Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
15000 kr/mån ensamstående fem barn varav ett i gymnasie-ålder. Det är klart att det är tufft.
Nej. Det är det inte. 15.000kr efter alla räkningar är riktigt mycket pengar, även fast du har 5 barn. Här handlar det om vad man gör med pengarna och köper för mat, denna kvinna i artikel är extremt överviktig och hon äter inte hälsosamt. Det blir nog väldigt mycket godis, läsk, snabbmat och annat onyttigt som går in genom den där munnen. Hon verkar inte lagga mer mat än att sätta på ugnen för att värma fryspizzan.
För att vara arbetslös, då har man tid att besöka varje affär och vara i fyndhörnan för billig mat samt hålla koll på priserna. Man kan komma så extremt billigt undan och äta gott samtidigt, för någon som har 5 barn så är storkok inga som helst problem så alla får äta gott och bli mätta. Det går att äta sig så jävla mätt i Sverige utan att ens ha pengar! Mat är billigt ifall du vet vad du ska köpa och kan laga mat.
Hade det vart 5000 kr - då hade jag kunna köpa det, på 5 personer så hade det blivit tight men du hade kunnat överleva ändå.
Sen ifrågasätter jag också - Vart är pappan till alla dessa 5 barnen? Hur många pappor är det?
Men jag skulle aldrig säga att det är synd om henne - hon är fet som en gris, hon svälter inte (barnen kanske gör för att hon äter deras mat) men det är jävligt uppenbart att hon inte har det tufft med alla de där kilorna extra överallt, och vi kan inte skylla det på biaframage.