2026-07-25, 17:00
Medlem
Baertlings avatar
Det vet vi förstås inte, men att blöjor kostar pengar och därmed drabbade hushållsbudgeten togs upp som ett argument av postaren.

Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Hur vet vi att 6 åringen använder blöjor?
Citera
2026-07-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Så genom att titta på några bilder och läsa en artikel så kommer du fram till slutsatsen att Laila inte är något att ha? Sinnesslött resonemang.

Edit: Blir förbannad på riktig för första gången i tråden nu!
Laila har slitit ut sig i vården, mår psykiskt dåligt, tappar sina tänder och tar samtidigt hand om sina fem barn, och du tycker nu att hon ska slängas på sophögen för att hon inte orkar mer!?
Hur vet du att ”hon slitit ut sig”?? Betydligt mer troligt att hon mest är lat.
Citera
2026-07-25, 17:05
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Citat:
Inom yrkeslivet har hon en bakgrund som undersköterska. Hon älskade det, men jobbade för mycket och gick in i väggen. Dessutom undersöker läkarna just nu om hon har diabetes.

– Och så får jag lägga mycket energi på att hålla min mentala hälsa i schack.
https://arbetet.se/2026/07/23/fembarnsmamman-laila-lever-pa-15-000-i-manaden-inte-rad-med-tandlakare/
Citera
2026-07-25, 17:06
Medlem
Baertlings avatar
Är det samma barn som mamman beklagade sig över att HON inte fick studiebidraget?

Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det femte barnet läser gymnasiet på annan ort & är hemma under sommarlov.
Citera
2026-07-25, 17:08
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Är det samma barn som mamman beklagade sig över att HON inte fick studiebidraget?
Ja. Och att hon ev tvingades söka försörjningsstöd under sommaren för hon inte hade råd att mätta en till. Men det är borttaget från artikeln.

Hon har försörjningsplikt så länge barnet går i gymnasiet el. som max till barnet fyllt 21 år.
Citera
2026-07-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
https://arbetet.se/2026/07/23/fembarnsmamman-laila-lever-pa-15-000-i-manaden-inte-rad-med-tandlakare/
Hmm. Det är bara hennes egna ord, och diabetes är ofta självförvållat.
Citera
2026-07-25, 17:10
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Vem är den sjätte personen? Det har väl stått klart från början att hon iofs har fem barn men att det bara är fyra av dem som bor hos mamman. En 4-åring och en 6-åring kan väl också dela rum om man nu har det lite kämpigt ekonomiskt? Kudos till den pappa som inte låter sitt barn bo där.

Med en dotter döpt till Aisha kanske det är så att hon bor hos farmor istället...
Ok, fem då. Trodde den ena bara var borta tidvis. Min poäng var dock att att hyresbidragets storlek avgörs av antal personer och kvm. Troligtvis delar några barn rum redan nu.
Citera
2026-07-25, 17:11
Medlem
staybounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Hur vet vi att 6 åringen använder blöjor?

Bra fråga hörrö. Ska inte outa barnen men det är helt ok kolla dem på mrkoll de är över 16 två av dom. Ena av dem barnen har ett enda förnamn och det andra har fem. Båda de är inte så normalt.
Citera
2026-07-25, 17:17
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Det vet vi förstås inte, men att blöjor kostar pengar och därmed drabbade hushållsbudgeten togs upp som ett argument av postaren.
Läser man artikeln så vet man att Laila ibland hjälper grannen med hennes barn, det är den bebisen du ser på bilderna i knät på Laila. Det är inte hennes bebis.
På soffbordet står en nappflaska och bredvid den ligger två dosor snus. Man kan se på bilderna att Lailas granne är där då de tas, bebisens mamma alltså. Att det är grannens snus och blöjor kan inte uteslutas.

Om det nu är så jävla viktigt för er att Laila inte snusar alltså.
Kan man snusa utan tänder i överkäken förresten.
Citera
2026-07-25, 17:19
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Varför sitter ni nötter här och vet allt om hur usel Laila är, trots att ni inte ens läst artikeln!? Är ni helt tappade?

Det står i artikeln, läs den. Den är inte jättelång och har bilder.
Citera
2026-07-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Så genom att titta på några bilder och läsa en artikel så kommer du fram till slutsatsen att Laila inte är något att ha? Sinnesslött resonemang.

Edit: Blir förbannad på riktig för första gången i tråden nu!
Laila har slitit ut sig i vården, mår psykiskt dåligt, tappar sina tänder och tar samtidigt hand om sina fem barn, och du tycker nu att hon ska slängas på sophögen för att hon inte orkar mer!?

Jag har inte ens läst artikeln.
Pratar rent generellt.
Och frågorna var inte retoriska.
Jag vet väldigt lite om Laila.

Jag frågade, har Laila nånsin jobbat?
Svarat är alltså ja, hon har jobbat inom vård?
Citera
2026-07-25, 17:24
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Jag har inte ens läst artikeln.
Pratar rent generellt.
Och frågorna var inte retoriska.
Jag vet väldigt lite om Laila.

Jag frågade, har Laila nånsin jobbat?
Svarat är alltså ja, hon har jobbat inom vård?
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in