2026-07-23, 09:37
Medlem
Hejsan.
Jag har inhandlat 5g PES Hawaii och 5g Thai cubensis.
Imorgon ska jag på skogsrave och tänkte konsumera delar av dessa svampar.

Jag har läst att Hawaii är väldigt potent och flera här på Flashback påpekar att doser över 1g kan lätt få en att snea.

Jag har inte tagit hallucinogener på över 15 år och vill inte att det ska bli en dålig helg.

Jag kommer åka dit själv, och trotts min introverta personlighet ska jag försöka vara social och söka mig till umgänge.

Så hur hade ni gjort om ni vill vara ”med i matchen” men ändå känna av psilocybinet.

Jag tänker nog att jag ska ta typ 0,3-0,4 av Hawaii, känna av den någon timme, sen eventuellt fylla på med 0,5 när och om jag känner att jag har kontrollen.

Dag två tänkte jag testa thai, men förstått att dosen måste eskaleras för ökad effekt om man ska ta två dagar. Hur mycket tror ni jag behöver ta då för att ändå att ett mellow flow utan att jag hamnar utanför kosmos gränser 😂
Jag vill vara i ett mode där jag ändå vet vart jag är och vem jag är. Vill inte ”trippin balls”

Vad brukar ni äta det med, jag funderade på drickyoghurt, men stämmer det att bakteriekulturerna i yoghurt/fil hämmar effekterna?
Citera
2026-07-23, 09:38
Medlem
Redbull funkar.
Citera
2026-07-23, 09:39
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltazerg
Hejsan.
Jag har inhandlat 5g PES Hawaii och 5g Thai cubensis.
Imorgon ska jag på skogsrave och tänkte konsumera delar av dessa svampar.

Jag har läst att Hawaii är väldigt potent och flera här på Flashback påpekar att doser över 1g kan lätt få en att snea.

Jag har inte tagit hallucinogener på över 15 år och vill inte att det ska bli en dålig helg.

Jag kommer åka dit själv, och trotts min introverta personlighet ska jag försöka vara social och söka mig till umgänge.

Så hur hade ni gjort om ni vill vara ”med i matchen” men ändå känna av psilocybinet.

Jag tänker nog att jag ska ta typ 0,3-0,4 av Hawaii, känna av den någon timme, sen eventuellt fylla på med 0,5 när och om jag känner att jag har kontrollen.

Dag två tänkte jag testa thai, men förstått att dosen måste eskaleras för ökad effekt om man ska ta två dagar. Hur mycket tror ni jag behöver ta då för att ändå att ett mellow flow utan att jag hamnar utanför kosmos gränser 😂
Jag vill vara i ett mode där jag ändå vet vart jag är och vem jag är. Vill inte ”trippin balls”

Vad brukar ni äta det med, jag funderade på drickyoghurt, men stämmer det att bakteriekulturerna i yoghurt/fil hämmar effekterna?

Jag körde thai häromdagen, runt 3-4g. Var en mycket positiv upplevelse, går och vara social. Fick lätt eufori och lite lättare visuals. En väldigt "lätt" svamp.
Citera
2026-07-23, 10:16
Medlem
Fantens avatar
Tycker att potens kan variera mer mellan enskilda svampar än olika sorter, men det är jag det.
Citera
2026-07-23, 22:44
Medlem
Donatellis avatar
Kan tipsa om att mikrodosera om du är osäker. Då blir man inte helt spejsad
Citera
2026-07-24, 09:09
Medlem
fetgrodas avatar
På engelska forum säger man ofta "a cube is a cube, except for penis envy". Ifall man vill ha en annan styrka eller annorlunda upplevelse så får man rikta in sig på andra arter. Med det sagt så krävs det inte mycket till för att snea, så under ett gram låter klokt. Ifall upplevelsen var bra och du vill ha en liknande upplevelse så behöver du dubbla dosen andra dagen.

Se det såhär, ifall du är bekväm i platsen och människorna runt om dig och du mår bra och känner dig redo så kommer du förmodligen ha en rolig stund. Om inte så kommer det förmodligen inte spåra och du kommer känna dig normal inom nån timme.

Ifall du inte känner dig helt bekväm innan trippen (på platsen eller med dig sjäv i stunden) så kommer förmodligen inte svampen göra det bättre.

Ifall det skulle börja kännas dåligt under trippen så är ett bra knep att byta miljö en stund. Det här fungerar särskilt bra i större doser.

Se det här som en testgång, du kommer känna dig själv bättre av det. Personligen upptäckte jag att svampen inte bidrog med så mycket utan att kemikalierna jag får från att dansa i timmar överröstar allt.

Trippa försiktigt och ha kul!
Citera
2026-07-24, 09:46
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetgroda
På engelska forum säger man ofta "a cube is a cube, except for penis envy".
Så det är alltså inte bara jag som upplever det så, det var ju betryggande att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in