2026-07-25, 19:46
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Det skrivs en massa saker och det gjort det sen 50-talet. Finns det nån chans att ryssland skulle invadera Sverige? Det finns väl inget de skulle vilja ha.

Nej det finns ingen risk efter att Sverige blev medlem i NATO.

Ryssland är en ingen match för NATO.
Citera
2026-07-25, 19:48
Medlem
Var en riktig man istället och sluta gå runt och vara rädd för fara.
Citera
2026-07-25, 19:59
Medlem
Det blir inga problem för Sverige. Ryssar kan inte vinna krig, de skickar sina egna till en snabb död.
Citera
2026-07-25, 20:05
Medlem
Nu har dom iaf inte möjligheten över åskådlig tid. Det är främst länder/områden som ingått i ryska imperiet, Sovjetunionen eller warszawapakten som annars främst bör oroa sig. Men de håller på med annan skit i Moskva dock, hybridkrigföringen är redan nämnd.
Citera
2026-07-25, 20:17
Medlem
Det är inget man behöver vara orolig för. Finns det en risk? Det finns risk med allt i livet. Hjärtat kan stanna när du sover. Du kan bli påkörd när du går över gatan. En istapp kan falla ner och borra sig igenom hjärnan. Att Ryssland invaderar Sverige eller åtminstone en bit som Gotland, är mindre risk än att du dör av andra anledningar.

Det har alltid pratats om att ryssen kommer. Det hotas med allt möjligt från Ryssland. Vi kommer att få höra Ryssland kommer, ja kanske så länge Sverige finns.

Tänk på allt regeringen sagt med sina presskonferenser senaste åren. Om att nu är det skarpt läge. Nu måste alla svenskar förbereda sig för det värsta. Nu flera år senare lever vi som vanligt. Ingen invasion. Inte ens en kinapuff har Ryssland släppt ner här.

Ingen kan sia om framtiden. Regeringen kommer att fortsätta skrämmas. Vilket betyder mer pengar till att rusta upp försvaret. Att vissa mår dåligt och sover dåligt av rädsla bryr sig inte regeringen om. De vill ha mera pengar. Likadant för media.

De som skriver i sociala medier och flashback och överallt att de har "bevis" på att Ryssland snart är här och bombar oss med kärnvapen eller vad nu som påstås. Det har gjorts i väldigt många år. Har något av det varit sant? Nej.

Det Ryssland har och kommer fortsätta med är att spionera, skrämmas och kanske förstöra något bara för att de kan. Klippa av en elledning till exempel. Kränka oss med flygplan och ubåt.

Men invasion? Nej det är ytterst osannolikt.
Citera
2026-07-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Man skulle med ett trollslag bli världsledande inom flera gebit, dela ut Nobelpris, ligga topp tio i pingis, ha ett av världens lyckligaste folk, tillverka bilar som folk vill köpa, musik och tjänster som åtnjuts av miljarder människor. Ja, i stort sett allt som Ryssland trots sin storlek och rikedomar inte ens är i närheten av.
Förutom dig då som har bosatt dig i helt fel land.

Jag har svårt att förlika mig med tanken på att man startar en invasion för att bli topp tio i pingis.
Det känns som att det finns andra, lättare sätt att uppnå detta.

Om svenska folket fortfarande skulle vara ett av världens lyckligaste folk trots att de blivit ockuperat av ryssen ställer jag mig frågande till.
Vilka bilar tillverkar Sverige menar du? Är det den kinesiska bilen Volvo du pratar om?
Ja det tillverkas några av dessa i Göteborg, det är helt korrekt.

Ryssland är ledande på andra områden.

Men kan inte tänka mig att man invaderar andra länder för att man vill komma åt kunskapen. Det finns det andra sätt för.
Det är andra saker som spelar in.
Citera
2026-07-25, 20:27
Medlem
Room531s avatar
Du bör vara mer orolig för invasionen som redan skett och fortfarande sker. Och vilka som jobbar för detta mer än dem själva. Ge mig exempel på länder eller områden där muslimer tillåtits bli majoritet genom migration/invasion (deras mål är bokstavligen att försöka erövra världen), genom invardering eller pga att de använder sina kvinnor som slavar (får inte säga nej) för att ploppa ut 8 barn och erövra på båda sätt genom att bli fler och fler, där resten av befolkningen inte förtryckts, fördrivits, våldtagits, utpressats, tvingats konvertera, betala jizyah eller dö...

Frågade AI om det fanns länder där islam blivit tydlig majoritet där resten inte förtrycks. - svar nej... De plundrar redan välfärdssystemen och skattepengarna sedan årtionden, omfattande och organiserat i hela väst och norr som ursprungsbefolkning jobbat upp i generationer via andra bedrägerier som assistansfusk och Somali learing center-förskolor (finns i Sverige med, gjorde Örebropartiet mig uppmärksam på men det var inte förvånande efter att Nick Shirley och David samt Elon gjort det från Minnesota m.fl. platser känt för världen), "transport", "diagnoser", och antagligen massa mer, samt en massa jihadvåldtäktsgäng s.k. "groominggäng", eller som i Indien kallas "love jihad gangs", och annat.

Det värsta är inte kommer än om det inte vänds. Kolla Nigeria, Syrien, Afghanistan, osv osv där mängder av kristna och andra "otrogna" till kulten islam mördas. Ja här har man ju velat mörda och har mördat de som bränt en kopia av deras bok, samt tiotusentals andra offer för hemskheter. När dessa okänt antal jihadister som slussats in via jihadister på infiltrerade migrationsverk osv https://ibb.co/gbqVwCMM får order om mer aggresiv jihad från deras imamer från både inne och utlandet kommer det bli inbördeskrig här med med stor sannolikhet. Gränsen måste stängas, vi behöver remigration. Jag tror inte folk förstår hur pass osäkert vi i Europa ligger till pga förräderiet som skett från våra "styrande" och den konstant manipulerande, mörkande mediamaskinen om vi inte vänder det här snarast!

