2026-07-24, 12:40
Medlem
keyboardcowboys avatar
hur funkar det om man beställer hem till sig, med en annan person på adressen ? (men sin adress?) det blir väl lättare neka då?

om man gör detta sen spårbart, känns det väl som polisen har väldigt svag bevisföring?

Hur ska dom ens sätta dit en, om man beställer icke spårbart, och sen bara nekar? måste väl i princip vara omöjligt i rätten? (om de ens drar det till tingsrätten?)
Citera
2026-07-24, 13:43
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
hur funkar det om man beställer hem till sig, med en annan person på adressen ? (men sin adress?) det blir väl lättare neka då?

om man gör detta sen spårbart, känns det väl som polisen har väldigt svag bevisföring?

Om personen du beställer till inte existerar som skriven på den adressen, eller är nån du kan hänvisa dem till, spelar det nog ingen roll om du heter Kalle Svensson och bor på Bagaregränd 3 och beställer till "Steve Castell c/o Kalle Svensson, Bagaregränd 3 "

Eller tänker du försöka lägga skulden på någon helt ovetande person i ditt hushåll?

Enda metoden att göra nåt sånt där är väl om du skulle ha koll på en främmande persons brevlåda och vet att den personen är borta dagtid varje veckodag. Och kan vittja brevlådan osedd. Även om det känns lite oetiskt och riskabelt det med.
Senast redigerad av st33r 2026-07-24 kl. 13:46.
Citera
2026-07-24, 15:08
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Hört flera säga att DHL är mycket mindre risk för beslag? Pga att dom inte har lika många terminaler där dom kollar posten.

Stämmer det eller skitsnack bara?

Antar att många här på forumdelen har bra koll

Tack på förhand för ett bra svar. Är en genuin fråga, inget troll.

Mvh
Citera
2026-07-24, 21:28
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:

Hur ska dom ens sätta dit en, om man beställer icke spårbart, och sen bara nekar? måste väl i princip vara omöjligt i rätten? (om de ens drar det till tingsrätten?)
Det beror ju på hur sugen åklagaren/polisen är på att faktiskt sätta dit dig, och hur din situation ser ut.
Är det bara 1 enda brev som blir taget är risken för att bli dömd ganska låg.
Men om det finns fler än 1 brev som är beslagtagna, om du är känd sedan tidigare av polisen, om polisen orkar gå igenom din ekonomi och konton för att hitta köp av t.ex. crypto eller liknande så kan åklagaren ganska lätt bygga ett åtal på indicier (t.ex. att det finns adresserade brev till dig, att du var gjort cryptoköp i samband med beslaget av brevet, om man tömmer telefon/dator och hittar saker som tyder på att du kommer i kontakt med narkotika eller darknet osv). Och att sitta i rätten och säga ”jag vet inget, jag har inte beställt något brev” kommer inte räcka för att övertyga din oskuld
Citera
2026-07-25, 08:07
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:

Nu ska jag skriva något som jag fick tips om i privat meddelande på archetyp men aldrig läst öppet på något forum. Detta fungerade för mig 10+ gånger efter nya postlagen trädde i kraft. Jag har dock inte beställt något på egen hand på över ett år utan använt målvakt. Men jag gissar att det fungerar fortfarande då jag inte sett någon nämna det öppet.

Sök på Poste Restante postnord.
Jag skrev aldrig ens poste restante i adressfältet. Det räckte att skriva ett helt påhittat namn (obs kolla upp så ingen har samma namn i din stad, en gissning från min sida att det är bättre) och min egen adress.
Jag använde Anne-Marie Hansson på mina brev (låter som en svensk tant, återigen en gissning från min sida att det är bättre)
Dagen jag förväntade mig att brevet skulle komma tejpade jag upp en lapp på dörren med namnet och varje gång kom det fram utan några problem.

