2026-07-19, 22:10
Medlem
Kan någon förklara hur man handlar för en oinsatt? Eller hänvisa mig till en "Buy on Darknet for dummies"?
Citera
2026-07-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Kan någon förklara hur man handlar för en oinsatt? Eller hänvisa mig till en "Buy on Darknet for dummies"?

Det finns rätt bra ”guider” bara några sidor bak i tråden. Så rekommenderar dig läsa igenom åtminstone från början av 2026 tills nu, så kommer du stöta på bra info och lite guider/råd.

Har själv inte handlat på darknet på ett bra tag men tvivlar på det förändrats så mycket.

Köp krypto på någon exchange. Överför till egen plånbok.
Gå in på exempelvis catharsis och se till du använder korrekt onion-adress, finns mycket scams där ute men tips för att gå in på korrekt adress finns bara 1-2 sidor bak i tråden.
Sedan överför dina kryptocoins från din private wallet som inte är direkt på exchangen och när pengarna är inne - Lägg beställning.

Men för alla detaljer får du göra lite jobb och läsa igenom! Om ingen annan kommer och serverar på silverfat.
Citera
2026-07-20, 23:16
Medlem
JasonDuvals avatar
Jag råkade illa ut på Catharsis, var dock bara några hundringar. Köpte, hade för lite pengar på kontot och fick typ två timmar på mig att fylla på och en btc-adress angiven för att fylla på resterande belopp. Förde då över från Safello till den adressen men Safellos överföring tog för lång tid, länken hann gå ut och köpet avbröts. Pengarna som överfördes till Catharsis såg jag aldrig röken av. Deras kundtjänst svarar bara "Den adressen finns inte i vårt system, du har blivit utsatt för phishing". Det är dock omöjligt, jag copy+paste adressen och klistrade in den i Safello och trippelkollade den innan jag tryckte på skicka.

Jag har omöjligen någon trojan eller liknande i min dator då den jag beställde från var en helt clean ny dator som jag bokstavligen hämtat från NetOnNet samma dag. Senare har jag kunnat föra olika överföringar även till Catharsis som inte är misslyckade. Min enda förklaring är att deras system är buggigt på den delen som rör kompletteringar av plånboken vid beställningar.
Citera
2026-07-21, 10:14
Medlem
Någon mer som har problem med att få in pengar på kontot på FS?
Köpte igår och det står att det ska vara i plånkan på FS i blockchain men där finns inget.
Har screenshots på allt. Plånbok på FS, mitt uttag, blockchain.

Har använt FS 100 gånger tidigare utan problem varje gång.
Citera
2026-07-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Någon mer som har problem med att få in pengar på kontot på FS?
Köpte igår och det står att det ska vara i plånkan på FS i blockchain men där finns inget.
Har screenshots på allt. Plånbok på FS, mitt uttag, blockchain.

Har använt FS 100 gånger tidigare utan problem varje gång.

Jag har samma problem, vet inte riktigt vad man ska göra, funkar det om man lägger en andra transaktion?
Citera
2026-07-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captaincook
Jag har samma problem, vet inte riktigt vad man ska göra, funkar det om man lägger en andra transaktion?
Okey, skönt att man inte är ensam.
Varför skulle det funka om man lägger en andra transaktion? Enligt blockchain ligger pengarna redan på mitt FS konto.
Citera
2026-07-21, 12:30
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captaincook
Spontant känner jag att det är en väldigt dum idé att föra över mer pengar till ett konto där du inte fått in den ursprungliga summan du fört över. Det är ju inte så att den nya överföringen kommer ”putta över” den gamla, utan mest troligt är att du nu gjort 2 överföringar som inte kommer komma fram..
Citera
2026-07-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Spontant känner jag att det är en väldigt dum idé att föra över mer pengar till ett konto där du inte fått in den ursprungliga summan du fört över. Det är ju inte så att den nya överföringen kommer ”putta över” den gamla, utan mest troligt är att du nu gjort 2 överföringar som inte kommer komma fram..
Är det exit-scam på g? jag skojar inte när jag säger att 100% av mina tidigare överföringar kommit fram. säkert 100st.
Citera
2026-07-21, 13:42
Medlem
har sammma problem, förde över nästan 12k i btc igår, inget har kommit in på FS.... enligt block kedjor är pengarna framme, ngn som pratat med supporten? inte fått svar sen igår
Senast redigerad av Hyrreponken 2026-07-21 kl. 13:53.
Citera
2026-07-21, 14:28
Medlem
Simpkins avatar
Någon som har tips på sida för byteshandel?
Citera
2026-07-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Är det exit-scam på g? jag skojar inte när jag säger att 100% av mina tidigare överföringar kommit fram. säkert 100st.

Då har du haft en väldig tur jag har förlorat massor på sån phishing. Det här är dock annorlunda då transaktionen är bekräftad.

Någon som testat att föra över pengar idag?
Kan inte heller byta btc adress...
Citera
2026-07-21, 15:04
Medlem
asploevets avatar
Detta hände för ett par månader sedan då jag och många andra hade exakt samma problem, ligger själv ute med ett helt gäng tusenlappar som står som "pågående" på FS nu.
Då fixade dom tlll det vilket jag förväntar mig att de jobbar för fullt med nu.
Inte första gången detta inträffat alltså, så är väl bara ha is i magen och hoppas dom fixar det och inte blivit hijackade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in