Citat:
Ursprungligen postat av
Q-Tron
Cleese har blivit based som fan med åren, och jag kan föreställa mig hur han på ett förbannat och därmed komiskt vis sitter hemma på kammaren och svär över muslimer, judar, negrer, indier, pakistanier och alla andra invällare. Han förstår nog mer och mer om vad den österrikiske målaren varnade för, och han ångrar kanske lite att han drev hejdlöst med tyskar i t ex Fawlty Towers. Men någon nazist är han förstås inte.
Men det är i alla fall fint att se en såpass högprofilerad kändis backa Rupert Lowe. Cleese har inte mycket att förlora. Han är framgångsrik, förmögen och är tillräckligt gammal för att inte behöva bry sig om i princip någonting längre. Jag tror att han kommer att vara inspirerande för många britter.
Det är inte direkt att vara "based som fan" att vara emot ett regelrätt folkutbyte. Det är helt normalt i nästan hela världen och var helt normalt i västvärlden till för bara några decennier sedan.
Det är snarare något extremt sjukt i att vilja att ens eget folk blir undanträngt och utbytt.