2026-08-01, 14:13
Medlem
Mindbusinesss avatar
Så mycket OT i denna tråd. Det här inlägget gör att ni slipper spekulera.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
DN-artikel idag som klart visar att det var en kupp av Marocko. Några citat ur den långa artikeln;

– Kungen ville lösa sina problem. Så han öppnade portarna – och lät våra unga killar dö, säger 26-årige Ayoub Elharous upprört.

– Det kom folk och bankade på dörren hos oss och ropade ”åk till Ceuta”, säger Ayoub Elharous, som är 26 år och bor i den närbelägna staden Castillejo (Fnideq på arabiska).
– När jag och mina syskon gick ut på gatorna och frågade sade de marockanska poliserna: ”Ta er till Ceuta via havet”. Så vi gjorde det.

– Vi såg på sociala medier att gränsen hade öppnats, säger Oussama.
Ryktet som spreds på sociala medier gav vid handen att man nu kunde få visum enkelt i Spanien, till följd av en dom i Högsta domstolen – bara man tog sig över gränsen. Men domens innehåll hade förvrängts och förvandlats till desinformation.

https://www.dn.se/varlden/folk-bankade-pa-dorren-och-ropade-ak-till-ceuta/
Citera
2026-08-01, 14:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Så mycket OT i denna tråd. Det här inlägget gör att ni slipper spekulera.
Tråden ligger under Politik.

Det verkar riktigt att Marocko använt människor som mänskliga sköldar i ett politisk spel.
Citera
2026-08-01, 14:16
Medlem
RomernasKungs avatar
"Ryktet som spreds på sociala medier gav vid handen att man nu kunde få visum enkelt i Spanien, till följd av en dom i Högsta domstolen – bara man tog sig över gränsen. Men domens innehåll hade förvrängts och förvandlats till desinformation."

Allt handlar alltid om att ta sig till väst och leva som en parasit för marockanen.

Varför kan inte marockanen stanna i sitt skitland och bygga upp det istället?
Citera
2026-08-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ukraina är speciellt och bra nära ett grannland som är krigsutsatt, och t.ex Polen har tagit över 1M Ukrainare som flyktingar och får betalt av EU för detta. Sverige har bara tagit 50.000. Dessutom har jag stött på flera av dem på restaurang, de är supersnälla vänliga försöker lära sig svenska, och ser exakt ut som svenskar. Vilket verkar vara viktigt för rasisterna i tråden.

Sanningen är att det är dåligt för Sverige att de är i Sverige även om Indier är sämre.

De kommer från än väldigt kriminell och korrupt kultur.

Om de var så bra så kunde de ha kommit lagligt genom andra vägar.

Jag kan tycka om dem och någon afrikan eller människor från alla länder.

Sverige bör dock givetvis vara svenskt och tillhöra svenskar, allt annat är extremt omoraliskt, korrupt och fullkomlig galenskap.
Citera
2026-08-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
"Ryktet som spreds på sociala medier gav vid handen att man nu kunde få visum enkelt i Spanien, till följd av en dom i Högsta domstolen – bara man tog sig över gränsen. Men domens innehåll hade förvrängts och förvandlats till desinformation."

Allt handlar alltid om att ta sig till väst och leva som en parasit för marockanen.

Varför kan inte marockanen stanna i sitt skitland och bygga upp det istället?
Av samma anledning som svenskar inte stannade i sitt skitland och byggde upp det istället då när alla försökte lämna det, och alla liknande situationer. Desperation, hopplöshet, överlevnad.
Citera
2026-08-01, 14:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Sanningen är att det är dåligt för Sverige att de är i Sverige även om Indier är sämre.

De kommer från än väldigt kriminell och korrupt kultur.

Om de var så bra så kunde de ha kommit lagligt genom andra vägar.

Jag kan tycka om dem och någon afrikan eller människor från alla länder.

Sverige bör dock givetvis vara svenskt och tillhöra svenskar, allt annat är extremt omoraliskt, korrupt och fullkomlig galenskap.
En asylant från Ukraina har nog inte som mål att stanna i Sverige och så fort kriget är över kanske allihop åker hem. De visum de har är iallafall alltid tidsbestämda numera. Du kan väl invänta krigsslutet.

Jag har inte sett en enda artikel i en tidning med något negativt om ukrainarna, så jag fattar inte riktigt vad du är orolig för.

