Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelgubben
Tack för det, Kukräven. Det tog sin lilla tid för dig att inse Honkabonkas inkompetens.
Bajen hade en motsvarande insats mot IFK Göteborg i omgången efter vår 6-0 seger. Skillnaden är att de satte 1-0 på övertid och därmed vann matchen. Skillnaden för oss är att Asoro ej sätter sin chans och nickar utanför.
Sirius vinner matcher de borde kryssa och vi kryssar matcher vi borde vinna. Skillnaden är psykologisk och föds ur matchernas utfall. Motsvarande psykologi fanns när vi vann guldet 2019, där många matcher avgjordes på övertid men där vi hela tiden trodde på det. Motsvarande psykologi hade varit värdefull att ta med sig inför bortamatchen mot Degerfors.
Jag tycker problemen finns i truppen där vi ej spelar med poängskapande yttrar. Här måste jag dock pudla ang skaderisk på värvningar. Hahn har uttryckligen nämnt ung ålder, fysik samt skadefrihet som ett nyckelvärden vid spelarvärvningar. Leon Hien, Marques samt Zugelj är felvärningar enligt Hahn-filosofin vilket vi också fått se i form av prestationer i DIF-tröjan. Jag tycker alla uppvisar kvalité men det spelar mindre roll om de är skadade hela tiden.