Citat:
Ursprungligen postat av
Naturistforever
Jag har också bott i Tyskland. Såsom anhängare av FKK och naturism känns det naturligtvis bra att ha bott i ursprungslandet för detta. Visst finns det skillnad i synen på FKK/naturism om man jämför med Sverige och Tyskland. De tyska flickvänner, som jag har haft, har alla varit positivt inställda till detta, medan mina svenska flickvänner inte kunde tänka sig att vara med på något sådant. Men det ska ha svängt en hel del dom senaste 10-20 åren i Tyskland, och de unga är nu inte alls i samma höga omfattning possitiva längre.
Man kan även se naturismens tillbakagång i det populära semesterresmålet Istrien (i norra Kroatien). Där fanns tidigare tre stora jätteanläggningar för FKK: Koversada, Monsena och Valalta. Monsena försvann redan på 00-talet. Den största jätteanläggningen Koversada, finns inte längre i sin forna form, utan har nu bara en mindre del för naturism. Endast Valalta ska vara kvar någorlunda intakt, men nu med ett rykte om sig att vara rätt mycket för swingers.
Ja det en sådan otrolig skillnad, jag har tom haft några första dejter i ett Saunalandscahft.
Tror det är svårt för de som inte upplevt det, att gå och basta, simma, käka och umgås träffa vänner, kollegor, tjejgänget, grabbarna, några par som åker dit ihop etc. Det finns alla kombinationer precis som på vilken Ica affär som helst.
Skiljer sig inte mycket från när man hittar på något en helg i Sverige det är bara aktiviteten i sig som skiljer, jag faktiskt aldrig träffat någon tysk som haft problem med det. Varken fet, tunn, gammal, ung snarare tvärtom det är en sak som folk gärna gör.
Det går till och med bra att göra nya bekantskaper utan en tråd på kroppen och helt plötsligt befinna sig helt påkläd för en första dejt med en tjej man träffat naken nån dag innan. Tänk och limma på en naken tjej någonstans i Sverige, det blir uthängning på sociala medier och ett 112 samtal. Men sannolikheten att dylikt tillfälle i Sverige skulle infinna sig är tämligen liten och 30 mil bort är det vardag, go figure.
Men för er som ej vet, det är ofta mer än 5 olika typer av bastu, det finns vilorum, trädgårdar med kallbad, solstolar. Man går dit för slappa, återhämta sig inför nästa veckas ekorrhjul. Man klarar av att njuta av att slippa ha kläder vilket faktiskt är otroligt skönt bara man vågar och inte känna att man behöver skyla något, det blir faktiskt ett tillskott på välmåendet bara där. Det går inte att inte varva ner när man släpper på sitt försvar som alla har mer eller mindre av, speciellt det fysiska som idag är styrt av ai modefierade sociala medier inlägg.
Inte tänkt på det men det kan nog vara är sant det har minskat på de offentliga platserna som vid promenadstigen runt Alster tex om vi nu ska fortsätta på Hamburg spåret, har alltid tänkt det var i samband med att de tillresta inte klarade av denna livsstil och var tvungen trakassera alla dom såg.
Nu var det ett tag sedan jag flyttade från HH men jag är där allt som oftast fast då blir det inte alltid tid att hitta på något annat än business.
Men på simhallar och gym tycker jag mig inte sett en större förändring, det är allt från 94 åringar på morgon gymnastik på gymmet till skolsim där de flesta duschar och bastar som duktiga tyska barn.
Har en kompis som bor på gångavstånd till Kristall Therme Ludwiegsfelde Berlin vilket är jäkligt bra för det är bara parkera hos honom då parkeringsplatsen ofta är mer än full på badet.
Vet inte om du känner till det men är ett skit stort badhus med ett gäng olika pooler och de sedvanliga 15 basturna.
Här är det FKK alla dagar i veckan men... tror onsdag lördag får man lov ha badkläder om man vill.
Där skulle jag säga det är business as usual. Barn, familjer vuxna av tysk hrärkomst. Thailändskor med utan barn o gubbe, en hel del negresser med barn men aldrig sett en hane och arabhonor och barn men aldrig en vuxen hane, antar det bara är enastående i denna grupp som kan frekventerar en bassäng över huvudtaget.
Ett tag och det kanske fortfarande är så var det ett gäng inranskor(hörde dom pratade farsi och såg inte ut som gemene tysk så jag drog den slutsatsen själv) tonåringar till farmors ålder som brukade träffas där sitta och prata, basta och bada nakna utan att verka reflektera speciellt över det.
En fotnot, på gymmet jag frekventerade i Hamburg brukade det komma en muslimsk kvinna med huckle och allt, var fr Syrien.
Hennes gubbe körde henne dit sen satte han sig i kaffiterian med glasvägg mot gymmet och bevakade henne.
Vad han inte visste vart att när hans fru gymmat färdigt i heltäckande mundering gick hon in i damernas omklädningsrum och kom ut på andra sidan utan en tråd på kroppen och duschade, bastade och satt i gnuggade knä i bubbelpoolen och pratade log, skrattade och var inte alls obekväm med att luta sig mot en när hon ville överrösta bubblorna och trycket tuttarna mot arm, sida,händer hur det nuföll sig. Hon pratade såklart med andra än mig och jag tror de flesta var införstådda med hennes situation med att hennes övervakare inte skulle tolerera verkligheten så alla höll låg profil gentemot henne ute i gymmet
Jag var väldans vältränad då och har haft tur med genetiken vad gäller ansikte så har alltid haft lätt för kvinnor.
Så av den anledning tror att hon inte alls var "rädd" komma mig väldigt när fysiskt och efter ett tag så blev det lite... samkväm när vi hittade oss en enskild plats
Men redan 2-3:a gången jag stötte på henne sa till mig att jag fick absolut aldrig tilltala henne så hennes man såg, inte ens hälsa.
Det pågick kanske i ett halvår från och till sen helt plötsligt var hon bara inte där längre. Dom flesta de där hade väl fattat att vi kukelurade lite så hon kom upp någongång i ett samtal typ det var längesen vi såg Frau X.
Men hon bara försvann, nu skulle jag aldrig få för mig att gänga mig utanför min ras men äventyr tycker jag man kan unna sig.
Det blev en lång fotnot men det ger en ganska bra bild av vår framtid när halal ätarna tar över.