2026-07-20, 16:10
Medlem
Såg förövrigt att mycket finns på Youtube.. 😁
Citera
2026-07-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Såg förövrigt att mycket finns på Youtube.. 😁

Haha vars?

Jävlar vad längesen det var, såg länken någon postah till någon av hans profiler 2013!!! Tiden går fort, lol! Paolo Roberto som raffa hade varit guld, samma tunga skådespeleri som i Stockholmsnatt
Citera
2026-07-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Haha vars?

Jävlar vad längesen det var, såg länken någon postah till någon av hans profiler 2013!!! Tiden går fort, lol! Paolo Roberto som raffa hade varit guld, samma tunga skådespeleri som i Stockholmsnatt

Mycket var kanske en överdrift att säga men söker man på namnet dyker en del upp. Tiden går ruskigt fort och det känns som att man glömt hälften av parodin. Paolo hade vart perfekt som Raffa och ärligt talat borde fan någon ta och göra en film. En riktigt mörk komedi i bröderna Cohen stil vore något.
Citera
2026-07-20, 17:50
Medlem
Citat:
Det är lite det man kan diskutera ur ett historiskt perspektiv för historien är ju minst sagt märklig. Att Raffa och grabbarna gjorde anspråk på att vara en kriminell organisation kan vi nog utgå ifrån.

Har inte hunnit läsa ikapp hela historiken så jag har lite svårt att placera Andreas och något mordförsök. Minns lite svagt att det var några som skulle utföra ett försäkringsbedrägeri på en krog men att någon hade glömt ketchupen som de skulle ha som fejkblod varpå Raffa lyckades få någon att hugga polaren på riktigt istället, var det kanske Andreas?

Anspråk, ja. Men det var inte det. Det var bönder i häftiga tröjor som tog bilder på sig själva iförda sina tröjor på spritfester.

Ante blev utsatt för ett mordförsök av Raffa. Kollade lite i den gamla tråden, och det ska ha hänt 2013, under tiden båda två ska ha varit medlemmar i Outlaws. Det blev ett straff på 6 år, och efter det här verkar Raffa haft en allt mer anonym tillvaro. Kanske gick det upp för honom hur muppig han varit under tiden han satt på högsäkerhetsanstalter?
Citera
2026-07-20, 18:40
Medlem
Gabrielswes avatar
https://bmantexino.blogspot.com/2014/01/free-raffa.html
Citera
2026-07-20, 19:18
Medlem
Citat:
Mycket var kanske en överdrift att säga men söker man på namnet dyker en del upp. Tiden går ruskigt fort och det känns som att man glömt hälften av parodin. Paolo hade vart perfekt som Raffa och ärligt talat borde fan någon ta och göra en film. En riktigt mörk komedi i bröderna Cohen stil vore något.

Blir kvällens projekt alltså. Youtubea raffa LOL. kanske får se några fotton

Edit, på tal om film, ja. För oss som följt raffa hade det varit extremt kul. Men ganska nischat lol
Senast redigerad av ALSGLOBAL 2026-07-20 kl. 19:20.
Citera
2026-07-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
Är också nyfiken, finns en bra sammanställning av de gamla trådarna:

https://ganglandraffa.wordpress.com/

Kan mycket varmt rekommendera Salgouds podd som heter Flashbang, där han i avsnitt 14 och 33 avhandlar bloggen ovan. Raffa och Gangland heter avsnitten.
Citera
2026-07-20, 21:40
Medlem
Och vad hände sen med den andra legenden som var aktuell ungefär samtidigt?

Joel Rapo.
Citera
2026-07-20, 22:09
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
Är också nyfiken, finns en bra sammanställning av de gamla trådarna:

https://ganglandraffa.wordpress.com/
Bilderna är borta tyvärr, nån som har mirror eller själv sparade ner dessa?
Citera
2026-07-20, 23:13
Medlem
Tropicalss avatar
Kom ihåg att jag mitt i natten, ganska så berusad, skrattade så jag nästan pissade ner mig själv när jag såg vissa av bilderna första gången. Otroligt tråkigt att länkarna är döda.
Citera
2026-07-20, 23:17
Medlem
flugornass avatar
Ja jag undrar också lever legenden?
Citera
2026-07-20, 23:24
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ja jag undrar också lever legenden?

Ja, han finns på Facebook. Gjorde ett inlägg i en av "singelgrupperna" för ett tag sedan där livets hårda skola söker kärleken.

Skärmdump
https://gofile.io/d/5IDx7s
Senast redigerad av Orcinus-orca 2026-07-20 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in