Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
Accelerationismen kommer få rejält med vatten på kvarnen med 4 år av nytt vansinne, så på sätt och vis kan det vara nyttigt. Svenskar är uppenbarligen ett folk som bara kan lära sig den hårda vägen.
Inte bara Sverige, samma sak i UK med grooming gangs som tillåts hålla på av samma anledning. Västvärlden är förpestat av någon sorts godhetskomplex som följd av vår överlägsenhet (och om man ska vara ärlig, inte sällan på andras bekostnad). Det kommer dock bli vår undergång om vi tillåter neandertalare och analfabeter att härja fritt.
Men min poäng är att UK håller på att vakna, även om det är onödigt att låta det gå så långt. Hade hellre satt stopp för eländet innan det blir så stora konsekvenser. Är ju bra att herr statsminister pratar på det sättet han gör, även om jag gillar Åkessons retorik mer. Att MP pratar om cynism och bristande empati har jag varken tålamod eller tid för. Borde vara kriminellt att sätta andra länders människor före det egna folket, när man är folkvald politiker som ska värna om sina egna medborgare. Kriminellt! Att dom inte skäms?