Citat:
Ursprungligen postat av
AttCza
Skriv heller inte att du inte syndar. Alla syndar med ord, tankar eller gärningar. Vad som är viktigt för alla människor att be Gud om förlåtelse och att man ångrar de synder som man har begått.
Du behöver fortfarande följa det nya förbundet som kristen. I det nya förbundet ingår bland annat att undvika otukt, vredesutbrott, avund och då vidare med hänvisning till Galaterbrevet
Jesus själv blev arg och kastade ut folk ur templet. Hört talas om Guds vrede? Varför skulle jag inte få bli arg på onda människor?
Matt 5:22 säger i grundtexten angry WITHOUT A CAUSE. Det finns all anledning att vara arg på onda människor.
22 But I say unto you, That whosoever is angry with his brother without a cause shall be in danger of the judgment: KJV
Min broder och syster är de som gör Guds vilja, inte onda gudlösa människor som försöker hitta ett sätt att röja mig ur vägen genom min religion.
Markus 3
[35] Den som gör Guds vilja är min bror och syster och mor.«
Syrak 12
[6] Också den Högste hatar ju syndare,
och han ger de gudlösa deras rättmätiga straff.
1 Timotheosbrevet 1
[6] Somliga har glömt bort allt detta och spårat ur i tomt prat. [7] De vill lära ut lagen men förstår varken vad de själva säger eller vad de med sådan säkerhet uttalar sig om.
[8] Men vi vet att lagen är något gott, om man brukar den rätt [9] och tänker på att den inte är till för rättfärdiga utan för dem som lever utan lag och ordning, för gudlösa och syndare, hädare och förnekare, för dem som bär hand på sin far eller mor, för dråpare, [10] för otuktiga och män som ligger med män, för människorövare, lögnare och menedare och allt annat som strider mot den sunda läran.