Marockaner är naturligtvis hemska och jag påminner om de marockanska gatubarnen som var för-vågen till flyktingkatastrofen och de var åt helvete. Och deras hemland, som medvetet skickade ut dem i Europa och sedan inte ville ha tillbaka sina egna barn. Marocko verkar genomruttet.
Citera
2026-08-01, 14:29
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vod
Av samma anledning som svenskar inte stannade i sitt skitland och byggde upp det istället då när alla försökte lämna det, och alla liknande situationer. Desperation, hopplöshet, överlevnad.

Dit dom invandrade(USA) så fanns inget välfärdsystem som väntade.

Därför bör vi ta bort alla bidrag och all välfärd som erbjuds en marockan som kommer till Sverige.
Citera
2026-08-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Dit dom invandrade(USA) så fanns inget välfärdsystem som väntade.

Därför bör vi ta bort alla bidrag och all välfärd som erbjuds en marockan som kommer till Sverige.
Är du okej med att de kommer hit då?
Citera
2026-08-01, 14:32
Medlem
HelheimRevenants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Finns det någon som kan ta politikerna som uttalat sig och snackat om Europeiska gränser på allvar efter detta? Flera ministrar, partiledare, tom statsminister som verkar hänga ut Spanien totalt trots att de är helt oskyldiga och bara behöver lite stöd för att hantera en märklig situation där ett annat land plötsligt bussar folk till dem för att jävlas.

Hatet mot vänstern från högern är skrämmande och fördummande. Spanien verkar lösa detta galant och redan är skrikhögern igång och kräver att Europa blir ofriare

Push- och pullfaktorer fick man lära sig om redan i högstadiet. Om Spanien bedriver en mer tillåtande migrationspolitik, genom exempelvis amnestier och undantagsregler, skapar det incitament som bidrar till ökad migration. Det är en grundläggande konsekvensanalys.

Sen är det ganska så anmärkningsvärt att ett land som Spanien uppenbarligen har svårt att kontrollera sitt eget territorium och sina yttre gränser, särskilt med tanke på att landet sedan länge är ett känt och etablerat ankomstland för migration till Europa.

EUs medlemsländer bidrar årligen med betydande resurser till Frontex just för att unionens yttre gränser ska kunna bevakas och kontrolleras. Det är därför högst rimligt att rikta kritik mot en medlemsstat som inte lever upp till sitt ansvar avseende gränsskyddet.
Citera
2026-08-01, 14:33
Medlem
Citat:
En asylant från Ukraina har nog inte som mål att stanna i Sverige och så fort kriget är över kanske allihop åker hem. De visum de har är iallafall alltid tidsbestämda numera. Du kan väl invänta krigsslutet.

Jag har inte sett en enda artikel i en tidning med något negativt om ukrainarna, så jag fattar inte riktigt vad du är orolig för.

Marockaner är naturligtvis hemska och jag påminner om de marockanska gatubarnen som var för-vågen till flyktingkatastrofen och de var åt helvete. Och deras hemland, som medvetet skickade ut dem i Europa och sedan inte ville ha tillbaka sina egna barn. Marocko verkar genomruttet.

Om du kan citera Ulf Kristersson när han lovar att varenda en ska kastat ut med huvudet före efter att ha betalat tillbaka varenda öre som de har stulit från svenskar så kan jag ge dig rätt.

Han är nog upptagen med att organisera ett plan för att flyga hit de illegala invandrarna som har tagit sig in i Ceuta istället.
Citera
2026-08-01, 14:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Om du kan citera Ulf Kristersson när han lovar att varenda en ska kastat ut med huvudet före efter att ha betalat tillbaka varenda öre som de har stulit från svenskar så kan jag ge dig rätt.

Han är nog upptagen med att organisera ett plan för att flyga hit de illegala invandrarna som har tagit sig in i Ceuta istället.
Det finns inga kvar i Ceuta.

Kristerssons egen valda minister har sagt att inga Marockaner får komma till Sverige.

Ukrainarna får 71 kr per dag i dagersättning i Sverige. Det ska räcka till mat. Därför söker de omedelbart jobb.

Något mer du totalt missuppfattat?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-01 kl. 14:40.
Citera
2026-08-01, 14:46
Medlem
Citat:
Du har mycket dumhet och hat i dig. Jag vet inte vad som är värst.

Se till att rösta i valet.

Du är bara vänsterbliven.

Din älskling Sanchez verkar dock skicka tillbaka marockaner till marocko.

Vad hände med "mitt Europa bygger inga murar" och "vi ska klara det" ?

Ett tydligt brott mot internationell rätt och lag, men när kommunistiska kompisar gör det så går det bra tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in