För att förtydliga räckte det med detta på brevet:
Anne-Marie Hansson
Min adress
Min postkod
... Och en handskriven tejpad lapp på dörren

Vad som hade hänt om breven kontrollerats kan jag inte svara på, sakkunniga får gärna spekulera.
Har svårt att tro att polisen kommer och hittar lappen på min dörr under de timmar den sitter uppe den specifika dagen. Därefter är ju alla bevis borta och adressen delas av alla i mitt trapphus. Så vida inte brevbäraren kan vittna om att de sett lappen med det specifika namnet på min dörr.

Kan nämna att alla mina beställningar var ringa mängder. Kan även nämna att jag började göra så här efter att två brev blev beslagtagna och det funkade felfritt som sagt.
Citera
2026-07-25, 11:34
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Nu ska jag skriva något som jag fick tips om i privat meddelande på archetyp men aldrig läst öppet på något forum. Detta fungerade för mig 10+ gånger efter nya postlagen trädde i kraft. Jag har dock inte beställt något på egen hand på över ett år utan använt målvakt. Men jag gissar att det fungerar fortfarande då jag inte sett någon nämna det öppet.

Sök på Poste Restante postnord.
Jag skrev aldrig ens poste restante i adressfältet. Det räckte att skriva ett helt påhittat namn (obs kolla upp så ingen har samma namn i din stad, en gissning från min sida att det är bättre) och min egen adress.
Jag använde Anne-Marie Hansson på mina brev (låter som en svensk tant, återigen en gissning från min sida att det är bättre)
Dagen jag förväntade mig att brevet skulle komma tejpade jag upp en lapp på dörren med namnet och varje gång kom det fram utan några problem.

Anne-Marie Hansson
Min adress
Min postkod

Vad som hade hänt om breven kontrollerats kan jag inte svara på, sakkunniga får gärna spekulera.
Har svårt att tro att polisen kommer och hittar lappen på min dörr under de timmar den sitter uppe den specifika dagen. Därefter är ju alla bevis borta och adressen delas av alla i mitt trapphus. Så vida inte brevbäraren kan vittna om att de sett lappen med det specifika namnet på min dörr.

Kan nämna att alla mina beställningar var ringa mängder. Kan även nämna att jag började göra så här efter att två brev blev beslagtagna och det funkade felfritt som sagt.

Om jag förstår dig rätt så postar du hem till dig men använder ett random namn på din order?

Om jag missuppfattat dig så försök förklara igen för mig vännen? Kan vara lite trög ibland..
Citera
2026-07-25, 12:10
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Om jag förstår dig rätt så postar du hem till dig men använder ett random namn på din order?

Om jag missuppfattat dig så försök förklara igen för mig vännen? Kan vara lite trög ibland..

Du har uppfattat det rätt.

Citat:

Anne-Marie Hansson
Min adress
Min postkod

Citera
2026-07-25, 12:15
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Du har uppfattat det rätt.

Så det funkar problemfritt varje gång du beställer online? Vilka namn brukar du tex använda? Äldre människors namn? För tex 80åringar köper nog inga droger online kan jag tänka mig.

Du behöver inte avslöja dina knep men blev nyfiken. Helt ok om du inte vill berätta här.
Citera
2026-07-25, 12:25
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Så det funkar problemfritt varje gång du beställer online? Vilka namn brukar du tex använda? Äldre människors namn? För tex 80åringar köper nog inga droger online kan jag tänka mig.

Du behöver inte avslöja dina knep men blev nyfiken. Helt ok om du inte vill berätta här.

Jag har skrivit ganska tydligt från början. Testa läsa om det ett par gånger så tror jag du reder ut det.

Du ska inte ta ett namn på någon som du vet om eller bor i din stad. Dra till med något du hittat på och sök på hitta.se och se om det kommer upp i din ort. Om inte, kör på det. Behandla namnet som en burner, använd det ett tag eller tills du får problem eller blir nojjig. Då byter du.

Min tankegång är att det ser konstigare ut om det är 20 olika namn på en dörr under ett halvår än om ett och samma dyker upp ett antal gånger. Det kan ju vara din syster som har struligt med boende eller vad som helst. Men jag har ingen koll på hur uppmärksamma brevbärare är.

