2026-07-27, 20:44
Medlem
Ok augusti börjar närma sig nu så tänkte att kan ju vara aktuellt att ha säsongstråd redo för diskussion och fynd !

Må hattarna synas o psilocybin flöda
Citera
2026-07-27, 20:52
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hade varit kul och plockat men jag vill inte göra det ensam och att jag testat svamp två gånger tidigare utan att fått någon effekt. Senast för bara någon vecka sedan då jag åt golden teacher.

Hoppas ni andra får en bra säsong och var försiktig med vad ni plockar!!
Citera
2026-07-27, 21:02
Medlem
Room531s avatar
I år har även muskimol förbjudits på något riktigt märkligt sätt. Är det bara jag som får för mig att plocka flugsvampshattar och torka och äta mindre mängder bara för att jag vill veta vad de försöker dölja från oss? Plockade lite förra hösten innan jag visste detta ens men åt det aldrig, men i år kanske mer troligt, nu bara för sakens skull att de försöker neka oss det genom "lagstiftning". På order av vem. Varför? Motivering? Efter tusentals år.

På senare år har det ju kommit fram mer och mer att flugsvamp som vi har tradition att klä julgranarna med och antagligen väldigt lång kulturell historia, inte bara är giftig så som vi alltid fått lära oss av överheten, utan kanske har vissa gynnsamma effekter och användningsområden om det används ansvarsfullt... Vissa svär ju vid flugsvampen, torkade hattar, hur det hjälpt dem har jag sett på sociala medier. (säkra mängder & användning, och om det ens är av intresse alls - får ni själva läsa på om, är inte saker ni inte vet något om helt enkelt.)

och uh oh, sociala medier igen - ett sådant problem för överheten där man får lära sig saker överheten inte har sanktionerat.

Att svampar som växer vilt i naturen, gjort antagligen sedan kort efter istidens slut - så kommer vi här och provar oss fram vad som är ätbart osv över tid, och ledare sen efter några tusen år som säger "dessa får ni inte äta, ni lyssnar inte på vad vi tycker ni ska tycka längre, nej det får ni inte mer för då ger vi er dryga böter, eller till och med fängelse" - är inte det riktigt jäkla konstigt. Har riktigt svårt att respektera förbudsiveri av naturliga svampar och växter, som om människan, eller ja, vissa politiker tror sig på något sätt stå över det hela, att få bestämma vad andra äter. Antagligen i de flesta fall helt utan erfarenhet...

Lycka till, läs på och ät ansvarsfullt.

Skall nog plocka lite med men för microdosering.
Senast redigerad av Room531 2026-07-27 kl. 21:11.
Citera
2026-07-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
I år har även muskimol förbjudits på något riktigt märkligt sätt. Är det bara jag som får för mig att plocka flugsvampshattar och torka och äta mindre mängder bara för att jag vill veta vad de försöker dölja från oss? Plockade lite förra hösten innan jag visste detta ens men åt det aldrig, men i år kanske mer troligt, nu bara för sakens skull att de försöker neka oss det genom "lagstiftning". På order av vem. Varför? Motivering? Efter tusentals år.

På senare år har det ju kommit fram mer och mer att flugsvamp som vi har tradition att klä julgranarna med och antagligen väldigt lång kulturell historia, inte bara är giftig så som vi alltid fått lära oss av överheten, utan kanske har vissa gynnsamma effekter och användningsområden om det används ansvarsfullt... Vissa svär ju vid flugsvampen, torkade hattar, hur det hjälpt dem har jag sett på sociala medier. (säkra mängder & användning, och om det ens är av intresse alls - får ni själva läsa på om, är inte saker ni inte vet något om helt enkelt.)

och uh oh, sociala medier igen - ett sådant problem för överheten där man får lära sig saker överheten inte har sanktionerat.

