Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
Åsikten att man ska ge efter för Putin eftersom han ändå är gammal och måste bytas ut snart delas av många. Bland annat Gudrun Schyman i dagens Expressen.
Från cornucopia nyss:
"11:10 Dagens Nyheters Anna-Lena Lauren har gjort ett starkt reportage om massakern i Butja och om att en av de ryska soldaterna som deltog har tagits som krigsfånge och nu ska ställas inför rätta för tortyr och mord på tre civila. Han hyser ingen ånger, utan menar att han följde order och hyser ingen ånger över kriget, utan säger i en av DN översatt intervju med en ukrainsk tidning:
“Ryssland kommer inte att lämna Ukraina. Vi kommer inte att ge tillbaka några territorier som vi har tagit. Om kriget fortsätter och jag blir utbytt återvänder jag till fronten. Jag vill hämnas.”
KOMMENTAR
"Denne soldat är knappast ensam, utan så här resonerar väldigt många eller rent av de flesta ryska soldater. Det är inte Putins krig, det är Rysslands. Det är inte Putin som torterar, våldtar och mördar civila. Det är ryska soldater. Det har de alltid gjort i alla sina krig och kommer alltid att göra. Så även mot Sverige"
Mer att läsa på bloggen. Verkligheten:
https://cornucopia.se/2026/07/ukraina-10-dodade-och-over-100-skadade-nar-forsvarsindustrimassa-bombades-i-kyjiv-ryska-flygbasen-en gels-bombad-samt-wildberries-igen-varning-for-massiv-terrorbombning/
Uppdateras allteftersom.