detta har migrationsminister Johan Forssell varit i kontakt med sina nordiska motsvarigheter och utesluter inte att vidta de åtgärder som krävs för att 2015 inte ska hända igen.
Postad: 11:59 fm · 31 juli 2026 <> 685,1 tn visningar
Länk: https://x.com/SwedishPM/status/2083130357717537092

Postar även Jimmie Åkessons (SD) tweet.
Jimmie Åkesson
@jimmieakesson
Det här är inget mindre än en invasion. Spanien måste omedelbart stänga sin gräns. Gör de inte det bör landet uteslutas ur Schengen och gränserna mot Spanien stängas med omedelbar verkan.

Överenskommelsen om fri rörlighet inom EU (Schengen) förutsätter ett stort ansvar för att hålla den yttre gränsen stark. Den överenskommelsen är nu i praktiken bruten och Schengensamarbetet riskerar att falla
Postad: 9:32 fm · 31 juli 2026 <> 189,5 tn visningar.
Länk: https://x.com/jimmieakesson/status/2083093534958145706

Jag tror du glömde posta länken. Jag besökte aftonbladet.se men hittade ingen artikel alls om Ceuta

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Arxg1n/migranter-i-ceuta-har-inte-atit-pa-flera-dagar?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Migramter har inte ätit på dagar
Citera
2026-08-01, 18:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Otroligt intressanta intervjuer. Tidningarna saknade all info som denna vid senaste krisen 2012-2016 eftersom den ansågs rasistisk. men nu är vi tillbaka i verkligheten igen och kan analysera vad som pågår.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/abdulahdi-forsokta-ta-sig-till-eu-via-ceuta/
Från texten är det klart att hela familjer chansade, att det dog högvis med folk i vattnet, att slutmålet inte var Spanien utan t.ex Frankrike eller Italien. Det var via facebook som de fick ideen så internet-företagen är alltså skyldiga. och de kommer att försöka igen...

Hur enkelt som helst att stoppa dem. T.ex stängdes alla matbutiker direkt när de kom, då fick de ingen mat och var tvungna att ta sig hem. Dvs det var det fina mottagandet under 2014 som gav den enorma flyktingvågen, det var för bekvämt. Några avstängda butiker på rätt plats hade löst allting då.

Den här händelsen är lika illa som 2014. Men nu säger politikerna nej och det är hela skillnaden.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-01 kl. 18:53.
Citera
2026-08-01, 18:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Hoppas mer görs åt detta i framtiden.
Hade det varit min ö hade jag sagt fram med spjuten..Men det är jag.
Sverige kommer aldrig under min levnad att ta in ekonomiska flyktingar igen från MENA. Jag är bombsäker. Så länge vi röstar rätt i valen naturligtvis, MP och V finns ju kvar som Sverige-förnekare och de har lovat släppa in alla som vill. Finfin valfråga f.ö.
Citera
2026-08-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Sverige kommer aldrig under min levnad att ta in ekonomiska flyktingar igen från MENA. Jag är bombsäker. Så länge vi röstar rätt i valen naturligtvis, MP och V finns ju kvar som Sverige-förnekare.
Vet vad jag kommer rösta, hur MP finns kvar som ville frysa ihjäl oss och tillåter detta fattar jag inte som för med sig mer miljöproblem än nån annan dessutom, like what the hell?.
Citera
2026-08-01, 18:59
Medlem
Hoppas dom åker ut detta året, haha
Citera
2026-08-01, 18:59
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Över 67 stycken dog i Marockos lilla bus mot Spanien, tävlar man i vem som har lägst uppskattning av människoliv i de länderna?
Om Marocko skiter i de varför ska vi bry oss?

Vi ska inte bry oss. Det är bara likadant som Kuba mm gjorde på 70-talet. Man samlar ihop alla kriminella och skickar över dem till USA, där startades kartellerna och krigen.

Sverige eller EU kan inte göra något för att någon annan skiter i sitt uppdrag.

Det är som Gaza och Israel igen. Att panga och släppa bomber är fel, att barn och kvinnor där är extremt tråkigt men så länge ingen annan tar tag i skiten med terrorister så får man acceptera att detta är det enda Israel kan göra.

Därför måste vi vara stenhårda och skicka tillbaka varenda migrant. Pensionsåldern och välfärdssystemet är på gränsen och öppna hjärtan är ingenting som gör min pension dräglig.
Citera
2026-08-01, 19:01
Medlem
Seså. Öppna era hjärtan. Alla som vill komma till Sverige ska få det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här