Att svampar som växer vilt i naturen, gjort antagligen sedan kort efter istidens slut - så kommer vi här och provar oss fram vad som är ätbart osv över tid, och ledare sen efter några tusen år som säger "dessa får ni inte äta, ni lyssnar inte på vad vi tycker ni ska tycka längre, nej det får ni inte mer för då ger vi er dryga böter, eller till och med fängelse" - är inte det riktigt jäkla konstigt. Har riktigt svårt att respektera förbudsiveri av naturliga svampar och växter, som om människan, eller ja, vissa politiker tror sig på något sätt stå över det hela, att få bestämma vad andra äter. Antagligen i de flesta fall helt utan erfarenhet...

Tänkte samma sak när de förbjöd muskimol. Visade sig att det låg nåt i det du säger.

Det har potential att hjälpa till med allt möjligt. Men mikrodosering is the way to go. Det är absolut inget som ska trippas på.
Citera
2026-07-27, 23:41
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Tänkte samma sak när de förbjöd muskimol. Visade sig att det låg nåt i det du säger.

Det har potential att hjälpa till med allt möjligt. Men mikrodosering is the way to go. Det är absolut inget som ska trippas på.
sidnot; (ät inte saker ni inte vet något om...* skulle det stå i det citerade. (inte är)

Ja jo, det blir isf små eller microdos av Amanita muscaria/röd flugis också om något. Men blir ju nyfiken när det görs "olagligt", efter kanske 10000+ år. (eller ja längre än så, men i den här regionen efter senaste istiden)🤔 Den är dock lättare att hitta än toppis..jag vet att vissa har riktiga guldställen för toppslätsskivling, flugis däremot till skillnad från toppisar antar jag är vanlig ungefär överallt, för den ser man alltid i skogen.

men menade att jag ska plocka lite småhattar med, dock enbart för microdos.
Senast redigerad av Room531 2026-07-27 kl. 23:58.
Citera
2026-07-27, 23:53
Medlem
Citat:
sidnot; (ät inte saker ni inte vet något om...* skulle det stå i det citerade. (inte är)

Ja jo, det blir isf små eller microdos av Amanita muscaria/röd flugis också om något. Men blir ju nyfiken när det görs "olagligt", efter kanske 10000+ år. 🤔 Den är dock lättare att hitta än toppis..jag vet att vissa har riktiga guldställen för toppslätsskivling, flugis däremot till skillnad från toppisar antar jag är vanlig ungefär överallt, för den ser man alltid i skogen.

men menade att jag ska plocka lite småhattar med, dock enbart för microdos.
Ja, 3-500 mg är lagom för mikrodosering. Men det går att ta 10 000 mg/10 g utan helvetestrippar. Läs på om det. Amanita Dreamer på Youtube ha mycket att se. Det är en väldigt potent medicinalsvamp.

Tror att en av anledningarna att det plötsligt kriminaliserades var för att babbeluring-shoppar som säljer internetdroger sålde gummies till 14-åringar som påstods innehålla muskimol som de sen sneade på och hamnade på akuten. Visade sig dock att de flesta gummies inte innehöll muskimol utan syntetiskt psilocybin.
Citera
Igår, 01:58
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Ja, 3-500 mg är lagom för mikrodosering. Men det går att ta 10 000 mg/10 g utan helvetestrippar. Läs på om det. Amanita Dreamer på Youtube ha mycket att se. Det är en väldigt potent medicinalsvamp.

Tror att en av anledningarna att det plötsligt kriminaliserades var för att babbeluring-shoppar som säljer internetdroger sålde gummies till 14-åringar som påstods innehålla muskimol som de sen sneade på och hamnade på akuten. Visade sig dock att de flesta gummies inte innehöll muskimol utan syntetiskt psilocybin.
Hm intressant, tack för svar. Uppskattas.

Känner igen kanalnamnet med, möjligt att jag har sett.. Är det en tjej? Ska söka och kolla upp senare.

Till ämnet så finns det lite av en "myt" att toppslätsskivling inte växer i skogen. Det är inte sant, det finns tuvor och förhållanden i skog med med gräs som växer och där hjortdjur och andra djur gödslar och skapar förhållanden där toppisar trivs, precis som i hagar. De största exemplaren jag hittat har varit i skogen faktiskt i hagliknande förhållanden, med hela 2.5-3cm hattar. Så kolla till tuvorna, stigar med gräs, träsken med grästuvor, plätter och ängarna även i skogen.

