2026-07-31, 19:04
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggknallin
Hur många bolag har du? Inga va?
Hade du haft det så borde du veta att sena skatter är ganska vanligt förekommande och något många bolag får som kommentar i årsredovisningen.
Därav så tycker jag man inte ska försöka sig på diskussioner kring årsredovisningar och vad man tror är olagligheter om man inte har en susning. Det här är en tråd om Jocke, inte företagsekonomi och/eller strategi for dummies.
Det är inte normalt att man får 5,7 miljoner i skattetillägg fördelat privat och på bolaget.
Om du har företag är du uppenbarligen värdelös eftersom du varken kan betala skatt i tid eller korrekt, och tycker det är normalt att få kommentar pga att man betalar skatt för sent och få skattetillägg privat och på bolaget
Citera
2026-07-31, 19:20
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det är inte normalt att man får 5,7 miljoner i skattetillägg fördelat privat och på bolaget.
Om du har företag är du uppenbarligen värdelös eftersom du varken kan betala skatt i tid eller korrekt, och tycker det är normalt att få kommentar pga att man betalar skatt för sent och få skattetillägg privat och på bolaget
Lägg där till att Joakim Lundell Invest AB

Citerar från Allabolag.se
Verksamhet & ändamål
Bolaget ska bedriva konsultverksamhet inom tv, sociala medier, online-försäljning av webbshop som avser kläder, accessoarer, kropp & hårvårdsprodukter, kosmetika samt tillbehör och därtill jämförbar verksamhet samt appar och hemsidor. Bolaget ska även utföra administrativa konsulttjänster. Dessutom äga och förvalta aktier & andelar i andra bolag samt därmed förenlig verksamhet.

Var det inte 9tones som sköter den biten??

OJ DÅ JOCKIBOOOI (SÅ SOM OLOF K SÄGER DET)
Citera
2026-07-31, 19:58
Medlem
Citat:
Nu får du ge dig!
Uppenbarligen värdelös? Vi pratar olika språk du och jag. Dina svar skvallrar om NOLL kunskap och erfarenhet kring ovanstående.
Citera
2026-07-31, 22:53
Medlem
Nu finns fibropodden på spotify och även reupload från de videor joakim lundell fick ned från youtube! Där de går igenom soc-kvinnans dom och allt annat mumsigt dom avslöjar om boi!

Det borttagna videon från youtube som var grunden för hans första chatgpt stämning av medviktarna är del 9 av fibropodden.
Väldigt spännande lyssning

https://open.spotify.com/show/033ZbJRKt7SIvjj6tJiJQn?si=MxKDYKStT3y4pTw99hh9Mg&u tm_source=copy-link
Citera
2026-07-31, 23:02
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Nu får du ge dig!
Uppenbarligen värdelös? Vi pratar olika språk du och jag. Dina svar skvallrar om NOLL kunskap och erfarenhet kring ovanstående.
Så du menar att det är ett bra företag om man är oförmögen att betala skatten i tid, och inte deklarera korrekt så man får miljoner i restskatt?

Alla gör misstag ibland, det är en annan grej, men att inte betala skatt i tid och få restskatt är inget som drabbar andra företag regelbundet, och inget som anses seriöst när det sker flera gånger.
Citera
2026-07-31, 23:37
Medlem
Jocke och Jonna AB Org.nr 559070-1545 årsredovisning för 2025 är nu offentlig och inlämnad i tid!
https://www.allabolag.se/bokslut/jocke-jonna-ab/enk%C3%B6ping/video-film-inspelning-produktion/2KGK4X5I5YIK9 om du vill läsa själv.
Nettoomsättningen har ökat med 1 416115 kr mot 2024 men resultatet har minskat 50% till 8 667779 kr

