Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Jag gillar inte parasiter som lurar till sig tex mer socialbidrag än vad de har rätt till.
Julia behöver växa upp och börja arbeta. Räcker med en deltidstjänst för att komma upp till ett socialbidrag.
Nu är din åsikter här, hos mig och i världen rätt irrelevant, precis som min, men då du nämner din kan jag ju nämna min:
Jag gillar inte parasiter som sitter i fängelse (Christopher) och skiter I sina barn. Jag gillar inte heller denna ohumana syn att ta ett jobb över att ta hand om sitt dåliga mående först. Att Julia fått avslag av Soc kommer bara göra saker värre. Med det menar jag inte att Soc avslag automatiskt är fel och Julia ska gå på bidrag villkorslöst. Jag menar att det är tragiskt. Men jag tycker Julias prioritet ska vara:
1. Dottern
2. Sitt psykiska mående
3. Jobba och få bättre ekonomi
Julia kan säkert fått avslag pga ett missat obokat samtal från vården. Visa handläggare på soc kan vara förjävlliga och inte se människan utan bara stirra ner på ett papper.
Det blir inte bättre av att farsan sitter i fängelse och skiter I sin dotter medan morsan mår dåligt. Jocke har ställt upp för barnet. Vad fan har Jacke gjort? Just det han väljer droger före barnet till hans favoritbror. Jacke har verkligen vart så engagerad i alla sina syskons barn 😎 Och vissa säger han kommer bli en bra pappa. Ja det börjar alltid med droger, behandlingshem, tuttueringar i ansiktet och spotta in i kameran på IG storys 😄