Citat:
Ursprungligen postat av
Limstavar
Du skrev att ”Sydafrika ex är ett av det mest våldsutsatta samhället i världen, speciellt för kvinnor, och säkerligen allra mest för kvinnor i denna sits.”
Förstår du betydelsen av orden: "ett av" och vad det gör med innebörden i en mening då de används?
Är enorm skilland mellan det du PÅSTÅR att jag skrev: Sydafrika är det mest våldsutsatta samhället i världen
och det jag alltså skrev i verkligheten nämligen:
Sydafrika ex är
ett av det mest våldsutsatta samhället i världen.
Citat:
Du projicerar och ljuger något enormt. Tråden handlar inte om våld i Sydafrika
varför tar du då upp Sydafrika?
Var nämligen du som gjorde i:
"Riskerna att utsättas för våld på en massagesalong i Sverige är så klart oerhört mycket lägre än att utsättas för våld på gatan i ett slumkvarter i Nairobi eller Kapstaden (både Kenya och Sydafrika ingick som underlag för statistiken i studien)."
(FB) Sexköpslagen - ett exempel på kvinnors våld mot män
jag tog upp en metastudie över VÄRLDENS prostituerades utsatthet för våld under det senaste året.
och det gjorde jag eftersom du satt och påstod att så inte var fallet.
Citat:
, medeltida användning av ordet våld och makt, eller om hur våldtäktsbegreppet kunde urvattnas 2018 trots att det redan var definierat av svensk rättsstat och därmed skrivet i sten enligt dig. Utan om den svenska sexköpslagen, och det uppenbara hyckleriet kring den - som du gör allt för att inte bemöta.
Behövde jag göra eftersom du påstår att ordet "våld" bara gäller fysiskt våld.
Vilket det alltså inte gör, och heller aldrig gjort.
Ingenstans har jag heller hävdat att ord är "skrivna i sten"...de ändras mest hela tiden,precis för övrigt som länders lagsystem ändras ex. att det numera altlså är ett brott ( våldtäkt) att ex. ha sex med någon som är medvetslös...det var det inte längre tillbaka i tiden...och olagligt att köpa sex.
Citat:
För att vara uppriktig med dig så skriver du massa irrelevant skit hela tiden. T.ex påstår du att det inte är riskfritt att falskanmäla för det ”inte ens har mörkertal”, så du menar att alla fall av falskanmälningar klaras upp? Alla våldtäktsmål som läggs ned på grund av bristande bevisning leder automatiskt till att man påbörjar en omfattande utredning om falsk angivelse som dessutom till 100% klaras upp?
Tycker mer det är DU som skriver rent skit, för att vara ärlig.
Ex. idiotin om att sexköpslagen skulle vara "kvinnors våld mot män".
1. Sexköpslagen är Sverige som nations lag, knappast "kvinnors".
2. Lagar knappast är "våldsutövningar". Och hur får du ens ihop den åsikten med dina egna idiotiska teorier om att "våld" enkom handlar om fysiskt våld?
brukar polisen föra sexköpare till ett litet rum på polishuset fyllt av kvinnor som får gå lösa på alla stackars sexköpande män? eller hur tänkte du?
Citat:
När jag skrev ”Om någon erbjuder dig att ha sex, mot betalning eller inte, gör det inte automatiskt till våldtäkt bara för personen i fråga har någon grad av utsatthet, vilket i princip alla har.” så påbörjar du en utläggning om att det minsann visst kan vara våldtäkt att ha sex med någon som hålls inlåst mot sin vilja - detta är ett bra exempel på en halmgubbe.
Att köpa och ha sex med ex. ett barn, eller någon som är inlåst, eller misshandlad eller så påverkad av droger att vederbörande inte kan stå, eller helt borta av rädsla eller dylikt är alldeles självklart ex. på våldtäkt. vad fan trodde du?
”Faktum är att jag borde fatta att redan detta med att KÖPA sex av någon är att ha sex med ICKE SAMTYCKANDE.” Skulle du också säga att ”faktum är att jag borde fatta att redan detta med att KÖPA massage av någon är att få massage av någon ICKE SAMTYCKANDE”?
Sex har man pga SEXUALITET dvs en naturlig drivkraft, lust och mänskligt behov som motsvaras av andra likande behov som ex äta pga hunger, eller sova pga trötthet etc......andra sysslor/ arbeten som man ägnar sig åt att tvinga människor att göra....ex bärplockning, byggarbeten eller nu detta ständiga upprepande exempel med massage...tillhör inte samma typ.
Alltså en extremt dålig och rejält haltande jämförelse.
Citat:
Du är en hycklare av rang. Om du vill diskutera i tråden så kom med något konstruktivt och nytt i stället för samma uttjatade och hycklande skit som redan har bemöts. Ta och svara på de 11 frågorna jag ställde. Om du inte kan det, och ändå vill ha någon form av värdighet kvar, så kan du erkänna att du haft fel om sexköpslagen och att kritiken mot den sexistiska hycklarlagen är befogad.
fast du har ju inte bemött det jag skrivit, utan du upprepar ju enkom samma runggång i din skalle av att du som man och sexköpare skulle vara utsatt för våld för att du förbjuds detta.