Företaget ett luftslott tyngt med skulder 8516 kr i kassan.
Är det därför Jocke & Jonna bor i en hyrd fastighet från en gubbe som utvandrat till Thailand?
Vem är den nyanställda personen i företaget?
Senast redigerad av Flyktingboende2 2026-07-31 kl. 23:55.
Citera
2026-07-31, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Någon som vet hur Jocke Ställer sig till att sin polare våldtar små tjejer. Han va la med på plats. Snart är la hans dotter nio år så borde va farligt att ha henne nära en muslimsk våldtäktsman

Om han blir dömd kommer Jocki behöva ta avstånd från sin bästa vän. Om han inte blir dömd kommer Jocki grina och böla som vanligt om att folk bara är ute efter pengar (givetvis via hans bajsmegafoner Anjo och Rask)

Att det finns ett potentiellt brottsoffer här, en ung kvinna som blivit utsatt för våldtäkt, det skiter Jocki fullständigt i
Senast redigerad av Ralfhead 2026-07-31 kl. 23:48.
Citera
2026-08-01, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Att läsa verkar inte vara din starka sida. Jag skrev att medievärlden och rättsväsendet styrs av tittarsiffror, lagböcker och kontrakt. Inte att tingsrätten sitter och räknar visningar på YouTube. Medievärlden styrs av tittarsiffror och kontrakt. Rättsväsendet styrs av lagar och bevis. Fattar du skillnaden nu, eller ska jag rita en teckning?
Bara för att du inte håller en röd tråd genom ditt ”resonemang”, betyder det inte jag har svårt att läsa. Tvärtom. ☺️

Citat:
Jag har kritiserat både Jocke och Jonna tidigare, det är bara att söka i den här tråden så ser du det. Han har säkert massor med smuts i sin mjölpåse han också.

Du och "väldigt många med dig" bojkottar TV4? Tror du på allvar att ett miljardbolag som TV4 darrar i knäna för att ett par arga konton på Flashback säger upp sitt abonnemang? .... Ni kommer i grupp va
Jag ingår inte i någon grupp på FB. Däremot så är det många i den kretsen jag känner, som fick upp ögonen efter ”Hatet”. Nu har det spridits som ringar på vattnet…
Citera
2026-08-01, 07:10
Medlem
Citat:
Så du menar att det är ett bra företag om man är oförmögen att betala skatten i tid, och inte deklarera korrekt så man får miljoner i restskatt?

Alla gör misstag ibland, det är en annan grej, men att inte betala skatt i tid och få restskatt är inget som drabbar andra företag regelbundet, och inget som anses seriöst när det sker flera gånger.
Vet du jag orkar inte ens försöka. Lev du i din drömbubbla att Jocke är luspank och att företaget håller på att implodera. Siffrorna talar sitt egna språk, hur illa skött företaget än må vara.
Citera
2026-08-01, 07:35
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Vet du jag orkar inte ens försöka. Lev du i din drömbubbla att Jocke är luspank och att företaget håller på att implodera. Siffrorna talar sitt egna språk, hur illa skött företaget än må vara.
Det är ju snarare du som lever i din egen fantasi
Jag ifrågasätter att Jockes företag är sen med skatten och får skattetillägg eftersom de deklarerat fel.
Du svarar med att många företag är sena med skatten och får skattetillägg, att det är normalt.
Jag säger att du har fel, att företag absolut kan göra misstag, men att det är inte det normala att vara sen med skatten och ofta få miljoner i skattetillägg.

Du börjar då svamla om att Jocke är luspank, att hans företag håller på att implodera, osv. Vilket är något jag inte ens sagt, utan det är taget direkt ur din egen fantasi
Citera
2026-08-01, 11:20
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ibland kommer du med bra insikter. Som det fetade ovan. Ja. Jockiboi är nära på pank och karriären går åt helt fel håll. Stackars Boiiii
Citera
2026-08-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Ibland kommer du med bra insikter. Som det fetade ovan. Ja. Jockiboi är nära på pank och karriären går åt helt fel håll. Stackars Boiiii
Hahaha nära pank? Med ett eget kapital i bolaget på 30 miljoner.
Vad har du själv i inkomst? Gissar på dryga 20 K som inte räcker långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in