Och som alltid, can't do the time - don't do the crime
Inget är 100%. Jag bara säger hur jag har gjort och det har funkat felfritt för mig.
Citera
2026-07-25, 12:36
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Jag har skrivit ganska tydligt från början. Testa läsa om det ett par gånger så tror jag du reder ut det.

Du ska inte ta ett namn på någon som du vet om eller bor i din stad. Dra till med något du hittat på och sök på hitta.se och se om det kommer upp i din ort. Om inte, kör på det. Behandla namnet som en burner, använd det ett tag eller tills du får problem eller blir nojjig. Då byter du.

Min tankegång är att det ser konstigare ut om det är 20 olika namn på en dörr under ett halvår än om ett och samma dyker upp ett antal gånger. Det kan ju vara din syster som har struligt med boende eller vad som helst. Men jag har ingen koll på hur uppmärksamma brevbärare är.

Och som alltid, can't do the time - don't do the crime
Inget är 100%. Jag bara säger hur jag har gjort och det har funkat felfritt för mig.

Ber om Ursäkt. Kan vara lite trög ibland. Därför jag bad dig om ett förtydligande. Hoppas det var ok för dig. Uppskattar att du hjälper så jag Förstår till 100%, tack.

Ja byte med för många namn varje order blir nog snabbt misstänktsam för farbror blå.

Så du letar upp random namn när du beställer? Vad tänker du om det jag skrev att använda äldre personer namn till en order? Tycker det borde vara lite säkrare än att ta ett namn på en 25åring. Att en väldigt gammal personen skulle köpa droger online är not väldigt minimal? Vad tänker du om det jag skrivit? Hiss eller diss i din bok? Tacksam för din åsikt.
Citera
2026-07-25, 12:53
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ber om Ursäkt. Kan vara lite trög ibland. Därför jag bad dig om ett förtydligande. Hoppas det var ok för dig. Uppskattar att du hjälper så jag Förstår till 100%, tack.

Ja byte med för många namn varje order blir nog snabbt misstänktsam för farbror blå.

Så du letar upp random namn när du beställer? Vad tänker du om det jag skrev att använda äldre personer namn till en order? Tycker det borde vara lite säkrare än att ta ett namn på en 25åring. Att en väldigt gammal personen skulle köpa droger online är not väldigt minimal? Vad tänker du om det jag skrivit? Hiss eller diss i din bok? Tacksam för din åsikt.

Du borde kanske avstå att använda detta knepet om det är för svårt för dig att reda ut. Som du säger själv, 80åringar brukar inte beställa droger. Av den anledningen väljer man ett sånt namn. Men kör du på Ramon Monserat eller Johan Svensson om du tror det går bättre.
Nu avsäger jag mig mer frågor från dig 👍 all info du behöver finns i det vi redan skrivit.
Citera
2026-07-25, 13:03
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Du borde kanske avstå att använda detta knepet om det är för svårt för dig att reda ut. Som du säger själv, 80åringar brukar inte beställa droger. Av den anledningen väljer man ett sånt namn. Men kör du på Ramon Monserat eller Anna Andersson om du tror det går bättre.
Nu avsäger jag mig mer frågor från dig 👍 all info du behöver finns i det vi redan skrivit.

Jag tar turen att ha den mest perfekta kranen irl. Kan fixa fram allt jag behöver och har aldrig haft problem under dom 5åren jag köpt från honom.

Tillbaka till ämnet. Jag beställer aldrig online längre. Lite testo bara enstaka gånger per år. Men är alltid nyfiken att lära mig bättre knep när om jag skulle köpa saker online

Ingen kan allt så jag är uppen för nya och bättre tillvägagångssätt. Kan alltid lära sig något nytt, ingen i världen är ju helt fullärd. + Jag är en nyfiken person. Därför jag frågar så mycket

Tack så mycket för din hjälp vännen. Må bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in