2026-07-31, 17:18
Medlem
Trodde alla nya mobiler hade 5G. Sedan kanske det inte påverkar så mycket.

Och självklart skulle jag betalat 200 extra för att dubbla lagringsutrymmet.
Citera
2026-07-31, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
År 2018 så köpte jag en mobiltelefon med 4 GB internminne (RAM) och 64 GB lagringsutrymme. Nu känner jag att detta inte riktigt räcker till. Alla Googles appar har blivit större och kräver mycket mera resurser än när telefonen var ny.

Jag skulle satsa på en telefon med minst 8 GB internminne (RAM) och 128 GB lagringsutrymme. MagicOS 9.0 är baserad på Android 15.

Tror du inte att den i min länk räcker om jag betalar 200 kr extra för att få 128 GB för bara följande appar och inget mer alls: Måste få plats för BankID-appen, Swish-appen, Whats up-appen och gärna ytterligare en app om möjligt)?

Om det är Android 15, varför står endast Android i specifikationen utan 15 bredvid? Förresten, är Android 15 bra om man tänker på BankID-appen?
Citera
2026-07-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Nä men jag tänker att om man tvingas iväg på jobbresa eller åker iväg någon annanstans där det är otympligt eller bökigt att ta med laptop och annat så räcker det med telefonen och maximalt en handkontroll med så har man så man kan se på film, serier och spela spel. T.ex när jag blev opererad och fick ligga på sjukhus några dagar så kunde jag ju kolla på film/serier och spela lite spel, istället för att bara ligga och glo i taket och lyssna på gubbar och kärringar som saknar all form av vett när det kommer till att hosta, fisa och en massa andra äckelljud.

Hahaha, jag förstår.
Citera
2026-07-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
64 gb. är väldigt lite. Bara min Spotify-nerladdning är på 46 gb. Så gå för mer.

Ja, de flesta i tråden tycker att jag ska satsa på mer verkar det som så visst.

Tack ska du ha för hjälpen!
Citera
2026-07-31, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Trodde alla nya mobiler hade 5G. Sedan kanske det inte påverkar så mycket.

Och självklart skulle jag betalat 200 extra för att dubbla lagringsutrymmet.

Då ska jag köra på det, tack snälla för hjälpen!
Citera
2026-07-31, 17:29
Medlem
Alla dessa budget-telefoner har mycket bloatware i sig, så företag köper "reklam" så det första du ska göra är att avinstallera allt som inte är för systemet, det kommer vara mycket spel och appar du aldrig kommer använda!

Jag själv hade hellre satsat på en budget Xiaomi exempelvis
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/xiaomi/xiaomi-redmi-15c-midnight-black-128gb/1059867.14647/

För de brukar ge mer för pengarna.
Citera
2026-07-31, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Tror du inte att den i min länk räcker om jag betalar 200 kr extra för att få 128 GB för bara följande appar och inget mer alls: Måste få plats för BankID-appen, Swish-appen, Whats up-appen och gärna ytterligare en app om möjligt)?

Om det är Android 15, varför står endast Android i specifikationen utan 15 bredvid? Förresten, är Android 15 bra om man tänker på BankID-appen?
Att betala 200 kr extra för att få 128 GB lagringsutrymme är nog nödvändigt om du tänker använda dig av WhatsApp.

Jag har WhatsApp i en annan telefon och den laddar ner en massa data. Det går i och för sig att avaktivera detta.

BankID lär fungera under en lång tid med Android 15. Appen kräver för närvarande Android 9 och uppåt.
Citera
2026-07-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Alla dessa budget-telefoner har mycket bloatware i sig, så företag köper "reklam" så det första du ska göra är att avinstallera allt som inte är för systemet, det kommer vara mycket spel och appar du aldrig kommer använda!

Jag själv hade hellre satsat på en budget Xiaomi exempelvis
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/xiaomi/xiaomi-redmi-15c-midnight-black-128gb/1059867.14647/

För de brukar ge mer för pengarna.

Nu har jag kollat igenom specifikationen på din länk och den ser bra ut.

I din länk står att laddare inte ingår, men sedan står så här: USB-C-kabel och skyddshölje ingår och det har jag 2 frågor om. Fråga1: Att den där kabeln ingår, visst innebär det att jag enbart behöver köpa laddningshuvudet och ingen kabel? Fråga2: Vad menas med skyddshölje?

Kan du länka till mobilskal på samma sida som mobilen?
Kan du länka till laddningshuvud på samma sida som mobilen?

Jag ber om länkning p.g.a. okunnighet vad som passar till vilken mobil.
Citera
2026-07-31, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Nu har jag kollat igenom specifikationen på din länk och den ser bra ut.

I din länk står att laddare inte ingår, men sedan står så här: USB-C-kabel och skyddshölje ingår och det har jag 2 frågor om. Fråga1: Att den där kabeln ingår, visst innebär det att jag enbart behöver köpa laddningshuvudet och ingen kabel? Fråga2: Vad menas med skyddshölje?

Xiaomi kan laddas med vilken laddare som helst men kräver väl en speciell för deras snabb-laddning. Fast det finns väl ingen extrem sådan på en budget-mobil ändå...

Annars kollade jag på just den mobilen som ett billigare och på vissa sätt även bättre alternativ...

Sen finns denna... 8gb ram, 256gb lagring.

Mer pengar men skönt att kunna strunta helt i lagringsutrymme...

Personligen skulle jag dock inte köpa lågbudget då det en flera år gammal flaggskepps-mobil slår dessa med längder och finns for kanske samma pris...
Citera
2026-07-31, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Xiaomi kan laddas med vilken laddare som helst men kräver väl en speciell för deras snabb-laddning. Fast det finns väl ingen extrem sådan på en budget-mobil ändå...

Annars kollade jag på just den mobilen som ett billigare och på vissa sätt även bättre alternativ...

Sen finns denna... 8gb ram, 256gb lagring.

Mer pengar men skönt att kunna strunta helt i lagringsutrymme...

Personligen skulle jag dock inte köpa lågbudget då det en flera år gammal flaggskepps-mobil slår dessa med längder och finns for kanske samma pris...

Är du medveten om att den du länkade är exakt den som threefifty länkade till? Och till threefifty ställde jag de nedanståede frågorna som jag undrar om du har svaret på.

I länken står att laddare inte ingår, men sedan står så här: USB-C-kabel och skyddshölje ingår och det har jag 2 frågor om. Fråga1: Att den där kabeln ingår, visst innebär det att jag enbart behöver köpa laddningshuvudet och ingen kabel? Fråga2: Vad menas med skyddshölje?

Citera
2026-07-31, 19:01
Medlem
Men vad är det för skit-telefoner som folk rekommenderar här nu då?

Här är en med dubbelt så mycket utrymme och dubbelt så mycket ram minne till samma pris...

https://cdon.se/produkt/motorola-moto-g35-5g-171-cm-6-72-8-gb-128-gb-50-mp-android-14-midnatt-svart-9b18da290d7a5169/
Citera
2026-07-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Men vad är det för skit-telefoner som folk rekommenderar här nu då?

Här är en med dubbelt så mycket utrymme och dubbelt så mycket ram minne till samma pris...

https://cdon.se/produkt/motorola-moto-g35-5g-171-cm-6-72-8-gb-128-gb-50-mp-android-14-midnatt-svart-9b18da290d7a5169/

Stort tack, dock är jag nöjd med den som threefifty länkade till, kan inte du istället svara på frågorna som jag ställde till threefifty?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in