2026-07-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det tog många inlägg innan någon berättade att fläsk är billigt, och speciellt fläskfilén har haft många erbjudanden det senaste 6månaderna som är löjligt lågt och klart billigare än allt annat kött då.

Men såklart ibland kommer ju kyckling och främst fryst som har ett pris som är mycket lågt.
Men sen ha sprungit på en del nitar med billig fryst kyckling, så drar jag mig för köpa märken jag inte redan vet om är okey eller bra.

Köper du hel fryst slipper du (oftast) fyllningen med saltlösning!
Citera
2026-07-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbulle222
Kanske inte finns vatten, och det kanske inte ens är lagligt.
Finns väl rätt mycket ställen i Sverige där man inte heller kan fiska eller jaga.
Men du kanske är för bekväm i huvudet för att tänka svåra tankar.
Nu har jag inte nämnt att jaga, det vet ju alla att det är skillnad på att jaga och fiska.
Helt klart att det finns vattendrag och sjöar med fisk i alla länder, din ovilja beror på annat...

Förövrigt har jag IQ som överträffar 96% av befolkningen, jag rör mig regelbundet över både kommun och landsgränser.
Landsgränsen förflyttar jag mig över varje vecka, flera gånger till och med

Sen om du sitter i annat land så är väl alla övriga tips om ICA, Coop osv fullständigt meningslösa för dig med, eller hur?
Slutdiskuterat!
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-26 kl. 16:29.
Citera
2026-07-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Rätt billigt. Skulle aldrig finnas där jag bor.

Trodde lidl hade samma priser nationellt ? På Willys är det snäppet dyrare, 40-50kr/500g.

Karré har sålts på kampanj lite överallt under hela sommaren, 59-79kr kg. Fyllt upp frysen med en hel del, en styckdetalj som fungerar till mycket tycker jag.
Citera
2026-07-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Nu har jag inte nämnt att jaga, det vet ju alla att det är skillnad på att jaga och fiska.
Helt klart att det finns vattendrag och sjöar med fisk i alla länder, din ovilja beror på annat...

Sen om du sitter i annat land så är bäl alla övriga tops om IC, Coop osv fullständigt meningslösa för dig med, eller hur?
Slutdiskuterat!

Närmaste vattendrag är kanske över 15 mil bort, och börjar man fiska kommer polisen. Man kanske inte jagar här heller, alla har inte en älg utanför fönstret.
Precis som på många ställen i Sverige.

Nej det är mycket bättre, för priserna i affärer är ungefär likadana på hela planeten och i landet.
Oxfilé är dyrare än kycklingfärs. Överallt.

Jag frågar var man kan få tag i billiga animalier, och du och någon till tycker jag ska begå brott.
För att inte vara för bekväm..
Senast redigerad av Kanelbulle222 2026-07-26 kl. 16:24.
Citera
2026-07-26, 16:24
Medlem
Citat:
Din jävla ton är problemet och du visade bara att du är inte svagbegåvad idiot.
Släpp datorn och rör dig utanför kommungränsen någon gång så kanske du upptäcker saker.
Vad tycker du om din egen fjortiston i svaren då, är de OK ?

Bara för att du inte får de svar du vill ha så sätter du upp din ruttna,tandlösa Colalkäft i vädret och ylar...finns det inget enklare sätt, något som jag inte behöver anstränga mig på, så att mamma kan ordna det åt mig, typ köttfärs på närmaste ICA.
Citera
2026-07-26, 16:25
Medlem
Citat:
Se om man kan laga någon sorts gryta på hjärtan så man får ner det.
Det går utmärkt att göra en gryta på kycklinghjärta, och det handlar inte om att "om man kan få ner det".

Hjärtat är en muskel precis som allt annat kött man brukar köpa. Att det är så billigt beror på att många inte förstår och därför finns det ingen stor marknad. Dock föredrar jag kycklinglevern. Brukar steka den hel i smör (behöver inte så hög värme, så smör fungerar från start till slut) med bara salt, vitpeppar och vitlök. Är glad över att inte fler insett hur fantastiskt gott det är, så att priset kan vara som det är.
Citera
2026-07-26, 16:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Trodde lidl hade samma priser nationellt ? På Willys är det snäppet dyrare, 40-50kr/500g.

Karré har sålts på kampanj lite överallt under hela sommaren, 59-79kr kg. Fyllt upp frysen med en hel del, en styckdetalj som fungerar till mycket tycker jag.

Karré har jag inte sett de senaste 10 åren. Trodde inte ens att det fanns.

Lidl kan ha samma pris, men alla har inte samma sortiment. Mest invandrare som handlar på mitt Lidl.
Citera
2026-07-26, 16:27
Medlem
Citat:
Va?! Min butik har alltid fläskkarré. Med ben, utan ben. Hel eller i skivor.
Citera
2026-07-26, 16:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Va?! Min butik har alltid fläskkarré.

Finns på vårt Willys för runt 100 kr kilot. Men inga erbjudanden. På mitt närmaste Ica finns det nästan inget kött längre.
Citera
2026-07-26, 16:31
Medlem
Citat:

Citat:
Finns på vårt Willys för runt 100 kr kilot.
Blev det lite konstigt här nu?
Citera
2026-07-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Vad tycker du om din egen fjortiston i svaren då, är de OK ?

Bara för att du inte får de svar du vill ha så sätter du upp din ruttna,tandlösa Colalkäft i vädret och ylar...finns det inget enklare sätt, något som jag inte behöver anstränga mig på, så att mamma kan ordna det åt mig, typ köttfärs på närmaste ICA.

Hur man säger att man är bidragsparastit utan att säga att man är bidragsparasit.
Släpp datorn.
Citera
2026-07-26, 16:33
Medlem
Citat:
Närmaste vattendrag är kanske över 15 mil bort, och börjar man fiska kommer polisen. Man kanske inte jagar här heller, alla har inte en älg utanför fönstret.
Precis som på många ställen i Sverige.

Nej det är mycket bättre, för priserna i affärer är ungefär likadana på hela planeten och i landet.
Oxfilé är dyrare än kycklingfärs. Överallt.

Jag frågar var man kan få tag i billiga animalier, och du och någon till tycker jag ska begå brott.
För att inte vara för bekväm..
Samma priser i affären på kött på hela planeten, tillåt mig tvivla.
Har du varit i USA, de har billigt kött där i relation till Sverige.
Sedan är köttpriserna INTE samma över hela världen, det måste du väl ändå förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in