Citat:
Ursprungligen postat av
nantes
Många fattiga som är feta äter mycket kolhydrater eftersom det är billigt, t ex pasta.
"Proteinet" består av billig falukorv. Det är en diet som lätt kan göra en överviktig.
Just nu är det säsong för grönsaker, men resten av året?
Vilken flerbarnsfamilj på marginalen har råd att köpa tomat och gurka för 40 kr/kg när falukorven har lägre kilopris?
Senast här om veckan var jag inne i en butik där en av lockvarorna var såna där nudelförpackningar för 1 kr/st.
Hur onyttigt är inte det?
Just den här kvinnan har nog svårt att tugga på morötter utan tänder, men kanske kan hon mata barnen med det?
Hade hon ätit morötter kanske inte tänderna ramlat ut när hon var/är runt 40år ?
Tomater och gurka är mest vatten, och inte särskilt billigt vatten heller. Hämtpizza, läsk/energidryck är direkt hälsofarligt och väldigt dyrt. Kanske inget man skall äta/dricka om man lever på soc?
Inte för jag är någon hälsoguru direkt, men lite koll får man väl ha? Undrar hur hennes blodsocker är?
Net är vanligen billigare att äta nyttigt än att äta skitmat. Visst, ät skitmat när du kan betala det själv. Även jag gör det i bland. Men jag grinar heller inte om att jag är fattig och lever på soc.