Citat:
Ursprungligen postat av
StoraGw1
Någon i ett kommentarsfält på tik tok påstår sig ha sett händelsen.
Kommentaren: @313lounge: Allt. 3 killar ca 10 meter ifrån mig.
såg när gärningsmannen missade första skottet och hur han tryckte på avtryckaren men inget kom ut. tredje personen som stod där sade va fan håller du på med. sen så laddade gärningsmannen pistolen och gick närmare offret och därefter lossa 2 skott till. och sprang sen mot åkermyntan C
Och nu:
"@313lounge:Allt hände i slowmotion... vid första skottet så var offret påväg att springa men jag tror han hamnade i chock tillstånd och hamna på marken, gärningsmannen då som sagt kommer närmare, precis framför offret och skjuter ytterligare 2 skott.
desse 3 var mörkhyade och i vad jag tror 17-25 års åldern, dom såg ganska unga ut. gärningsmannen var svart klädd med en röd tröja under och hade även en väska på sig.
allt hände så snabbt, vid tredje skottet så ringer jag 112 springandes, gärningsmannen hade inte ens flytt området än.
Jag såg gärningsmannen igen springandes 10 meter bort från mig mot åkermyntan C. dock vet jag inte åt vilket håll den tredje person försvann. Innan all detta så såg jag faktiskt gärningsmannen gåendes ensam, pratades i telefon. de måste har varit någon argument mellan dom.
knappt 5 minuter så kommer ambulans helikopter."
Länk:
https://vm.tiktok.com/ZN8JmSWgA/