2026-07-20, 20:11
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Var svenskar den här gången dock.

Romeo Lidström, Loke Sjöstrand och Axel Johansson.
Där gick min socialklass-Liam radar igång. Är det små kejsare som hela familjen curlat till förbannelse genom åren?
Citera
2026-07-20, 20:43
Medlem
Är det bättre att äta hundbajs, eller att få kottar i röven?
Dagens ungdomar får välja själva.
Senast redigerad av beskadroppar 2026-07-20 kl. 21:05.
Citera
2026-07-20, 20:55
Medlem
Någon med Fup?
Citera
2026-07-20, 21:23
Medlem
Bergamotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Problemet med att ge så här låga straff är att dom kommer inte avskräckas från att begå nya brott. Och kommer snart att begå brott igen, förmodligen.

"Ungdomsvård" betyder alltså i praktiken bara att dom "måste" gå och snacka med en soctant som säger att det är "jättejättedåligt att begå brott". Egentligen är det mer av ett icke-straff, en påföljd som kan utdelas istället för ett straff.

Nu har jag ingen förstahandskunskap om hur s.k. stödsamtal inom ungdomsvård går till, men av vad jag har förstått handlar det inte om att uppfostra moraliskt. Man ska "blicka framåt" och "lyssna på hur ungdomen känner". Det förutsätts att ungdomen vet vad som är rätt och fel och ska erbjudas hjälp för att "motstå negativa impulser".

Inte helt oväntat finns det inga entydiga forskningsresultat som visar att den typen av påföljd har någon effekt.
Citera
2026-07-20, 21:46
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beskadroppar
Är det bättre att äta hundbajs, eller att få kottar i röven?
Dagens ungdomar får välja själva.

Att i tidig ålder odla fram ett renommerat våldskapital tycks, i takt med att svartskallar kontinuerligt vinner mark, vara viktigare än någonsin. Nog för att detta tycks handla om svenskt slödder, men poängen kvarstår. Gör man sig känd som någon som s. a. s. löper hela linan ut så kommer lågkvalitativa bråkstakar av detta mått att korsa gatan vid första anblick.

Nog för att överlevnadsinstinkt trumfar det mesta, men jag hade hellre knivhuggit någon som med våld försökt tvinga mig till dylika handlingar.
Citera
2026-07-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Att i tidig ålder odla fram ett renommerat våldskapital tycks, i takt med att svartskallar kontinuerligt vinner mark, vara viktigare än någonsin. Nog för att detta tycks handla om svenskt slödder, men poängen kvarstår. Gör man sig känd som någon som s. a. s. löper hela linan ut så kommer lågkvalitativa bråkstakar av detta mått att korsa gatan vid första anblick.

Nog för att överlevnadsinstinkt trumfar det mesta, men jag hade hellre knivhuggit någon som med våld försökt tvinga mig till dylika handlingar.

Otroligt att du lyckas vända den mot invandring ändå. Har du knutit din hjärna som en kringla eller?

Hemsk sak. Men liknande, och värre, skedde i svenska orter långt innan "massinvandringen". Som nån sa, kottar i röven etc. Minns en på min skola i början av 90-talet som tvingades dricka ett helt glass urin, från flera mobbare. Tror inte ens det blev en polisanmälan på den tiden.
Citera
2026-07-20, 22:44
Medlem
Sånt här hände ju ofta på 90talet, då var det pojkstreck.

Skillnaden nu är att man blir filmad bara.
Citera
2026-07-20, 23:00
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Dom
Uppsala tingsrätt
B 3053-26
Uppsala tingsrätt B 3053-26 Dom 20260710

BO är alltså nyligen 16 år fyllda. Hans namn hade man definitivt kunnat maska tycker jag.
Citera
2026-07-20, 23:03
Medlem
Vad kan ''Både Sjöstrand och Johansson har enligt ett yttrande från Älvkarleby kommun ett särskilt vårdbehov och bedöms vara olämpliga att genomföra ungdomstjänst.'' innebära?

Specifikt det fetmarkerade.
Citera
2026-07-20, 23:27
Medlem
Knegares avatar
Jävla dalt med brottslingar.
Ungdomsvård, vad fan.
Sånt här ska straffas hårt, finns ingen anledning att ge gärningsmännen en möjlighet att utföra liknande brott på många år.
Citera
2026-07-20, 23:31
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Japp
https://samnytt.se/har-ar-ganget-som-tvingade-offret-ata-hundbajs-jalla-bror

Alltså vad är det för pack som inte ens som svenskar kan uttrycka sig utan brytning, måste ju vara seriösa fel på dem.
Citera
2026-07-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Alltså vad är det för pack som inte ens som svenskar kan uttrycka sig utan brytning, måste ju vara seriösa fel på dem.

De tycker väl det är coolt att prata ortensvenska.
Romeo säger han fick en kick av att förnedra BO.
Vidrigt!
Senast redigerad av Riley.B 2026-07-20 kl. 23:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in