Ryssen hit och dit, okej. Men kulten islääm med skrivna och öppna mål om att försöka erövra världen - som redan är i landet, plundrar flera hundra miljoner kronor om dagen i bedrägerier och välfärds plundrande bara i Sverige + andra kostnader och förmodligen tiotusentals våldtagna samt andra massa brottsoffer som slussats in i minst hundratusentals då...

e; såg ett gäng stavfel men måste dra, rättade till men finns säkert fler.
Senast redigerad av Room531 2026-07-25 kl. 20:36.
Citera
2026-07-25, 20:28
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Du bör vara mer orolig för invasionen som redan skett och fortfarande sker. Ge mig exempel på länder eller områden där muslimer tillåtits bli majoritet genom migration/invasion (deras mål är bokstavligen att försöka erövra världen), genom invandeing eller pga att de använder sina kvinnor som slavar (får inte säga nej) för att ploppa ut 8 barn och erövra på båda sätt genom att bli för fler och fler, där resten av befolkningen inte förtryckts, försdrivits, våldtagits, utpressats, tvingats konvertera, betala jizyah eller dö...

Frågade AI om det fanns länder där islam blivit tydlig majoritet där resten inte förtrycks. - svar nej... De plundrar redan välfärdssystemen och skattepengarna sedan årtionden, omfattande och organiserat i hela väst och norr som ursprungsbefolkning jobbat upp i generationer via andra bedrägerier som assistansfusk och Somali learing center-förskolor (finns i Sverige med, gjorde Örebropartiet mig uppmärksam på men det var inte förvånande efter att Nick Shirley och David samt Elon gjort det från Minnesota m.fl. platser känt för världen), "transport", "diagnoser", och antagligen massa mer, samt en massa jihadvåldtäktsgäng s.k. "groominggäng", eller som i Indien kallas "love jihad gangs", och annat.

Det värsta är inte kommer än om det inte vänds. Kolla Nigeria, Syrien, Afghanistan, osv osv där mängder av kristna och andra "otrogna" till kulten islam mördas. Ja här har man ju velat mörda och har mördat de som bränt en kopia av deras bok, samt tiotusentals andra offer för hemskheter. När dessa okänt antal jihadister som slussats in via jihadister på infiltrerade migrationsverk osv https://ibb.co/gbqVwCMM får order om mer aggresiv jihad från deras imamer från både inne och utlandet kommer det bli inbördeskrig här med med stor sannolikhet. Gränsen måste stängas, vi behöver remigration. Jag tror inte folk förstår hur pass osäkert vi i Europa ligger till pga förräderiet som skett från våra "styrande" och den konstant manipulerande, mörkande mediamaskinen om vi inte vänder det här snarast!

Ryssen hit och dit, okej. Men kulten islääm med skrivna och öppna mål om att försöka erövra världen - som redan är i landet, plundrar flera hundra miljoner kronor om dagen i bedrägerier och välfärds plundrande bara i Sverige + andra kostnader och förmodligen tiotusentals våldtagna samt andra massa brottsoffer som slussats in i minst hundratusentals då...

Håller med, lägg då till att Ryssland har Europas största population av muslimer så ramlar polletten ner.
Citera
2026-07-25, 20:35
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag har svårt att förlika mig med tanken på att man startar en invasion för att bli topp tio i pingis.
Det känns som att det finns andra, lättare sätt att uppnå detta.

Om svenska folket fortfarande skulle vara ett av världens lyckligaste folk trots att de blivit ockuperat av ryssen ställer jag mig frågande till.
Vilka bilar tillverkar Sverige menar du? Är det den kinesiska bilen Volvo du pratar om?
Ja det tillverkas några av dessa i Göteborg, det är helt korrekt.

Ryssland är ledande på andra områden.

Men kan inte tänka mig att man invaderar andra länder för att man vill komma åt kunskapen. Det finns det andra sätt för.
Det är andra saker som spelar in.

Det som spelar in är att Putin i kommunistisk tradition är extremt avundsjuk på allt och alla som är någorlunda bättre än honom och i dagsläget är det ju inte så få som är det.
Citera
2026-07-25, 20:40
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Det kallas för propaganda, man hetsar och målar upp Ryssland som onda och hemska, typ som man gjorde med Tyskland och Hitler under 2a världskriget!
Precis. Och det är intressant att se att det är samma politiska krafter som pushade för ett storkrig på den europeiska kontinenten då som återigen är i farten. Samma krafter, samma typ av propaganda och samma mål - ett avfolkande av framförallt norra Europa.
Citera
2026-07-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Att Ryssland skulle anfalla oss är en stor lögn som vissa tjänar på säga, så var lugn och oroa dig inte alls.

Precis som du lovade 2021 kommer ryssland aldrig att starta krig om de inte får lust

,🤡
Citera
2026-07-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Precis. Och det är intressant att se att det är samma politiska krafter som pushade för ett storkrig på den europeiska kontinenten då som återigen är i farten. Samma krafter, samma typ av propaganda och samma mål - ett avfolkande av framförallt norra Europa.

Det stora skillnaden mellan Ryssland och Sverige handlar om energipolitik.
Vi här skall vara världsledare på "den gröna omställningen", och kör med skyhöga priser och skatter på elkraft, drivmedel och CO2 utsläpp.
Ryssland däremot har energipriser långt under våra.
Det finns typ privata villaägare som köper naturgas för uppvärmning, och i Tyskland kostar 1 m3 12-13 SEK, medan ryssen betalar 80-90 öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in