2026-07-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clean_hu
*=a

M*rie Ruumens**ri
Lenn*rt Ruumens**ri

Ja
Citera
2026-07-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Hur många finska romer känner du som är kyrkopolitiker?
Varför frågar du? Handlar det om att du har bra koll på vilka det handlar om?
Citera
2026-07-30, 21:34
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
Det ska bli intressant att veta hur detta gått till rent praktiskt. Begravningsentrepenören har väl ingen direkt tillgång till dödsboet? Har man kanske kört någon egen variant av "Vita Arkivet" där man smugit med en fullmakt till sig själva?

Värdefulla smycken och guldplomber - en del av dödsboet.
Citera
2026-07-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Trixat med deras arv? Överfakturerat känns inte troligt då en del blivit av med "hundratusentals kronor".

Jag jobbar i bransch som arbetar nära begravningsbyråer. Väldigt vanligt att de överfakturerar, särskilt när efterlevande inte har medel eller ork att protestera.
Citera
2026-07-30, 22:04
Medlem
Citat:
Varför frågar du? Handlar det om att du har bra koll på vilka det handlar om?
Jag skulle tro att h*n vill dumförklara dig lite, med all rätt.

Ditt andra inlägg i tråden är "Romer? Bulgarien? Vilken firma?" som fråga efter att ett så finskt efternamn som det bara går har nämnts.

Kul att ditt nästa inlägg är "Gillar normalt inte att spekulera gällande nationalitet, men det här kändes så otroligt konstigt." Men det var precis vad du gjorde här i tråden, helt omotiverat.
Citera
2026-07-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Jag skulle tro att h*n vill dumförklara dig lite, med all rätt.

Ditt andra inlägg i tråden är "Romer? Bulgarien? Vilken firma?" som fråga efter att ett så finskt efternamn som det bara går har nämnts.

Kul att ditt nästa inlägg är "Gillar normalt inte att spekulera gällande nationalitet, men det här kändes så otroligt konstigt." Men det var precis vad du gjorde här i tråden, helt omotiverat.
Känns som att vissa i tråden vill försvara de finska romerna, om det nu är sådana. Har jag rätt?
Citera
2026-07-30, 23:33
Medlem
Citat:
Känns som att vissa i tråden vill försvara de finska romerna, om det nu är sådana. Har jag rätt?

Ingen förutom du har nämnt något om romer. Vad röker du för något?
Citera
2026-07-31, 10:00
Medlem
Romer aldrig. Finska romer har alltid svenska efternamn. Dessutom klarar inte romer administration. De kan inte ens stava till ordet bouppteckning.

Jag tror inte heller på WT. De har ju trots allt skött en begravningsbyrå och då duger inte stilen som WT har. Sitta med gamla gråtande änkor med en tatueringen handen och en keps det står Luleå hockey på, medan den rökande sambon sitter och röker vid sidan om på kontoret.

Jag tror mera på en alkad före detta bankkamrer eller jurist. Dom kan sitta rödblommiga lätt salongsberusade och trösta änkor på ett förtroendeingivande sätt
Citera
2026-07-31, 10:45
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Romer? Bulgarien? Vilken firma?

Finska namn.
Ruumens@@ri
Fritt översatt till svenska Kroppsön
Ovanligt finskt efternamn.

Vad vet vi om dessa nissar som stjäl från döda människor. Helt sjukt!
Ålder? Barn? Vad heter firman? Problem med alkohol.
Firman gick dåligt.

Inser att jag ska fixa sånt själv när min mamma dör. Det är easypeasy om man inte är många syskon.?

Ni som vet berätta lite om paret och varför de är så pengakåta
Senast redigerad av BallaBella 2026-07-31 kl. 11:00.
Citera
2026-07-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Finska namn.
Ruumens@@ri
Fritt översatt till svenska Kroppsön
Ovanligt finskt efternamn.

Väldigt fritt översatt isf då det inte stämmer alls. Kroppsön på finska är ruumiinsaari.
Citera
2026-07-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123vegokorv
Jag jobbar i bransch som arbetar nära begravningsbyråer. Väldigt vanligt att de överfakturerar, särskilt när efterlevande inte har medel eller ork att protestera.
Vissa har blivit av med "hundratusentals kronor", och inte kan man överfakturera så mycket utan att dödsboet reagerar.
Citera
2026-07-31, 18:13
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isprinsessan79
Le**a*t och M**i* Ru***ns**ri

Familjejuridik i Boden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto