2026-07-26, 13:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag har för mig att partiet tog rejäla krafttag mot henne mer eller mindre så fort storyn publicerades.

Stämmer inte det?

En islamist kör ihjäl bögar, eller människor som kan misstänkas vara bögar. Det är väl rätt rimligt att, tills vidare, anta att det handlar om religiöst och politiskt motiverad terrorism?

Om någon väljer bögar och flator som måltavla är väl den bästa gissningen att de inte gillar homosexuella?

Exempel på ogrundad gissning:
GM kan sympatisera med AfD och därför hata regnbågsflaggor och homosexuella, lite som SD gör med regnbågsflaggor?
Citera
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Vilket otroligt korkat argument. Om religionen islam i sig vore den utlösande faktorn, då skulle Tyskland attackeras av två miljarder muslimer just nu. Det fattar vem som helst att det inte fungerar så.
Hur många missnöjda kristna, buddister, hinduer har knivat, sprängt, kört bilar i folkmassor i Europa för att uttrycka sin frustration över samhället?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och hämnden på den tyska staten uttrycks genom
att massakrera fridsamma människor i ett Pride-tåg vars syfte enbart är att demonstrera för ”alla människors rätt att älska den man vill”. Många är kanske utländska turister, rentav muslimska bögar själva.

Okej, en promille avklarat. Menar du med att Tyskland (+ eventuellt övriga Europa) har att förbereda sig för ytterligare 999 promille av samma slag innan Beirut slår sig till ro?

Är du så säker på att den tyska staten kommer att göra den kopplingen, då? Eller tyska folket, för den delen? Om högernationalisterna bara växer sig allt starkare av avsky över attentatet, HBTQI-rörelsen undviker att visa upp sig och islamofobin bara ökar och ökar på kuppen ..?

Det handlar inte om att måltavlan i sig bär skulden för utrikespolitiken utan om hur asymmetrisk krigföring fungerar i praktiken. En ensamförövare som vill slå mot en stat har inte kapacitet att attackera militärbaser eller departement. Istället väljer man det absolut mjukaste målet - en massiv nationell folkfest i huvudstaden - för att skapa maximal ekonomisk och samhällelig skada och tvinga staten att reagera och när det gäller framtiden är det just den risken som ökar när västvärlden fortsätter att exportera militär utrustning till pågående ockupationer. Så länge bomberna faller över suveräna stater som Libanon kommer det att finnas individer med personliga band till regionen som känner ett djupt hämndbegär och väljer att flytta konfliktlinjerna till Europas gator och hur det tyska folket eller politiken reagerar ändrar inte den grundläggande ekvationen av orsak och verkan. Om man är med och finansierar förstörelsen av andra länders huvudstäder drar man oundvikligen på sig en enorm säkerhetsrisk på hemmaplan och det är den geopolitiska verkligheten, oavsett vilka partier som växer i opinionsmätningarna.
Citera
2026-07-26, 13:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, där finns ingen källa till ditt påstående.

https://wikiislam.net/wiki/Islam_and_Homosexuality

Man uppmanas köra ut homosexuella ur sina hus, med huvudet före, står det. Sedan uppmanades muslimer att bränna homosexuella på bål. Detta resulterade i att homosexuella brändes på bål och stenades till döds.

Vidare står det i källan som du efterfrågade, att den vida majoriteten av alla muslimer ogillar hbtq och homosexuella.
Citera
2026-07-26, 13:27
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Också heter han också Abdul Ballout, dvs Ball-Out, Balla Ur alltså, kan det bli knäppare egentligen ?
Hysteriskt roligt Men nu är detta ändå allvar tyvärr. !!

En granne eller vän till Abdul Balla-Out säger ungefär så här i FOCUS.de.
Att mannen tänker ibland som en femåring resonerar.

https://www.focus.de/politik/bekannter-ueber-ballout-im-kopf-immer-fuenfjaehriger-geblieben_ee049b2a-2e3c-47a0-bddf-ba45922cc38b. html

Fritt översatt:

"I huvudet är han fortfarande femårige Abdul. Han har förblivit sådan"

"Jag pratade med någon som känt honom hela hans liv, och den här personen berättade mig för mig att han alltid verkade vara en väldigt trevlig pojke. Han förblev alltid femårige Abdul. Naturligtvis menade han inte det med utseendet, utan snarare sitt beteeende. Han sa att han inte kunde vara särskilt smart. Naturligtvis kan man inte säga det om någon som begår en så fruktansvärd handling."

ok da väljs psykiskt sjuk alternativet ut av pressen tydligen, ett barn i en vuxen mans kropp nyligen släppt fran fängelset
Citera
Medlem
Twitterturkens avatar
Nu måste Merz ta krafttag mot högerextremism och förbjuda AfD så att detta inte sker igen.
Citera
Medlem
Jösses, jag tror att hela incel-klubben från särskolan är här och skriker. Kan ni inte gå ut och spela boll med era efterblivna vänner i stället för att sitta och hamra på pappas laptop? Det ska bli skönt när sommarlovet är slut.

