2026-07-29, 16:56
Medlem
sonicguides avatar
Visste inte att den här typen av miljöterrorismen där bussar kör in i träd de facto klassades som vanlig terrorismen a la BraDär-Meinhof-ligan. Skulle nog kunna tycka att denna händelse bör klassas som en helt vanlig olycka om nu inte någon vet mer och tror att busschauffören siktade på att meja ned människor men ett träd stod i vägen...

Lite offtopic kanske men fingrade busschauffören på sin mobiltelefon i samband med händelsen?
2026-07-29, 17:00
Medlem
Drogpåverkad chaufför.
2026-07-29, 17:04
Medlem
Svaagdrickas avatar
Bussarna har väl alkolås så det är alltså narkotika vi snackar här?
2026-07-29, 17:05
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
misstänkt för bland annat grovt drograttfylleri

Knark borde förbjudas. Farliga grejer. Hoppas ingen blev allvarligt skadad.
2026-07-29, 17:08
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Drogpåverkad busschaufför, vad är oddsen för kulturberikare?
Frågan är väl bara om det handlar om kat eller hasch.
2026-07-29, 17:12
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Visste inte att den här typen av miljöterrorismen där bussar kör in i träd de facto klassades som vanlig terrorismen a la BraDär-Meinhof-ligan. Skulle nog kunna tycka att denna händelse bör klassas som en helt vanlig olycka om nu inte någon vet mer och tror att busschauffören siktade på att meja ned människor men ett träd stod i vägen...

Lite offtopic kanske men fingrade busschauffören på sin mobiltelefon i samband med händelsen?
Killen har väl svurit trohetseden till Alm qaida eller någon annan gren på terrorträdet.
2026-07-29, 17:16
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Uppenbart totalt trams, det räcker det att se på bilderna att det inte stämmer.
Lägg ner alla haverikommissioner nu. Det är bara slöseri med skattepengar.
Signatur "Studboll" på Flashback vet exakt vad som har hänt genom att titta på en bild
2026-07-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Bussarna har väl alkolås så det är alltså narkotika vi snackar här?

Korrekt, jag arbetar i Danmark som busschaufför och vi har det så här:

när jag kommer till jobbet så behöver jag inte blåsa, jag kan köra hela dagen och ta över två, tre bussar och slipper blåsa OM tidigare föraren INTE har stängt "tändningen" i bussen helt. Har han lämnat bussen med "tändningen på" så slipper jag blåsa. Men om han har stängt tändningen helt så har jag 5 minuter på mig, slår jag på tändningen senast 4 minuter och 59 sekunder så behöver jag inte blåsa.

Men felet är att man BARA har alkolås, det borde vara lås för DROGER också. Men det är ju ett annat prov och tar tid att göra.

Men allt går ju att hitta kryphål, som i Hässleholm eller Ängelholm tror jag det var, där gick han/hon som skulle starta alla bussarna varje morgon gick runt och blåste i alla bussars alkolås. Hemskt.
Senast redigerad av InteMuhammed 2026-07-29 kl. 17:25.
2026-07-29, 17:35
Medlem
https://postimg.cc/zyQ82tH5

Ni verka missat, anhörig fota. Har ser enormt arabisk ut
2026-07-29, 17:43
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
https://postimg.cc/zyQ82tH5

Ni verka missat, anhörig fota. Har ser enormt arabisk ut

Där har vi vår höga babbe. Kvoterad in på arbetsmarknaden, får busskort av Arbetsförmedlingen för han invandare så betalar han tillbaka så här.

Vinsten kommer lite längre fram även denna gång
2026-07-29, 17:49
Medlem
Så som många busschaufförer kör så är det inte förvånande att en tappat kontrollen, särskilt inte om man samtidigt som man ska manövrera ett stort fordon på kullerstensgator drogpåverkad.
Där busschauffören körde för att sen krocka in i ett träd, där är det konstant en ström av människor, särskilt nu sommartid. Mycket barn och äldre, många barnvagnar rullas över det övergångsstället som man ser i bilderna i Sydsvenskan. Det är bara änglavakt och tur att inga människor blev nedplöjda av denna buss idag.
2026-07-29, 17:50
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Sannolikt ett sjukdomsfall. Märkligt att smygnassarna för fram konspirationsteorier så fort en olycka sker.
Grov vårdslöshet i trafik, grovt drograttfylleri och vållande till kroppsskada
(FB) Buss har kört in i folksamling Lund

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in