2026-07-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Finns pappan med i bilden?

Yes, det verkar så. Helsvensk och gift med mamma, så vitt jag förstår.
Citera
2026-07-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja det är synd om killen. En ung kille som inte klarar av att hantera sina känslor av nederlag. Jag skulle gissa nån typ av personlighetsstörning förutom att det säkert är svårt att vara ung idag. Han behöver verkligen hjälp, för att inte skada andra och/eller sig själv.

Hade det rört sig om min dotter så hade jag inte tyckt synd om en kille som vill döda henne för han fick nobben.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-31 kl. 20:54.
Citera
2026-07-31, 22:18
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Troligtvis ett par ogifta föräldrar.
Typiskt att hellre gissa än att kolla Ratsit.

MGM bor med 4 gifta äldre. Ingen ogift utom lillsyrran som även hon har ett thainamn.
Citera
2026-07-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Typiskt att hellre gissa än att kolla Ratsit.

MGM bor med 4 gifta äldre. Ingen ogift utom lillsyrran som även hon har ett thainamn.
Nejdå, fattar. OK? Många med dubbla efternamn.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-31 kl. 22:36.
Citera
2026-08-01, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Detta låter mer som incel än hedersbabbe faktiskt. Hur han förde sig på dejten är en sån grej en 18 åring idag kan ha fått lära sig från Andrew Tate och hans gelikar. Hans tilltänkta modus operandi att smyga sig in på natten för att mörda henne och sedan ta sitt liv ger mig också incel vibes.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Gen Z är totalt från vettet.
Jag tror samma. Får också märkliga vibbar av Gen Z i stort. Visst finns det vettigt folk, men många känns formade av TikTok, algoritmer och ständig bekräftelse. Andrew Tate är bara en av tusentals ruttna nätprofiler som fyller unga människors huvuden med skit.

De är hur många som helst, och den växande skaran de förgiftat är mångdubbelt större.

Och ja, som grädde på moset har vi hedersbabbarna.

Ren dystopi, särskilt för den kvinnliga delen av befolkningen.
Senast redigerad av Chillgren 2026-08-01 kl. 02:03.
Citera
2026-08-01, 04:36
Medlem
5549s avatar
Synd om killen?? Han är ju uppenbart sjuk i huvudet, oavsett influenser från nätet.
Det är som att skylla antisocialt beteende på hårdrocken, eller tv-spel.

Men med en svensk pappa och en mamma från thailand så är trådämnet såklart lite känsligt. Många som röstar SD och AfS etc och som frekventerar flashback importerar ju själva dessa gener till Sverige.

Förhoppningsvis så döms killen till psykvård och stannar inne länge.
Citera
2026-08-01, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Synd om killen?? Han är ju uppenbart sjuk i huvudet, oavsett influenser från nätet.

Men med en svensk pappa och en mamma från thailand så är trådämnet såklart lite känsligt. Många som röstar SD och AfS etc och som frekventerar flashback importerar ju själva dessa gener till Sverige.

Kan man verkligen göra en rpu utan paragraf 7?
vad jag sett är rättegången mycket snart och en paragraf7 är ej genomförd
Citera
2026-08-01, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Med särskild utskrivnings prövning.
Citera
2026-08-01, 11:25
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Kan man verkligen göra en rpu utan paragraf 7?
vad jag sett är rättegången mycket snart och en paragraf7 är ej genomförd
Domstolen kan besluta om en 7:a innan dom.
Citera
2026-08-01, 11:57
Avstängd
Merwinnas avatar
Han hade redan gjort så mycket förberedelser, att det nog tyvärr inte är sant att han inte tänkte genomföra det. Tur att någon ingrep!

Synd att han inte hade någon att bolla dejtingvärlden med. Man måste vara rätt mentalt stabil innan man ger sig ut i den, för sådana avvisanden händer ju hela tiden. Man måste kunna ta det coolt (svårt, jag vet).

Det går dock inte att skylla på internetdejting heller, för det var likadant på dansställena där folk träffades förr (och en del fortfarande). Man såg den snygge karl'n närma sig stolen där man satt, brast ut i ett välkomnande leende och reste sig redan till hälften - och så bjöd han upp tjejen bredvid, och man stod där med blossande kinder och kände sig löjlig oändligt... Man BLIR kränkt, men man måste försöka skaka av sig det. Och som sagt ha den mentala förberedelsen, att det kan bli så.
Citera
2026-08-01, 15:40
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.S Garp
Med särskild utskrivnings prövning.
Ja alltså detta är ju en person som vi inte vill ha i samhället på många år, och han känns som en god kandidat till det som kallas för säkerhetsförvaring. Meningen med det är väl att just fånga in dessa som inte begår tillräckligt grova brott samt inte bedöms psykiskt sjuka enligt den höga tröskeln som råder - men som uppenbarligen är både galna och livsfarliga.

* (ovan var tydligen fel då säkerhetsförvaring kräver upprepad allvarlig brottslighet).

Hur länge brukar man få sitta för förberedelse till mord?
Senast redigerad av 5549 2026-08-01 kl. 16:30.
Citera
2026-08-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag gissar på en etnisk svensk som vanligt
I FUP så står det att han hade bilder i telefonen med nazistsymboler samt skrivit på Snapchat att "livet suger negerballe".

Typiskt svenskt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in