Är det någon som har någon mer information om det som tråden faktiskt handlar om? Att incel-klubben hatar muslimer (och bögar) vet alla redan så det behöver inte ältas mer.

Jag har inte läst allt på grund av allt dravel men som jag har förstått det är MGM alltså inte gripen än? Jag antar att Berlin är en stad så god som någon storstad om man försöker hålla sig undan.
Citera
2026-07-26, 13:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Hur många missnöjda kristna, buddister, hinduer har knivat, sprängt, kört bilar i folkmassor i Europa för att uttrycka sin frustration över samhället?
Självmordsbombningar "uppfanns" i Indien av hinduer.

Men Indien ligger som du påpekar inte i Europa.
Citera
2026-07-26, 13:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så du menar att troende muslimer är benägna att köra ihjäl folk på pridefestivaler?

Källa?

Rent statistiskt konstaterande.
Citera
2026-07-26, 13:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN

Det där är ett rent historielöst argument. Det finns mängder med exempel på både hinduer och buddhister som har tagit till grovt asymmetriskt våld och massakrer när de motiverats av politisk eller nationell frustration:

Buddhister: Titta på den extremistiska doomsday-sekten Aum Shinrikyo och deras dödliga giftgasattack i Tokyos tunnelbana eller radikala buddhistmunkar i Myanmar och Sri Lanka som har lett blodiga pöbelattacker och fördrivningar av minoriteter.

Hinduer: Extremistiska hindunationalistiska grupper har genomfört både bombattentat och koordinerade massakrer i Indien, och tamilska separatister med hinduisk bakgrund uppfann i princip den moderna självmordsbomben under inbördeskriget på Sri Lanka.

Det här bekräftar ju precis min poäng: det handlar inte om en specifik världsreligion utan det handlar om individer som har en personlig koppling till en pågående krigszon och när Ballout ser sitt fädernesland Libanon bombas sönder blir Tysklands vapenexport till de bomberna den direkta tändhatten för dådet.
Citera
2026-07-26, 13:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det här bekräftar ju precis min poäng: det handlar inte om en specifik världsreligion utan det handlar om individer som har en personlig koppling till en pågående krigszon och när Ballout ser sitt fädernesland Libanon bombas sönder blir Tysklands vapenexport till de bomberna den direkta tändhatten för dådet.

Menar du att en person som ville ansluta sig till IS skulle agera fredsaktivist i Libanon? Libanon har ju kunnat skriva ett fredsavtal med Israel när som helst de senaste 80 åren.
Citera
2026-07-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Mer om islam och bögar:

https://wikiislam.net/wiki/Islam_and_Homosexuality

Sunan Abu Dawood antyder att Muhammed instruerade: " Om ni finner någon som gör som Lots folk gjorde, döda den som gör det, och den som det görs mot. " [ 5 ] I Bukhari förbannar han feminina män och manliga kvinnor och beordrar sina anhängare att "driva ut dem ur era hus." [ 6 ] Denna inställning till homosexualitet antogs av Muhammeds efterträdare: Abu Bakr , den första Rashidun-kalifen, lät en homosexuell brännas på bål, och den fjärde, Muhammeds svärson Ali , beordrade att homosexuella skulle stenas (han lät också kasta minst en från minareten i en moské). [ 7 ] Medan individuella och samhälleliga perspektiv har varierat genom tiderna, har dessa grundläggande texter och händelser utövat ett betydande inflytande på islamiskt tänkande om homosexualitet.

Citat:
På vilket sätt har detta med trådens ämne att göra?

Givetvis har det väldigt mycket med trådens ämne att göra, eftersom personen som har begått dådet med stor sannolikhet är islamist. Jag har i ett tidigare inlägg pekat på muslimskt hat mot homosexuella.

Personen som begick detta dåd är säkert inspirerad av ett allmänt muslimhat mot HBTQ-personer, även om jag finner det mindre sannolikt att han är så beläst att han känner till allt som står i Koranen om "avvikande sexualitet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in