2026-07-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Skulle inte förvåna om han hade hörlurar med hög musik på.

1 Vilken sida på vägen sprang Thony Wissmar? Höger eller vänster? Observera att gångare och löpare ska vara på vänster sida vid vägrenen.
2 Varför står inte Thony Wissmar kvar i ratsit? Enligt dem själva står avlidna personer kvar på ratsit i 6 månader. Kan enbart se att han är från Härryda kommun och något om Mölndal. Varför försvinner hans egna uppgifter i och med avliden redan men alla andra privatpersoner står kvar? Är man VD för ett system som ratsit ska man ju finnas kvar på ratsit i 6 månader som avliden som alla andra.
Citera
2026-07-22, 11:33
Medlem
Ilimitados avatar
Skumt. Då jag fick höra att en svensk hade blivit påkörd på mallorca kände jag direkt att det var en känd person. Brukar inte känna så i vanliga fall.
Citera
2026-07-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets

2 Varför står inte Thony Wissmar kvar i ratsit? Enligt dem själva står avlidna personer kvar på ratsit i 6 månader. Kan enbart se att han är från Härryda kommun och något om Mölndal. Varför försvinner hans egna uppgifter i och med avliden redan men alla andra privatpersoner står kvar? Är man VD för ett system som ratsit ska man ju finnas kvar på ratsit i 6 månader som avliden som alla andra.

De ansvariga har inte stått med på sajterna som levande. Det är den dubbelmoralen som folk reagerar på. Hänger ut resten av befolkningen men står inte med själva.
Citera
2026-07-22, 12:57
Medlem
Om man springer på vänster sida vägen tycker jag han borde hunnit hoppa undan… men han kanske höll till höger.
Citera
2026-07-22, 13:29
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Ratsit var snabba att plocka bort honom, brukar ju finnas kvar i ett halvår annars när man dött.
https://www.ratsit.se/sok/person/namn/thony/wissmar/h%C3%A4rryda-kommun

Tvärt om - de brukar vara väldigt snabba. En bekant gick ex.vis bort för två veckor sedan, och försvann redan efter någon vecka från Ratsit. Annat är det däremot med skumrasksidorna Lexbase och MrKoll.

/AI
Citera
2026-07-22, 14:02
Medlem
KillPus avatar
-1 skitstövel. Hoppas ngn fr MrKoll eller liknande blir nästa...
Citera
2026-07-22, 14:25
Medlem
Tragiskt. Men att jogga på spanska bilvägar är väldigt dumdristigt om man har en susning om hur de kör i Sydeuropa. Varenda bil, utan undantag har bucklor. De kör som galningar och många har alkohol i blodet.

Spelar ingen roll hur uppmärksam eller van man är. Man har ingen chans mot en bil som kör över 50km/h. Man hinner inte ens reagera.

Om man nu måste jogga i Spanien så får man antingen hitta naturstigar eller springa på löpband.

Chauffören borde förresten få dödstraff.
Citera
2026-07-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbulle222
KARMA mf!

Ha nu en trevlig evighet i helvetet.

Förstöra folks liv för några kronor. Det är vad du kommer bli ihåg kommen för.
'

Instämmer till fullo.
Hyena-sajten lexbase satt jag socialt stigmatiserad under 12 år för ett bagatellartat småbrott för 80 kr! - det enda jag gjort mig skyldig till på "den sidan" och skulle ha påföljd för, men så länge och så allmänt publikt? - vilket utestängde mig från arbetsmarknaden och slog sönder.

Har inte känt stanken från andra hyenor som ratsit och mr koll men finns kanske ännu kvar där och det stör inte mer, men då var det katastrof - för 80 Kr...

Fd moderaten Gunnar Ax%n satt och hävdade "yttrandefrihet" och "demokratiska" spelreglar när han skulle försvara sin skunk-förmögenhet från lexbase...
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2026-07-22 kl. 14:38.
Citera
2026-07-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Ratsits vd Thony Wissmar är död.

Han blev påkörd av en misstänkt rattfyllerist på Mallorca i helgen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ratsits-vd-dod-i-trafikolycka-pa-mallorca/

Kommer detta påverka Ratsit på något sätt eller fortsätter verksamheten som vanligt?
Många som blir påkörda i spanien. För 2v sedan blev en norsk 17 åring påkörd i Spanien också. Hon dog.
Citera
2026-07-22, 14:59
Bannlyst
Trots det tveksamma valet att jobba som VD för Ratsit så har jag träffat Thony och han var fantastisk
Citera
2026-07-22, 15:02
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfascist
Trots det tveksamma valet att jobba som VD för Ratsit så har jag träffat Thony och han var fantastisk

Psykopater kan vara väldigt underhållande, trevliga och karismatiska när de lägger den sidan till.
Senast redigerad av Abdi-Lena-Alkisson 2026-07-22 kl. 15:25.
Citera
2026-07-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du gamblar med folks liv så fort du sätter dig i en bil oavsett om du är berusad eller nykter. Och trots allt är det en väldigt liten minoritet av alla fyllekörningar som blir en olycka.

Missförstå mig inte. Jag tycker inte det är ok att köra full. Men att jämföra det med mord är lite fånigt.

Och i just det här fallet får man väl glädjas åt att det drabbade ett svin.

Snittstraffet för rattfyllerister som dödar oskyldiga är två års fängelse. Tycker du det skulla vara ok om någon anhörig till dig blir dödad av en knarkare eller alkis och sedan kommer undan med två års fängelse? I de flesta fallen blir de inte ens häktade.

Straffen måste bli betydligt strängare för sådana här brott. Framförallt där föraren är totalt likgiltig och kör som en dåre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in