2026-07-30, 19:11
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Det är Infantino som som gör att fotbollen dör. Ge mig hellre en glad amatör!

Avgå alla! Har väl sällan passar bättre?

Lennart Johansson ville städa ur korruptionen inom FIFA som dess president.
Det satte Blatter stopp för. Via att korrumpera presidentvalet...

Och här är vi...
Citera
2026-07-30, 19:14
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kanske lika bra att UEFA drar sig ur och arrangerar egna världsmästerskap.

Precis. Den ultimata smällen för Infantino och hans korrupta gäng. Han skulle då stå för alltid i historieböckerna som en stor fet jävla loser.

Undrar vem som betalar JP Morgan för deras jobb hittills.
Citera
2026-07-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nog precis vad det handlar om. Ett gäng högt korrupta som slickar vissa i röven mot, garanterat, en fin dusör.
Visar ju bara på de länder som rodde hem VM senaste gångerna.

Få tag på FIFA-folkets bankkonton vore nog en intressant sak.
FIFA-gänget vill säkert bli mer som amerikanska NFL, som ju är en helt öppet vinstinriktad franchise (och uppbyggt på ett helt annat sätt än europeiska klubbligor i fotboll)
Citera
2026-07-30, 19:21
Medlem
Undrar hur Reinfelt ställt sig i diskussionen ? Han hade stött Jonny till 100 procent

Skönt att vi blev av med honom iallafall
Citera
2026-07-30, 19:30
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Kanske lika bra att UEFA drar sig ur och arrangerar egna världsmästerskap.

Det vore det enda rätta.
Citera
2026-07-30, 19:57
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är ett betydligt mindre avsteg om en halvlekspaus blir lite längre än normalt än om det blir ett taktiskt avbrott mitt i en halvlek i vissa matcher men inte i andra. I det senare fallet blir det som en time out i ishockey. Spelarna får tid att snacka ihop sig med med varandra och tränaren och ett lag som haft momentum kan tappa det.

Det var ett klart brott mot regelboken att ha en längre paus.

Men med din logik föreslår jag att vi kör hockey med paus och time out ofta. Man får spela max 5 minuter mellan reklampauserna, så alla hinner prata med tränaren och ringa hem osv.

Eller så erkänner vi att detta var ett sätt att tjäna pengar snarare än medkänsla för spelarna.
Citera
2026-07-30, 20:08
Avstängd
Citat:
Dricka vatten under match utan paus/reklamavbrott har spelare gjort tidigare. Hur många spelare har skadats enligt dig pga. de uteblivna pauserna/reklamavbrotten tidigare? Kan du räkna upp dessa spelare?

Det har säkert druckits en del vatten tidigare ad hoc, men det är bra med en paus när det är riktigt varmt så att alla spelare får en rättvis chans att hydrera sig.
Citera
2026-07-30, 20:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Det var ett klart brott mot regelboken att ha en längre paus.

Men med din logik föreslår jag att vi kör hockey med paus och time out ofta. Man får spela max 5 minuter mellan reklampauserna, så alla hinner prata med tränaren och ringa hem osv.

Eller så erkänner vi att detta var ett sätt att tjäna pengar snarare än medkänsla för spelarna.

"Det var ett klart brott mot regelboken att ha en längre paus."
Ring polisen.

"Men med din logik föreslår jag att vi kör hockey med paus och time out ofta. "
Nej, men däremot kan en kort paus i mitten av halvlekarna vara motiverat om det är riktigt varmt ute.

Jag såg knappt någon reklam. Jag tittade mest på SVT play och engelskspråkiga fulstreams.

Men du stör dig tydligen på att FIFA tjänar lite pengar på reklam, pengar som i hög grad återinvesteras i fotbollen.

Är du kommunist?
Senast redigerad av borskungen 2026-07-30 kl. 20:29.
Citera
2026-07-30, 20:34
Medlem
Beaver14s avatar
https://www.uefa.com/news-media/news/02a7-213a92896eb0-54dfbf454e3b-1000--statement-on-behalf-of-uefa-and-its-55-national-associations/

Bra där, UEFAs 55 förbund har gemensamt beslutat att bojkotta FIFA-turneringar om detta går igenom.

Infantino kan ju lycka till att få nåt värde att sälja i ett "FIFA" utan europeiska lag.
Citera
2026-07-30, 20:41
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
https://www.uefa.com/news-media/news/02a7-213a92896eb0-54dfbf454e3b-1000--statement-on-behalf-of-uefa-and-its-55-national-associations/

Bra där, UEFAs 55 förbund har gemensamt beslutat att bojkotta FIFA-turneringar om detta går igenom.

Infantino kan ju lycka till att få nåt värde att sälja i ett "FIFA" utan europeiska lag.
Kung!
Citera
2026-07-30, 20:42
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Kung!

Borde ju ta död på diskussionen omedelbart kan man tycka.
Citera
2026-07-30, 20:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Jag tror att ett FIFA med privata investerare blir mindre korrupt.

Det kanske är här skon klämmer hos UEFA? Mindre korruption => mindre pengar i UEFA-topparnas fickor.

För fan, FIFA sumpade ju en deal med Electronic Arts på grund av korruption och girighet.

Det ska extremt mycket till för att man ska ha sympati med Electronic Arts i en konflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in