Citat:
Ursprungligen postat av
keyboardcowboy
hur funkar det om man beställer hem till sig, med en annan person på adressen ? (men sin adress?) det blir väl lättare neka då?
om man gör detta sen spårbart, känns det väl som polisen har väldigt svag bevisföring?
Hur ska dom ens sätta dit en, om man beställer icke spårbart, och sen bara nekar? måste väl i princip vara omöjligt i rätten? (om de ens drar det till tingsrätten?)
Nu ska jag skriva något som jag fick tips om i privat meddelande på archetyp men aldrig läst öppet på något forum. Detta fungerade för mig 10+ gånger efter nya postlagen trädde i kraft. Jag har dock inte beställt något på egen hand på över ett år utan använt målvakt. Men jag gissar att det fungerar fortfarande då jag inte sett någon nämna det öppet.
Sök på
Poste Restante postnord.
Jag skrev aldrig ens poste restante i adressfältet. Det räckte att skriva ett helt påhittat namn (obs kolla upp så ingen har samma namn i din stad, en gissning från min sida att det är bättre) och min egen adress.
Jag använde Anne-Marie Hansson på mina brev (låter som en svensk tant, återigen en gissning från min sida att det är bättre)
Dagen jag förväntade mig att brevet skulle komma tejpade jag upp en lapp på dörren med namnet och varje gång kom det fram utan några problem.
För att förtydliga räckte det med detta på brevet:
Anne-Marie Hansson
Min adress
Min postkod
... Och en handskriven tejpad lapp på dörren
Vad som hade hänt om breven kontrollerats kan jag inte svara på, sakkunniga får gärna spekulera.
Har svårt att tro att polisen kommer och hittar lappen på min dörr under de timmar den sitter uppe den specifika dagen. Därefter är ju alla bevis borta och adressen delas av alla i mitt trapphus. Så vida inte brevbäraren kan vittna om att de sett lappen med det specifika namnet på min dörr.
Kan nämna att alla mina beställningar var ringa mängder. Kan även nämna att jag började göra så här efter att två brev blev beslagtagna och det funkade felfritt som sagt.