Hmm syntetiskt psilocybin... Undrar lite om det är någon skillnad rent strukturmässigt på sammansättningen osv, men kan kolla upp om det sen. Men låter ju spontant bättre med naturliga råvaror
Citera
Igår, 02:06
Medlem
Citat:

Känner igen kanalnamnet med, möjligt att jag har sett.. Är det en tjej? Ska söka och kolla upp senare.

Till ämnet så finns det lite av en "myt" att toppslätsskivling inte växer i skogen. Det är inte sant, det finns tuvor och förhållanden i skog med med gräs som växer och där hjortdjur och andra djur gödslar och skapar förhållanden där toppisar trivs, precis som i hagar. De största exemplaren jag hittat har varit i skogen faktiskt i hagliknande förhållanden, med hela 2.5-3cm hattar. Så kolla till tuvorna, stigar med gräs, träsken med grästuvor, plätter och ängarna även i skogen.

Hmm syntetiskt psilocybin... Undrar lite om det är någon skillnad rent strukturmässigt på sammansättningen osv, men kan kolla upp om det sen. Men låter ju spontant bättre med naturliga råvaror
Tack för tips. Hittar aldrig toppisar själv.

Yes, det är en tjej. Har inte kollat så mkt själv, men vet att många tycker hon är bra. Finns en del böcker om ämnet också. En bok om microdosering av Baba Masha ska vara bra.

Läs på om hur man torkar innan bara. Det kan bli fel, om man inte vet nåt om det. Då kan det bli otrevligt. Amanitan bör behandlas med respekt. Den är nåt helt annat än psykadeliska svampar.
Citera
Igår, 02:28
Avstängd
MrSwaggers avatar
Citat:

Det är 4-aco-dmt. Syntetiskt psilocin. Såldes som muskimol ett tag. Mkt bättre med originalet
Citera
Igår, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Det är 4-aco-dmt. Syntetiskt psilocin. Såldes som muskimol ett tag. Mkt bättre med originalet

4-Aco-DMT köpte och trippade jag på en del när den fanns som laglig RC. Den hade jag gärna återsett, det är en fin molekyl. Man får bara vara försiktig med doseringen
Citera
Igår, 08:24
Medlem
Citat:

Ja jag tänkte också köra på Flugsvamp i år. Hittar ofta de när jag jagar toppisar men alltid låtit de vara. Dock varit intresserad länge. Tycker de verkar som att det har varit kontraproduktivt av dem att lagföra nu helt plötsligt. Fattar dem inte att folk fattar att där finns något att hämta då 😂🫠😆 jag har själv vetat länge men verkar som att folk börjar förstå att det inte är gift så länge man hanterar det på rätt sätt nu
Citera
Igår, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hade varit kul och plockat men jag vill inte göra det ensam och att jag testat svamp två gånger tidigare utan att fått någon effekt. Senast för bara någon vecka sedan då jag åt golden teacher.

Hoppas ni andra får en bra säsong och var försiktig med vad ni plockar!!

Du får helt enkelt hitta en svamp kompis o ut jaga ! Eller gå själv det är mysigt. Jag gör oftast det då folk i allmänhet är ganska lata då man måste ut från städerna oftast 🫠

Har tyvärr också det problemet med effekten på svamp. Har testat många olika sorter och får alltid äta rätt så mycket 5g+ har förstått på mina vänner att de blir bra mycket mer trippade än vad jag blir. Har även testat att göra lemon tek några ggr och visst blir ju mer visuellt men det är borta igen efter två blink så tycker nästan det är sämre. Äter heller mer på vanligt vis då. Vet inte om de beror på hur ens kropp tar upp ämnet eller något. Jag föredrar därför LSD mycket mer för de funkar lixom bättre. Av denna anledning har jag infört att de enda svampar jag konsumerar är de jag plockat själv. Blir en bättre känsla bara av den vetskapen och är dessutom inte alls prisvärt när jag köper dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in