2026-07-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knackerovssmulor
Hur kan du missuppfatta? Hur trög får man vara?

Du vet alltså inte vad "gambla" betyder? Ledtråd: gambla = spela.

Desto mer alkohol i blodet, desto större risk att någon oskyldig blir drabbad. De som sätter sig fulla bakom ratten är mycket medvetna om detta, men skiter i det.

Deras idiotiska beslut att sätta sig full bakom ratten blir då att de gamblar / spelar med andras liv som insats. Hänger du med?

Läs exempelvis detta inlägg, en normal reaktion och svar.

Den som är full är inte alltid medveten om vad denne gör, och även om denne är det så fungerar det rationella tänkandet och medvetandet vid tex riskbedömning ofta mycket dåligt. Det är nog det som canonica
menar.....

dom vet inte att dom gamblar.
Citera
2026-07-24, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Den som är full är inte alltid medveten om vad denne gör, och även om denne är det så fungerar det rationella tänkandet och medvetandet vid tex riskbedömning ofta mycket dåligt. Det är nog det som canonica
menar.....

dom vet inte att dom gamblar.

Självklart menade jag att de är medvetna om detta innan de blir fulla. Alla vet att det är personens ansvar att se till att sådana situationer inte inträffar. Det är personens ansvar att undvika rattfylleri till varje pris.
Citera
2026-07-24, 05:11
Medlem
Min rekommendation är att alltid springa eller gå mot trafiken, aldrig ha den bakom ryggen.
Citera
2026-07-24, 11:52
Medlem
DennisOlofs avatar
@19nml28 nja.

Man ska först och främst välja andra platser, stigar, gångvägar etc. Det sista man ska göra är att springa på en väg eftersom där färdas bilar och annan trafik, mycket farligt för människor att vistas där. Det säger sig själv tycker man med tydligen fattar en del människor inte sådant, det går alltid att hitta någon stans man kan röra på sig där risken är låg.

Sedan som du säger man ska röra sig mot trafiken, men jag ser ofta folk som går på fel sidan av vägen varför vet jag inte. För inte tala om folk som rör sig på tungt trafikerade vägar, måste vara tomt där uppe. Det är ju farligt.
Citera
2026-07-24, 13:40
Medlem
ursprungligens avatar
Kommer föraren om han döms att hängas ut på Ratsit?
Citera
2026-07-24, 17:32
Medlem
Patetiskt mycket nollor och sossesvin i denna tråd - känns inte riktigt som äkta Flashback-anda. Bland annat tack vare tjänster som Ratsit som Flashback-detektiverna kunnat vara så framgångsrika i alla år.

Jante-nollor och losers med andra ord, som klankar ner på nån som jobbar tusen gånger hårdare än vad dom någonsin gjort - och därmed är mer framgångsrika.

Hoppas ni blir fel-klippta ikväll av ngn bruscha när ni hämtar kebabpizzan ute i er miserabla förort.

OnT:
Höjden av otur, vilken jävla olycka. Vila i frid. På Mallis också av alla ställen.
Citera
2026-07-24, 19:20
Medlem
DennisOlofs avatar
@Bruce.Jenner instämmer, man ska såklart göra det man kan för att skydda sig mot hot och faror men även då kan ju saker hända. Man kan aldrig vara 100% säker mot att hemska saker inte inträffar.

Och som du säger, han var VD och tjänade bra med pengar. Fattar inte varför folk har någon form av skadeglädje att han blev påkört och avled, problematiken är snarare politiker som inte gjort det som behövs för att Ratsit inte ska kunna fortsätta med sin verksamhet. Men din kritik mot FB faller nog på döva öron, jag tror du förväntar dig för mycket från alla troll här på FB. Själv är jag inte speciellt aktiv längre här då jag tycker forumet har degenererat otroligt mycket jämfört med hur det var en gång i tiden.

Min fråga är om någon med tiden kan uppdatera tråden så vi får veta vad den skyldige fick för straff. Det är alltid intressant att veta i efterhand vad som hände, hoppas svinet får sota för denna vansinneskörning ordentligt.
Citera
2026-07-24, 19:43
Medlem
Herregud, halva tråden är gnäll om Ratsit. Även om jag håller med om mycket så känns det malplacerat i denna tråd, starta en annan tråd för det.

Hur kommer det sig att den ligger i olyckor? Är det ingen som helst brottsmisstanke? Låter efterblivet att springa på den vägen, eller åtminstone som att man litar för mycket på sina "med"människor.
Citera
2026-07-24, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
@Bruce.Jenner instämmer, man ska såklart göra det man kan för att skydda sig mot hot och faror men även då kan ju saker hända. Man kan aldrig vara 100% säker mot att hemska saker inte inträffar.

Och som du säger, han var VD och tjänade bra med pengar. Fattar inte varför folk har någon form av skadeglädje att han blev påkört och avled, problematiken är snarare politiker som inte gjort det som behövs för att Ratsit inte ska kunna fortsätta med sin verksamhet. Men din kritik mot FB faller nog på döva öron, jag tror du förväntar dig för mycket från alla troll här på FB. Själv är jag inte speciellt aktiv längre här då jag tycker forumet har degenererat otroligt mycket jämfört med hur det var en gång i tiden.

Min fråga är om någon med tiden kan uppdatera tråden så vi får veta vad den skyldige fick för straff. Det är alltid intressant att veta i efterhand vad som hände, hoppas svinet får sota för denna vansinneskörning ordentligt.

Man kan ändå glädjas åt att han avled, han var en opportunistisk företagsledarpsykopat som tjänade pengar på att exploatera vår gemensamma egendom.
Citera
2026-07-25, 08:09
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackarklockan
Avundsjuka är märkliga grejer men att skriva som du gör.. det kan inte gå bra för dig vem du än är. Ta tag i dig själv.

I helvete heller, folk jublade när bålen tändes förr och jublade man inte då var man en häxa och åkte snudd på det själv. Khaddafi, saddam, adolf, stalin, nutid och f.kr samt os och vm har folk jublat åt det.

Varför ska man INTE kunna jubla åt när avskum med svart själ avlider då?? Brottslingar som inte??

Människan är det mest ondskefulla djuret på denna planet så att jubla när någon avlider, samt dessutom FÖRTJÄNAR det är helt legitimt, ja.

Hade vederbörande löst svaret på cancer eller något nyttigt vore det ju en helt annan sak, nu var det ju inte det.
Citera
2026-07-25, 08:43
Medlem
Ersattningstrafiks avatar
Många här som skriver att man ska gå/springa på vänster sida och mot trafiken men är det klarlagt att han inte gjorde det? Det är ju bara mänsklighetens mest lågintelligenta som ägnar sig åt rattfylleri och de flesta av dessa kan nog inte skilja höger från vänster ens i nyktert tillstånd. Lägg till några promille alkohol på de redan i grunden låga/obefintliga förutsättningarna till intelligent tänkande och vips kan högertrafik lika väl bli vänstertrafik?

Nej man ska inte gå/springa på bilväg. Gör jag inte ens här i Sverige och definitivt inte i Spanien. Men oaktat det så ligger så klart skulden till hundra procent hos rattfyllot. Hoppas på lagens strängaste straff för han. Misstänker dock att spanjorerna är lika mjäkiga som här när det kommer till rattfylleri.
Citera
2026-07-25, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ett svin som tjänade pengar på att sälja information om andra människor. Knappast en förlust för denna jord.
Jag förstår dig men ändå tragiskt. Han hade troligen familj och de kommer lida. Han hade troligen ett kallt hjärta, kanske ingen alls, men detta skapar Ju lidande för alla runt honom som älskade honom. Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in