2026-07-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Problemet är att du tar åt dig.

Vart du än bor så kommer det finnas grannar av alla de olika slag. Du kommer inte lyckas med att uppfostra dem till att bli som du vill.

Grejen är att du kommer att bli utbränd till slut om du reagerar så här starkt på en granne.

Det var det vettigaste du har skrivit och där håller jag med dig till 100%. Jag ska försöka ignorera och vara för mig själv. Det var dock inte så jag växte upp. Då var alla grannar bra och snälla.
Citera
2026-07-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimmer22
Jag hälsar och ju närmre dom bor desto mer mån är jag om att det ska bli en bra interaktion. Åker jag däremot hiss med någon som bor flera våningar under mig så blir det på sin höjd en nick och sen knäpptyst stelhet

Precis sån är jag. Dem som bor på samma våning är jag snäll mot om jag inte träffar någon i tvätten. Men resten går jag bara förbi med en nick.

Jag har varit så snäll att jag har velat slänga deras sopor när jag ändå går ner för jag tänker det är påvägen och jag är en bra människa som vill hjälpa grannar. Men efter deras beteende så tänker jag va fan ska jag ens titta på dem.
Citera
Medlem
Blaskas avatar
Du får väl spara ihop lite pengar och flytta ifrån ghettot!
Citera
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcren369
Det var det vettigaste du har skrivit och där håller jag med dig till 100%. Jag ska försöka ignorera och vara för mig själv. Det var dock inte så jag växte upp. Då var alla grannar bra och snälla.

Tiderna förändras och människor är inte som förr.

Ignorera de som inte förtjänar din uppmärksamhet och gläds över de du kommer överens med.
Citera
2026-07-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Jaha, vad händer sen då när socialen väl får tag på dem? Blir det iöht någonsin bättre? Eller flyr de alla landet och blir värre?

Jag har hört att socialen tar hand om massa ungar. I vissa fall utan belägg och sedan vägrar ge tillbaks dem.. Som i ett fall med någon Malin? Men får aldrig höra några solskenshistorier där ifrån eller om vad som händer sen..

Då kan jag slippa barnen och deras föräldrar får istället stå ut med dem hemma när dem är så rädda för sina grannar att deras barn ska bli våldtagna.
Citera
2026-07-20, 18:09
Medlem
Citat:
Du ska inte göra något annat än att respektera och acceptera.

Alla grannar hälsar inte och så får det vara.

Skulle inte heller vilja att mina barn blir erbjudna att få komma och äta tomater i framtiden av någon granne. Hur ska man veta om det är en pedofil eller inte?
Nu får du väl ändå ge dig. Så folk ska inte prata med ett grannbarn som själv frågat om de får smaka, för att föräldern kan vara en nojig fan som tror att alla är pedofiler?

Till TS: Sluta bara hälsa, de är inte värda det. Men hälsa på barnen.
Har också haft liknande grannar och jag ignorerar bara...
Citera
2026-07-20, 18:11
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Nu får du väl ändå ge dig. Så folk ska inte prata med ett grannbarn som själv frågat om de får smaka, för att föräldern kan vara en nojig fan som tror att alla är pedofiler?

Vi kan tycka vad vi vill men måste acceptera om grannen inte vill att barnen pratar med oss.
Citera
2026-07-20, 18:16
Medlem
Citat:
Vi kan tycka vad vi vill men måste acceptera om grannen inte vill att barnen pratar med oss.

Det tillhör hyfs att svara den som pratar med en, tur att andra lär barnen lite vett när inte förälderns kan bete sig som normala människor. Inte så att TS bjuder inte barnen till sig.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-07-20 kl. 18:21.
Citera
2026-07-20, 18:18
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Det tillhör hyfs att svara den som pratar med en, tur att andra lär barnen lite vett när inte förälderns kan bete sig som normala människor. Inte så att TS bjuder inte barnen till sig.
Utländska föräldrar stjälper ofta sina barn och för över sina egna rädslor. I detta fallet vara en idiot som inte hälsar tillbaka, eller som i mitt fall som har en hund...gör barnen hundrädda för att de själva ser hunden som smuts.

Det är inte ditt/mitt/vårt problem att lösa.

Håll din hund kopplad så har du gjort vad du kan.
Citera
2026-07-20, 18:19
Medlem
Citat:
Det är inte ditt/mitt/vårt problem att lösa.

Håll din hund kopplad så har du gjort vad du kan.
Nej vi diskuterar bara. Hunden är jämt kopplad.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-07-20 kl. 18:22.
Citera
2026-07-20, 18:24
Medlem
Citat:
Tiderna förändras och människor är inte som förr.

Ignorera de som inte förtjänar din uppmärksamhet och gläds över de du kommer överens med.

Håller med dig igen och ska ta lärdom av detta. Tack!
Citera
2026-07-20, 18:26
Medlem
Citat:

Till TS: Sluta bara hälsa, de är inte värda det. Men hälsa på barnen.
Har också haft liknande grannar och jag ignorerar bara...

I know. Men det är deras barn och dem får självklart bestämma. Men det är fult mot mig när deras barn har kommit fram och frågat vad jag har odlat och om dem får äta. En normal människa svarar tillbaka fin. Det jag sa är " dem är inte klara, när dem är färdiga får ni ta" helt öppet framför alla. Har inget att skämmas.

Men nu efter detta så ska jag bara gå förbi för jag orkar inte bli arg på någon som inte förtjänar detta. Alla andra barn hälsar ich hjälps åt. Men just dessa familjerna isolerar sig själva och är bara med sig själva. Dem är samma familj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in