Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Jag tror det. Finns forskning som stödjer det, inte minst den klassiska med grodor som byter kön från hanar nära avloppsutsläpp.
Den kvinnliga frigörelsen och rättighterna med p-piller fick bonusen att skada män och göra dem omanliga.
Synd. Jag har svårt att veta vad jag tycker i den här frågan. Å ena sidan är det ju helt fruktansvärt. Att långsamt förvandla män till kvinnor låter ju som den värsta sortens plågeri och skändlighet - ett klart brott mot mänskliga rättigheter.
Å andra sidan är jag själv kärring, och precis i den åldern då det börjar bli aktuellt att proppa alla hål fulla av östrogen, i princip dygnets alla timmar.... och det ska inte bara in i hålen, utan kan även sprayas direkt på huden.
Men sammanfattat: att få
"allt" av livets goda serverat på ett guldfat
kan inte vara en mänsklig rättighet - det blir absurt i förlängningen. I begreppet "allt" inkluderar jag bl a IVF på ålderns höst, skönhetsoperationer och könsbyten.
Att glida igenom livet utan några som helst bekymmer - t ex i form av upptäckten att det inte är fysiskt möjligt att skaffa barn vid 45, för att man helt enkelt är för gammal då - kan inte, bör inte och ska inte vara en mänsklig rättighet - speciellt om det sker på andras bekostnad! Och i synnerhet inte om det sker på
allas bekostnad! Om män långsamt blir kvinnor är det en förlust för alla.
Jag är för en rättvis och evidensbaserad politik, i frågor som rör medicin och social utveckling. Om svaret är som vi misstänker - att mäns feminisering hänger ihop med ökande östrogenhalter i naturen - så bör det stoppas så snabbt och effektivt som möjligt.
Och om det drabbar mig som kärring, och andra klimakteriekärringar, då må det vara hänt. Det finns viktigare samhällsgrupper än kvinnor 60+, även om vi naturligtvis är viktiga vi också. Men vår rätt att lindra vallningar och torr fitta går inte över mäns rätt att vara män.