2026-07-31, 15:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag undrar varför media inte gått ut med att det är Albin än, är han inte tillräckligt känd? Hade det varit Persbrandt hade det garanterat stått redan i tisdags

B-kändis i bästa fall.
Citera
2026-07-31, 15:45
Medlem
Tempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag undrar varför media inte gått ut med att det är Albin än, är han inte tillräckligt känd? Hade det varit Persbrandt hade det garanterat stått redan i tisdags

Det handlar väl om respekt och önskemål? Media får väl inte gå ut med sånt hux flux hur dom själv vill?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom låg väl och sov, sover du med flytväst på i ruffen? Sen när dom gick ut på däck så hann dom väl inte sätta på sig flytvästar.

Under rådande förhållanden har barn som befinner sig ombord på fritidsbåt jag för befäl över flytväst på sig när de sover ombord, ja, det är alldeles självklart.

Gissa varför ... ... ...

Jag har skrivit ett inlägg där jag redogjort för exempel när jag har krav på flytväst ombord och när jag inte har det.

MEn seriöst "gick ut på däck". Vilken planet lever du på? INGEN går "ut på däck" på en sådan snipa i dylik situation. Du har ju bevisligen ingen som helst susning om vad du svamlar om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det har tidigare i trådens tått att de hälsat på bekanta vid Tjörn och att de skulle hem.

Det finns olika uppgifter i tråden om vems bror det är, Både kvinnan och mannen har nämnts. Jag tycker mig ha sett att det stod mannens bror i en artikel en gång, men jag hann inte spara undan det innan den var bort (eller om jag bara inte hittade igen den igen). Mannens bror är kanske rimligare med tanke på att mannen är från västkusten.
Kvinnans bror bor väl också på "västkusten" S*vedalen GBG
Citera
2026-07-31, 15:46
Medlem
Klommeroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karateillern
Bra att de häktat fartygsbefälet som lagt korten på att försöka påverka vittnen när en kvinna och ett barn dött. Vilka schwein det finns. Ska bli intressant att höra mer om var lotsen ev brustit också.

Finns inga uppgifter om att de påverkat vittnen. Åklagaren gjorde anhållan för att förhindra att det sker.
Citera
2026-07-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagtorn
Kvinnans bror bor väl också på "västkusten" S*vedalen GBG
OK. Det förklarar en del av förvirringen.

Rörande sannolikheten för att det är rätt personer som pekats ut, från GP:
"Familjen hade spenderat sommaren i Lycke, bland släktingar och vänner."
Citera
2026-07-31, 15:50
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tempa
Det handlar väl om respekt och önskemål? Media får väl inte gå ut med sånt hux flux hur dom själv vill?

De gör ju alltid en avvägning mellan integritet och allmänintresse. Något tillstånd lär knappast krävas, då hade kvällspressen inte funnits. Det är ju inte förtal att rapportera om en faktiskt olycka
Citera
2026-07-31, 15:59
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Den avlidna flickan hade spelat in en LJUDFIL - vad går att höra på denna?
Detta kanske inte alls varit en olycka utan en manöver av pappan att vilja detta.

Så djäkla tragiskt , flickan kan ha kännt ett enormt hot - varför annars spela in ljud?
Inget är fastställt ännu , om ens ljudfilen innehåller något alls från tiden före olyckan ...
Klart intressant att få veta ..
Ljudfil? Var står det?
Citera
2026-07-31, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Klommerox
Finns inga uppgifter om att de påverkat vittnen. Åklagaren gjorde anhållan för att förhindra att det sker.

Ok jag läste mellan raderna. Otillbörlig påverkan på utredningen tex vittnen så har en inledande utredning redan pekat på att det skett eller att försök till det skett. Skulle säga att det också genererat stärkta misstankar om flyktfara. Det är min erfarenhet och analys.

Men du har rätt, det är inte allmänt känt fnv.
Senast redigerad av Karateillern 2026-07-31 kl. 16:08.
Citera
2026-07-31, 16:02
Medlem
Hur är det möjligt att man inte ser ett enormt fraktfartyg när det "bara" är skymning? Undrar en som inte har sjövana.
Citera
2026-07-31, 16:03
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Den avlidna flickan hade spelat in en LJUDFIL - vad går att höra på denna?
Detta kanske inte alls varit en olycka utan en manöver av pappan att vilja detta.

Så djäkla tragiskt , flickan kan ha kännt ett enormt hot - varför annars spela in ljud?
Inget är fastställt ännu , om ens ljudfilen innehåller något alls från tiden före olyckan ...
Klart intressant att få veta ..

Sluta.

Ljudfilen kommer från fartygets svarta låda.
Citera
2026-07-31, 16:05
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
12-13 knop har jag för mig det stod på AIS-data som länkats i tråden, så det får anses verifierat att man höll sig i lägre spannet av sin marschfart.
Kan stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in