2026-07-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är på resande fot och bor på hotell i mellanstor stad i Norrland. Fram till 04 gick det inte att sova alls på grund av epa-slödder och deras ljudanläggningar. Hotellet är omgivet av bostadshus så jag gissar att detta är ett återkommande problem för de boende. Jag har två frågor:
1) Varför får slöddret existera? Varför blir inte någon till slut galen av sömnbrist och går ut och skjuter av dem?
2) Hur kan så många föräldrar ha misslyckats så kapitalt med att lära sina ungar att visa ett uns av hänsyn?

Lustigt att man måste åka tillbaka till Stockholm för att finna lugn och ro liksom.

HAHAHAHAHAHAHAHA så du har blivit intolerant mot något nu? Någon som inte passar dig, då är det okej att hata? Hahahahahhahahaha

Men när invandrare våldtar, mördar, rånar och skriker då är det inga problem. Då är samhällets fel, inte föräldrarnas.

Älskar att du finns på Flashback. För du ger verkligen en så otroligt bra bild av hur efterbliven vänstern är.
Citera
2026-07-28, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
HAHAHAHAHAHAHAHA så du har blivit intolerant mot något nu? Någon som inte passar dig, då är det okej att hata? Hahahahahhahahaha

Men när invandrare våldtar, mördar, rånar och skriker då är det inga problem. Då är samhällets fel, inte föräldrarnas.

Älskar att du finns på Flashback. För du ger verkligen en så otroligt bra bild av hur efterbliven vänstern är.
Och jag slutar aldrig förvånas över att exakt vad man än diskuterar på flashback så tar det max 25 inlägg innan det börjar handla om invandring. Ni är verkligen one trick ponys här.
Citera
2026-07-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Man vänjer sig. Har epa-raggare vid macken men dom står mest där och varvar. Då blir jag något mer störd av moppepojkarna som kör förbi så snabbt dom kan utanför mitt fönster.

Men har vant mig vid dom med.

Om jag mot förmodan skulle "ta tag i saken" skulle jag förlora mest på det själv. Se Sveriges hanterande av fall på temat....,
Det var mest deras bisarrt överdimensionerade ljudanläggningar som höll mig vaken, inte motorljud.
Citera
2026-07-28, 10:17
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Och jag slutar aldrig förvånas över att exakt vad man än diskuterar på flashback så tar det max 25 inlägg innan det börjar handla om invandring. Ni är verkligen one trick ponys här.
Kan ju bero på att det är något som fräter sönder samhället oavsett vilket håll man tittar åt. Det är vår tids mest fundamentala och vitala fråga och som genomsyrar allt. Det handlar inte om att vi VILL att det ska vara så, tvärtom. Men nu ser verkligheten ut så och då måste man förhålla sig till det och då ter det sig också naturligt att det kommer upp gång efter annan i snudd på varenda tråd. I jämförelse är ett par EPA-ungdomar en droppe i havet, irriterande ibland ja men det är svenskar och de kommer sedan också sitta här och gnälla på nästa generation men det är vårt egna problem, inget som vi importerat.
Citera
2026-07-28, 10:23
Medlem
Custom_mades avatar
Vafan snackar du om? Epor och mopeder för hela slanten i sthlm.

Get a grip!
Citera
2026-07-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Kan ju bero på att det är något som fräter sönder samhället oavsett vilket håll man tittar åt. Det är vår tids mest fundamentala och vitala fråga och som genomsyrar allt. Det handlar inte om att vi VILL att det ska vara så, tvärtom. Men nu ser verkligheten ut så och då måste man förhålla sig till det och då ter det sig också naturligt att det kommer upp gång efter annan i snudd på varenda tråd. I jämförelse är ett par EPA-ungdomar en droppe i havet, irriterande ibland ja men det är svenskar och de kommer sedan också sitta här och gnälla på nästa generation men det är vårt egna problem, inget som vi importerat.

De kommer väl att sitta här och gnälla på invandrare inom kort.

Jag undrade mest över hur de stackars boende som ev skulle upp och jobba idag har det som måste stå ut med detta oljud hela nätterna, samt hur ungdjävlarna som spelar sin skit (max 20 sek/låt, sen byta) kan vara så renons på hyfs och hänsyn. Jag tycker det borde gå att diskutera utan att prata om invandring. Men jag hade såklart fel.
Citera
2026-07-28, 10:26
Medlem
Citat:

Ja det kan jag hålla med dig om. Det är ju rätt bra uttryck för Flashback, one trick pony.

Med det sagt får du gärna svara på kritiken istället, hur går det ihop, din logik alltså. Varför får man hata en sak men inte en annan?
Citera
2026-07-28, 10:27
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
De kommer väl att sitta här och gnälla på invandrare inom kort.

Jag undrade mest över hur de stackars boende som ev skulle upp och jobba idag har det som måste stå ut med detta oljud hela nätterna, samt hur ungdjävlarna som spelar sin skit (max 20 sek/låt, sen byta) kan vara så renons på hyfs och hänsyn. Jag tycker det borde gå att diskutera utan att prata om invandring. Men jag hade såklart fel.
Klart det går men man kan ju sätta det i ett större perspektiv. Men jag håller med, det är givetvis jävligt irriterande men de flesta brukar man kunna snacka med. Ta med en kasse bärs och bjud på och be de åka ut i skogen så klarar man någon natt iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Det var mest deras bisarrt överdimensionerade ljudanläggningar som höll mig vaken, inte motorljud.
Det är provocerande för många när vissa av kidsen bakom ljudanläggningarna använder hörselskydd för att spela musik nära bostäder mitt i natten. Då är inte syftet med musiken att sprida glädje.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Ja det kan jag hålla med dig om. Det är ju rätt bra uttryck för Flashback, one trick pony.

Med det sagt får du gärna svara på kritiken istället, hur går det ihop, din logik alltså. Varför får man hata en sak men inte en annan?
Är lite grinig pga sömnbrist bara. Imorgon (med hjälp av sömntabletter) är jag nog mitt vanliga älskvärda jag igen.
Citera
2026-07-28, 10:34
Avslutad
Många epor här men det är väldigt tyst på kvällar och nätter. Värre är ju att dessa får köra på stora vägar (upp till 90km/h) och skapar oändliga köer.
Citera
2026-07-28, 10:44
Medlem
Det är massvis här men så är det högt upp norr. Man vänjer sig. Inte så farligt i byarna då dem kör in till städer oftast och lever om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in