2026-07-30, 01:51
Medlem
Det finns inget annat alternativ än att rösta på högerpartierna om vi ska ha "ordning och reda" I Sverige och samtidigt fortsätta att städa upp efter vad sossarna, miljömupparna och vänstern har gjort tidigare. När det väl kommer till kritian så hoppas jag att många kommer till samma slutsats.

Om S vinner så kommer de bara försöka ta åt sig ären av vad TIDÖ gjort och påbörjat och sedan gå mot liberala flyktingpolitik, bidrag osv.

Seriöst, om du är svensk medborgare och bryr dig om Sverige så rösta för bövelen inte på vänstern.
Citera
2026-07-30, 07:27
Medlem
ExtremaMittens avatar
Det är förståeligt att du föredrar Tidöpartiernas politik. Men ”den som bryr sig om Sverige måste rösta höger” är inte ett argument i debatterna, utan ditt försök att moraliskt diskvalificera andra väljare. Baserat på dina känslor?

Efter nästan fyra år med regeringsmakten kan Tidö inte fortsätta ta äran för allt positivt och skylla allt negativt på tidigare regeringar. Regeringar söker mandat för att lösa just ärvda problem, inte för att använda dem som permanent ansvarsfrihet.

Om/när Tidö nu förlorar blir det knappast därför att miljontals svenskar plötsligt slutat bry sig om landet. Det blir därför att tillräckligt många väljare bedömer att regeringen inte har levererat vad den lovade – eller att kostnaderna varit större än resultaten.

S kan naturligtvis misslyckas framöver och bör granskas hårt. Men även M, SD, KD och L måste bedömas efter verkliga resultat, inte efter vilka fiender du eller de pekar ut.

Hur många år måste Tidö ha makt innan dess anhängare accepterar att också Tidö kan bära ansvar för Sveriges utveckling?

Citat:
Ursprungligen postat av kashtwa
Det finns inget annat alternativ än att rösta på högerpartierna om vi ska ha "ordning och reda" I Sverige och samtidigt fortsätta att städa upp efter vad sossarna, miljömupparna och vänstern har gjort tidigare. När det väl kommer till kritian så hoppas jag att många kommer till samma slutsats.

Om S vinner så kommer de bara försöka ta åt sig ären av vad TIDÖ gjort och påbörjat och sedan gå mot liberala flyktingpolitik, bidrag osv.

Seriöst, om du är svensk medborgare och bryr dig om Sverige så rösta för bövelen inte på vänstern.
Citera
2026-07-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
De har ju lånat 100+ miljarder 2 år i rad nu, det är ju lätt att sänka skatter och avgifter när man lånar pengar till kalaset.

Varför ljuger du sosse? Statskkuld med Tidö är endast 35% av BNP, en av den lägsta i västvärlden, jämfört med 37% av BNP när vänsterkommunisterna var i makten år 2021.

Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
dom rika har fått mest av Moderaterna. Röstar man på Moderaterna är man antingen en rik arvinge eller höginkomsttagare. Äckliga moderat äckel.

Du skrev att du som en vanlig löntagare med 30 000 kr endast fick 300 kr mer i plånboken med Tidö i makten 2022-2026. Jag visade dig att du inte ens kan räkna och att du fick ca 2 000 kr mer i månaden i plånboken. Det är tydligt att lågbegåvade vänsterväljare inte ens kan räkna och är ekonomiska analfabet.
Senast redigerad av liapunov13 2026-07-30 kl. 08:54.
Citera
2026-07-30, 08:43
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kashtwa

Om sd får bestämma så kan jag rösta på sd. Men jag vill inte ha moderaterna som bestämmer som bara har intresse av att gynna överklassen.
Citera
2026-07-30, 08:47
Medlem
Citat:
Om sd får bestämma så kan jag rösta på sd. Men jag vill inte ha moderaterna som bestämmer som bara har intresse av att gynna överklassen.

Det ska du inte. Du tillhör de rödgröna vänsterkommunisterna. Tidöpartierna vill inte ha väljare som dig, eftersom ni gör mer skada jämfört med om ni inte hade röstat på Tidö alls.
Senast redigerad av liapunov13 2026-07-30 kl. 08:53.
Citera
2026-07-30, 11:46
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det ska du inte. Du tillhör de rödgröna vänsterkommunisterna. Tidöpartierna vill inte ha väljare som dig, eftersom ni gör mer skada jämfört med om ni inte hade röstat på Tidö alls.
Jag är inte kommunist jag är för marknadsekonomi och det är sossarna också däremot en reglerad marknadsekonomi.
Citera
2026-07-30, 11:48
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Kommunism Gemensamt ägande: Staten eller kollektivet äger företag, fabriker och mark.Planekonomi: Staten bestämmer vad som ska tillverkas och vad varor ska kosta.Mål: Att alla människor ska dela lika på resurserna och få ett klasslöst samhälle. Hade vi detta i sverige när sossarna styrde?
Citera
2026-07-30, 11:49
Medlem
Citat:
Jag är inte kommunist jag är för marknadsekonomi

Kul att höra, du kommer närmare Tidöpartierna, men dina tidigare inlägg visade ingenting som tyder på marknadsekonomi.
Citera
2026-07-30, 11:55
Medlem
Citat:
Hade vi detta i sverige när sossarna styrde?

Ja, med vänstern vid makten blir det alltmer straffskatter för att alla ska bli lika fattiga. Det är precis vänsterns mål: ett samhälle där alla är lika fattiga och beroende av staten. Därför vill vänstern straffbeskatta småspararnas pengar på ISK, eftersom ett växande privatkapital är det enda vapnet för ekonomisk frihet.
Citera
2026-07-30, 12:04
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ja, med vänstern vid makten blir det alltmer straffskatter för att alla ska bli lika fattiga. Det är precis vänsterns mål: ett samhälle där alla är lika fattiga och beroende av staten. Därför vill vänstern straffbeskatta småspararnas pengar på ISK, eftersom ett växande privatkapital är det enda vapnet för ekonomisk frihet.
Men nu kallade du mej kommunist. KommunismGemensamt ägande: Staten eller kollektivet äger företag, fabriker och mark.Planekonomi: Staten bestämmer vad som ska tillverkas och vad varor ska kosta.Mål: Att alla människor ska dela lika på resurserna och få ett klasslöst samhälle..........detta har sossarna aldrig varit för med tanke på att då hade sverige varit kommunistiskt eftersom sossarna styrt landet så mycket. Och sossarna har aldrig släppt in kommunister i regeringen heller. Kommunisterna i sovjetunionen satt dessutom in socialdemokrater i fångläger också det är en jävla skillnad på en socialdemokrat och en kommunist.
Citera
2026-07-30, 12:05
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Kul att höra, du kommer närmare Tidöpartierna, men dina tidigare inlägg visade ingenting som tyder på marknadsekonomi.
Sossar är för marknads ekonomi men en reglerad marknadsekonomi. När avskaffade sossarna marknadekonomi i sverige när dom styrde?????
Citera
2026-07-30, 12:09
Medlem
rudi1985s avatar
Socialdemokraterna förespråkar en reglerad marknadsekonomi, ofta beskriven som en blandekonomi eller en social marknadsekonomi. Partiet accepterar marknadskrafterna för att skapa tillväxt och jobb, men betonar att marknaden måste styras av demokratiska lagar och starka spelregler för att skydda människor, välfärden och miljö.............är detta kommunism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in