2026-07-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Jag skulle i och för sig tänka mig att om Allsång på Skansen tar med en pro-rysk artist som sjunger om att han ska semestra på Krim och ropar ”Slava Rossija!” så skulle det också bli en del tittar-reaktioner.

Ja uppenbarligen blir det reaktioner och folk som rasar oavsett vad som sänds. Gnälliga horor
Citera
2026-07-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Palestina har inte svenska värderingar kan det vara därför?

Fan har det med nåt att göra? Kan man inte vara anti-folkmord om gruppen som utsätts är inte har svenska värderingar? Har du bensinboffande som hobby?
Citera
2026-07-28, 14:09
Medlem
oligarkss avatar
Johan Romin:
Från Bosse Larsson till ”Free Palestine”
Vad har hänt med Allsång på Skansen?
SVT följer ett mönster när det gäller att ta
politisk ställning i Israel–Palestina-frågan.

https://www.fokus.se/sticket/fran-bosse-larsson-till-free-palestine-vad-har-hant-med-allsang-pa-skansen/
Citat:
Jag vet inte vad som är värst. Är det Allsångspublikens totala aningslöshet att tralla med i artisten Stors framträdande, eller är det SVT:s bortförklaringar, som följer ett välkänt mönster av att förneka kännedom om politiska kupper i breda nöjesprogram: ”En Palestina-kupp på bästa sändningstid? Det var det jävligaste! Det hade jag ingen aaaaning om!” för att travestera en Hasse Alfredson-sketch.
Citera
2026-07-28, 14:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Det finns arenor för allt. Alla tillfällen är inte tillfällen för politiskt agitation. Det finns andra scener, andra program.

Bara skitnödiga viktigpettrar som du tycker annat.

Struntprat. Normala människor står ut med det utan problem. Det är öht inga problem. Skitnödiga viktigpettrar vill bestämma vad som passar deras smak och vad som skall få uttryckas på en scen. Det enda det handlar om är att du vill främja dina egna åsikter genom att hindra andras att utryckas.

Buhu, vad hemskt att behöva lyssna på åsikter man ogillar.
Citera
2026-07-28, 15:06
Avstängd
En välriktad spark i skrevet på Tidöregimen.

Mer sånt. Visa ert hat, svenska folk.
Citera
2026-07-28, 15:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Johan Romin:
Från Bosse Larsson till ”Free Palestine”
Vad har hänt med Allsång på Skansen?
SVT följer ett mönster när det gäller att ta
politisk ställning i Israel–Palestina-frågan.

https://www.fokus.se/sticket/fran-bosse-larsson-till-free-palestine-vad-har-hant-med-allsang-pa-skansen/

Johan Romin skriver in sig i en lång rad censurivrare och kancellerare som avskyr det fria ordet och bara måste förbjuda åsikter han ogillar att framföras om han kan. Han bara måste slippa höra dem framföras, trots att de inte försvinner någonstans ändå.

Han ansluter sig som metod för att uppnå det till den idiotiska åsikten att musik skall vara fin och trallvänlig men inte framföra några störande åsikter. Trots att musik gjort det i alla tider och att det är en del av poängen. Om Elvis svänger på höfterna är det djävulens budskap och det skall han inte få göra i städade sammanhang. Om någon anser att Palestina skall befrias är det samma sak. Det skall ju inte lilla blubbande Johan behöva ta del av.
Citera
2026-07-28, 15:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Jag blev lite förvirrad när jag läste artikeln, jag trodde det var en hel sång, men det var var visst bara några spridda rop, bland annat från artisterna Stor och Anna-Carolina.

"Free Palestine” på Allsång på Skansen (kvartal.se)
Publicerad 25 juli 15:37
https://kvartal.se/nyheter/artiklar/free-palestine-pa-allsang-pa-skansen/cG9zdDoxNTIzMjM

hursomhelst har programmet nu tydligen blivit anmält, för "tyskfientlighet" (nej just det, det hette det ju i Sverige 1939-1943, nu heter det ju sedan PerAhlmark på 1950talet "antisemitism")
svt vet inte vad de ska ta sig till, kommer de att släppa fram mer av muslim-vänstern nu, eller hålla batik-burka-häxorna tillbaka?

och det här går våra skattepengar till!! det är för jävligt?

Det är viktigt med definitioner. Vad betyder egentligen "free Palestine"?

Ur perspektivet att det är ett uttryck för missnöjet vad gäller folkmord, krigsbrott, brott emot mänskligheten, illegal ockupation, illegal bosättningspolitik, etnisk rensning samt apartheid så är det ju givetvis inget konstigt att rationella människor uttrycker detta missnöjet.

Ur perspektivet sionistpropaganda där palestiniernas rätt till liv är antisemitism och att detta på något sätt skulle vara förenligt med Israels undergång, ja då kanske det inte är så bra.

Frågan är vilket perspektiv som är mest rimligt för en nykter och opartisk vuxen person.
Citera
2026-07-28, 16:05
Medlem
Fan vad infantilt och cringe att stå och ropa free Palestine när man är vuxen. .
Citera
2026-07-28, 16:43
Medlem
Att SVT/SR är ett politiskt propagandaorgan borde väl den mest inrökte sossen förstå vid det här laget?
Att inte borgarna nedmonterar skiten är desto märkligare?
Citera
2026-07-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Jag blev lite förvirrad när jag läste artikeln, jag trodde det var en hel sång, men det var var visst bara några spridda rop, bland annat från artisterna Stor och Anna-Carolina.

"Free Palestine” på Allsång på Skansen (kvartal.se)
Publicerad 25 juli 15:37
https://kvartal.se/nyheter/artiklar/free-palestine-pa-allsang-pa-skansen/cG9zdDoxNTIzMjM

hursomhelst har programmet nu tydligen blivit anmält, för "tyskfientlighet" (nej just det, det hette det ju i Sverige 1939-1943, nu heter det ju sedan PerAhlmark på 1950talet "antisemitism")
svt vet inte vad de ska ta sig till, kommer de att släppa fram mer av muslim-vänstern nu, eller hålla batik-burka-häxorna tillbaka?

och det här går våra skattepengar till!! det är för jävligt?

Ha ha! Jag väntar bara på att Allsång på Skansen ska uppmana alla i publiken att sjunga med i den här fina Palestina-låten!

https://www.youtube.com/watch?v=9kCC_nDmjXQ
Citera
2026-07-28, 17:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Du kommer aldrig behöva ta ställning till om det är lämpligt att någon artist ropar "Sverige åt svenskarna" eller liknande i ett svenskt trivselprogram, men som moderator flyttar eller stänger du trådar som ligger i fel forum, eller som har åsikter du inte passar in här. Buhu.

Jag är inte heller superförtjust i hur Flashback fungerar vad gäller yttrandefrihet.

Så då har du ändrat dig och är du nu på min sida i båda dessa frågor och tycker artister i Allsången och medlemmar på Flashback borde yttra sig fritt?
Citera
2026-07-28, 18:01
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem