2026-07-30, 15:14
Medlem
israelisinnocents avatar
Nu är dom hemma i sitt nya sverige❤️❤️❤️
Citera
2026-07-30, 15:48
Moderator
Tystnads avatar
Varför fick dom ens visum hit, nu lär ev asylprocess kosta miljoner innan dom utvisas (om dom ny söker asyl alltså men annars är det ju konstigt dom bara försvann)
Citera
2026-07-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Klart de är
Svenskar med etiopiska rötter.
Alla som vill får vara svenskar.

De kanske har rest utomlands någonstans på semester?
De kommer nog tillbaka till hösten.
Finns ingen tunnelbana i Göteborg,

men i Stockholm kan negrer från etiopien bli "svenskar" på bara fem minuter.
Citera
2026-07-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Känner jag svenska brudar rätt kommer dom kasta sig över dessa etiopier och attackera dem med sin livmoder.

Ta en vanlig dagstur en fin dag som detta i Göteborg och du kommer se 20-talet blondiner med mulatter i barnvagnen.
Tyskungarna i Norge hade det nog mycket lättare än halvnegrerna kommer att ha det framöver i Sverige.
Citera
2026-07-30, 16:46
Medlem
Det är klart att de tar chansen, men de har ingenting här att göra. Det är inte krig i Etiopien. De kommer förmodligen att bo hos släktingar i någon förort, den enda chansen att kunna stanna här är att leva som papperslös illegal invandrare. Det är naturligtvis fullt rimligt att man exkluderar nationer från Gothia Cup när man vet att Sverige är frestande att försöka få en fristad i.
Citera
2026-07-30, 18:33
Medlem
Ta gärna hit kvinnor från Etiopien också.
Citera
2026-07-30, 18:55
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Ta gärna hit kvinnor från Etiopien också.

Nja. Det är oftast inte så vackra tycker jag, även om det förstås finns undantag. Dessutom är de oftast omskurna. Och därtill ofta väldigt lågt utbildade. Men visst, de är trevliga, åtminstone de få jag pratat med.

Så nä, både kvinnorna och männen är nog bäst om de stannar kvar i Etiopien tycker jag.
Citera
2026-07-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Återförenade när de också kommer hit utan att varken kunna språket, har ett arbete eller några pengar.

För några år sedan fanns det, här i Sverige, c:a 800 gatubarn från Marocko. De lever nu på kriminalitet och droger. Hade de också kommit hit under Gothia Cup? Och varför gjordes det inga bakgrundskontroller? Men vem som helst kan visst komma hit och försvinna i mängden.

Löfven: "Mitt Europa bygger inte murar". Mitt?

Några av dom hade kanske det. Har hänt varje år under många år att spelare inte följer med hem.
Citera
2026-07-30, 22:42
Medlem
.

Är de smarta så åker de ner till Spanien nu och registrerar sig som illegala och får automatiskt amnesti och uppehållstillstånd.

Sen är det bara att komma till Sverige och leva lyxigt på bidrag medans man egentligen bor i Etiopien mer än halva året.

.
Citera
2026-07-31, 09:10
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det är lagligt att vara papperslös.
Läs på vettja.

Illegal invandrare betyder att invandraren är här på olagligt sätt dvs utan uppehållstillstånd, det du skriver om papperslös är ett uttryck från vänstern för att precis alla ska få komma till Sverige
Citera
2026-07-31, 17:05
Medlem
Imnshos avatar
Kanske är smart av grabbarna. I Sverige kan dom väl få en tandreglering för en femtiolapp som papperslösa. Dessutom vägrar ju vårdpersonalen att följa angiverilagen.

Sedan kan de åka hem med gnistrande vitt och jämnt garnityr!
Citera
2026-07-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatwhiteshark
Illegal invandrare betyder att invandraren är här på olagligt sätt dvs utan uppehållstillstånd, det du skriver om papperslös är ett uttryck från vänstern för att precis alla ska få komma till Sverige
Etioperna är väl varken olagliga eller papperslösa så länge deras visum gäller? Polisen kan inte heller jaga folk så länge dom har giltigt visum vilket många i tråden inte fattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in