2026-07-26, 18:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Och betydligt dyrare protein än kycklinglever. Och det var väl billigt protein som ts efterfrågade i trådstarten.

Vi har helt enkelt olika syn på vad som ger mest värde.
Citera
2026-07-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Eller så läser vi trådstarten lite olika.

Sedan tror jag att du borde våga prova mat som du inte ätit innan. Kycklinglever är minst lika näringsrikt som biff. Det innebär inte att jag lever på enbart kycklinglever, absolut inte, men ts efterfrågade ett billigt protein.
Citera
2026-07-26, 18:21
Avstängd
Citat:
Eller så läser vi trådstarten lite olika.

Det gör vi nog, eftersom att jag läser TS som absolut bästa sätt att nå upp i alla fem stjärnor.

https://i.imgur.com/OsQwBTz.jpeg

Fråga fundering. Köper du till sen Kreatin?
Citera
2026-07-26, 18:25
Medlem
Citat:
Det gör vi nog, eftersom att jag läser TS som absolut bästa sätt att nå upp i alla fem stjärnor.
Du får nog förklara lite bättre, och hur det är topic.

Citat:
Fråga fundering. Köper du till sen Kreatin?
Tänker mig att du antagligen gör det. Och säkert en hel del andra kosttillskott. Troligen via något MLM. Har jag fel?

Jag äter varierat och behöver inga kosttillskott.
Citera
2026-07-26, 18:30
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Eller som jag som har bönder i släkten men det finns ju många som har små affärer på gården med olika sorters kött att köpa men billigt är det inte!

Tråkigt för dig. Men släkten är ju värst...
Citera
2026-07-26, 18:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad tror du billig animalier betyder att köpa i jämförelsen dyra?

Kanske om frågan hade varit prisvärda animalier, och då hävdat smak och annat som motiverar priset.
För detta påstående i denna tråden med detta ämnet och dyrt nötkött, är riktigt dåliga råd för plånboken.
Inte ens när de är på kort datum är billiga för plånboken mot andra kött.
Citera
2026-07-26, 18:31
Avstängd
Citat:
Du får nog förklara lite bättre, och hur det är topic.

Tänker mig att du antagligen gör det. Och en hel del andra kosttillskott. Troligen via något MLM. Har jag fel?

Kreatinfrågan var kopplad till min poäng om näringsprofilen. Muskelkött innehåller naturligt kreatin, vilket är en av skillnaderna mot organmat.

Nej, du har såklart fel den här gången igen. Men vad har MLM med kött att göra?
Citera
2026-07-26, 18:40
Medlem
Citat:
Kreatinfrågan var kopplad till min poäng om näringsprofilen. Muskelkött innehåller naturligt kreatin, vilket är en av skillnaderna mot organmat.
Då torde kyklinghärta vara top of the pops. Billigt och muskler. Har även tipsat om det.

Nej, du har såklart fel den här gången igen. Men vad har MLM med kött att göra?
[/quote]När man pratar som du gör så är man troligen fast i något MLM, i någon sekt eller så är man bara dum i huvudet. Troligen någon kombo.
Citera
2026-07-26, 19:02
Avstängd
Citat:
Då torde kyklinghärta vara top of the pops. Billigt och muskler. Har även tipsat om det.

När man pratar som du gör så är man troligen fast i något MLM, i någon sekt eller så är man bara dum i huvudet. Troligen någon kombo.

Oj, nu blev han känslosam.. Där jag bor kostar en 1kg entrecote någonting runt 245kr... Delar man upp det i 10 bitar på 100g, så behöver du 2 st för en måltid (200g) med 4 ägg till för en man på 90 kilo som har ett grundbehov på ungefär 75 gram protein per dag.

kombinationen blir en kostnad på ungefär 55–57 kr per måltid.. Och räcker då till 5 måltider. Det är en hel veckas proteinbas.

I min kost ingår det även kreatin. Det gör det ej i din leverkost. Men du tänkte kanske inte så långt, Genius..
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-26 kl. 19:05.
Citera
2026-07-26, 19:05
Medlem
Citat:
Oj, nu blev han känslosam.. Där jag bor kostar en 1kg entrecote någonting runt 245kr... Delar man upp det i 10 bitar på 100g, så behöver du 2 st för en måltid med 4 ägg till för en man på 90 kilo som har ett grundbehov på ungefär 75 gram protein per dag.

kombinationen blir en kostnad på ungefär 55–57 kr per måltid.. Och räcker då till 5 måltider. Det är en hel veckas proteinbas.

I min kost ingår det även kreatin. Det gör det ej i din. Men du tänkte kanske inte så långt, Herr Genius..
Kycklinglever innehåller ungefär lika mycket protein som entrecote, till en femtedel av priset som du pratar om. Och ts ville ha tips om billigt protein.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-26 kl. 19:07.
Citera
2026-07-26, 19:06
Avstängd
Citat:
Kyclinglever innehåller ungefär lika mycket protein som entrecote, till en femtedel av priset som du pratar om. Och ts ville ha tips om billigt protein.

Aa, vi ser det här på bilden, men den är låg i mycket annat. Min kost är faktiskt femstjärnig rakt igenom.

https://imgur.com/OsQwBTz

5 dagar mat för hela ens dagliga intag utav protein.. 55–57 kr per måltid. Då kan man äta rätt så mycket annat.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-26 kl. 19:09.
Citera
2026-07-26, 19:08
Medlem
Citat:
Aa, vi ser det här på bilden, men den är låg i mycket annat. Min kost är faktiskt femstjärnig rakt igenom.

https://imgur.com/OsQwBTz
Såklart, och därför måste du ta kosttillskott. Knasigt.

Vet du, när jag var ung så läste jag massor böcker om hur vi på jorden hade blivit befolkade av utomjordingar, med mängder av bevis för sånt. Grottor med med avlämningar, hieroglyfer med avbildade flygande tefat, allt sånt. Jag var så otroligt fascinerad.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-26 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in